Annons:
Etikettskampålen
Läst 2695 ggr
[Cuyo]
1/12/10, 7:40 PM

Hej jag vill skriva lite om hur folk bär sej åt

Hej jag vill skriva lite om hur folk bär sej åt när dom går och handlar och har sin lilla vovve med sej

Jag var på Allum här i Partille och handlade lite kattmat,och när jag gick ut så såg jag den här lilla voven låg på en bänk och darrade,jag stannade till så klart och frågade om det var någon som såg vem det var som lämnade den här hunden,men jag kontaktade dom på Allum som skulle se till att ägaren till hunden kom och hämtade den.
Man frågar sej vad har en del hundmänniskor i huvudet när dom kan göra så här,det var ju lätt för vem som helst att ta den här hunden och jag kan säga jag gick innan ägarna kom och varför jag gjorde det kan ni nog räkna ut själv.

Hej Cuyo om ni ser det här så gå inte bara förbi och tänk att ägaren kommer snart,jag stod här en halvtimma och det tycker jag var en lång tid,och under den tiden hade kanske den här voven fått nu ägare,så se till att ni får tag i ägaren innan ni går därifrån tack

Annons:
Hawknestgrove
1/12/10, 9:14 PM
#1

Fy så dåligt som sagt. Det var förr i tiden, som man vågade läman en vovve utanför en butik. Inte i dag….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

AnnL
1/17/10, 8:15 PM
#2

Förstår över huvudtaget inte att folk vågar lämna hundar utanför varuhus eller var det än är när dom går in och uträttar sina ärenden. Det finns så många hundtjuvar överallt som  tar hundar. Skrikandes

Har läst om att dom även har tagit hundar som varit själva ute på tomten.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

 

Hawknestgrove
1/17/10, 8:19 PM
#3

ja, det som gick för kanske bara 10 år sen, går inte i dag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
1/18/10, 12:44 AM
#4

skulle aldrig våga lämna min ev hund någonstans ute…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

isa
1/18/10, 9:47 PM
#5

Stackars lille vovven. Är folk så slöa att de inte orkar gå en extra  vända med hunden , för att den ska rastas, och få motion, utan måste rasta den på vägen till och från affären, ja då tycker jag inte man skall ha hund. Förstår inte varför folk tar med sina stackars djur till affärer, när de stackarna bara får sitta och vänta och frysa…..eller svettas på sommaren i nån instängd bil. Fy!

De kan som sagt, också komma i ännu mer orätta händer….

Elshira
1/19/10, 4:39 PM
#6

För 5 år sedan hade jag inte sett det som något problem om jag skulle in en snabbis på affären, men idag skulle jag aldrig våga lämna dem själva! :S

Hakuna matata!

Annons:
Hawknestgrove
1/19/10, 4:59 PM
#7

ja, det kan man nog säga. Ok, jag har inte haft hund på det viset på många år, men blev chockad, när jag fick höra, att man inte ens kan lämna en hund utanför en butik längre, på grund av stöldrisk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Crisse-
1/21/10, 2:30 PM
#8

Jag har aldrig lämnat hunden utanför en affär eller annat och han skall bli 12 år till sommaren. Jag har visserligen en stor hund (53 kg ) så jag tror inte där är många som skulle våga gå fram till honom men jag hade blivit olycklig om han hade försvunnit. Här i Malmö är det ofta som hundar stjäls utanför affärer och där ägaren aldrig har hittat hunden igen.

Upp till toppen
Annons: