Annons:
Etikettvårt-samhälle
Läst 3574 ggr
[Cuyo]
5/9/10, 10:17 PM

Storbrand i stall flera hästar döda

Nu kommer jag med en artikel om den här branden som jag tar åt mej mycket och mår inte bra,för när det gäller djur som jag engagerar mej för mycket för idag,och dom här hästarna och hundar inte hade en chans att komma ut,man undrar var det inte någon människa som hade vakt på natten  för dom här människorna som bara tänker på vad det skulle kosta.

 
Hej Cuyo som inte skriver mer om det här nu för då vet jag inte hur det inlägget kommer att se ut,men så mycket kan jag säga det här är människans fel till 60%

Storbrand i stall
- flera hästar döda

En storbrand bröt i natt ut i ett travstall i Kungsbacka.

Minst 16 hästar och ett antal hundar brann inne.

Inga människor har skadats

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7074306.ab

Annons:
Hawknestgrove
5/10/10, 4:16 PM
#1

Ja man kan ju undra, varför de inte har sprinklersystem, då det onekligen hade gjort försäkringen billigare. Fruktansvärt sånt här….. OCh att de arma hästarna springer tillbaka in gör det ju ännu värre…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Linnea
5/11/10, 10:39 AM
#2

Har aldrig varit i ett stall med sprinklersystem.. Däremot är det fler och fler som gör sina stall mer brandsäkra, sätter in brandsläckare, brandvarnare osv. Hur det var i detta stall vet jag inte.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hawknestgrove
5/11/10, 3:06 PM
#3

Nä, men med tanke på att dessa hästar var högt försäkrade, då borde det ju faktiskt inte vara så svårt. MEn då kommer vi till just pudelns kärna. Många gånger så styr pengarna och hästarna var försäkrade, ni förstår hur jag tänker? Det är det som gör det hela så osmakligt. OCh varför skulle man inte kunna sätta ett larm/sprinklersystem i ett stall? Brandsläckare och varnare i all ära. MEn om stallet är obevakat under natten? Egentligen så borde det faktiskt göras en besiktning av elsystemen varje år. För det är väl allt som oftast elfel, som orsakar bränderna….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Maria
5/11/10, 5:03 PM
#4

Fast i detta fallet så var det ju en bostadsdel ovanpå med lägenheter så jag har svårt för att tänka mig att stallet varit helt utan brandsäkerhet med tanke på hästarnas värde och att människor bodde där. 12 personer evakuerades så obevakat på det sättet var ju inte stallet.

En olycka kan hända så lätt och ännu vet man ju inte orsaken.

Oerhört tragiskt är det i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Linnea
5/11/10, 5:07 PM
#5

Nej precis där var bostadsdel ovanpå och de tror att det var där branaden startade.

Tror inte det är så många som har råd med sprinklersystem, det har inte ens bönder med 100-tals kor.

Sen kan man ju börja prata om prioriteringar men det kan man dryfta om hur länge som helst..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: