Annons:
Etikettskampålen
Läst 3467 ggr
[Cuyo]
1/8/10, 5:58 PM

Hunden Rasken, 8, kedjad - i fem år

Hej jag säger bara heja Norge som gjorde det här,den här ägaren skulle man göra sama sak som hunden,att låta han stå där i 5 år och bara äta hundmat om nu hunden fick det är ju frågan oj oj

 Jag blir så besviken på folk som har mage att blåga djur som många människor gör,vad har djuren gjort för att få ha det så här,jag blir så för banad på det här så jag kommer inte på vad jag ska skriv just nu.                            Hej Cuyo

Hunden Rasken, 8,

kedjad - i fem år

Ägaren: "Det är inte djurplågeri"

Sent i onsdags kväll klipptes kedjorna upp.

Då hade jämthunden Rasken, 8, suttid kedjad på samma plats - dag som natt, sommar som vinter - i fem år.

- Det är inte djurplågeri, säger ägaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6397412.ab

Annons:
monsi
1/8/10, 8:20 PM
#1

Låt ägaren känna på samma sak.Skrikandes

Den ägaren borde dömmas till långtid i fängelse.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
1/8/10, 8:22 PM
#2

usch… ja vi blev tvungna nu att ta in vår jämthund. hon har visserligen isolerad koja och hundgård på 60 kvadrat och trivs egentligen inne alls.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
1/9/10, 1:44 AM
#3

stackars vovve…. fattar inte varför man ska ha hund då för?….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

maggan47
1/9/10, 2:04 PM
#4

bra initiativ av Norge, kedja  ägaren på samma sätt, kan väl inte vara plåger, går det bra med hund, funkar det alldeles utmärkt för människor, eller hur

Maggan47Gråter

morgan
6/29/12, 8:04 AM
#5

2010-01-08 17:58[Cuyo]

Hej jag skrev om det här då och jag kan säga att det är inte ett dugg bättre idag,vi bor nu mer i Gråbo som ligger utanför Göteborg,och här är det mycket med lantbruk,och jag har set mycket av det här med hundar som stor bundna vid sina hundkojor,och jag kan inte hjälpa det men jag tycker det är djurplågeri,jag har tänkt många gånger nu åker jag in och pratar med dom,och jag har ibland pratat med personer på Länstyrelsen där jag känner folk sen tidigare,men tyvärr kan dom inget göra för än dom får en anmälan,så tyvärr så kan man inget göra det är bara att hoppas att dom inte lider,för att vi människor inte har nogåt att tänka med när det gäller våra djur

Hawknestgrove
6/29/12, 3:51 PM
#6

ja, men det ÄR i lag förbjudet att ha hundar uppbundna i lina hela tiden! Så det är bara att fotgrafera vid några tillfällen och anmäla. Så det borde flera göra…..Det är inte så svårt. Man kontaktar länsstyrelsen i sitt län  och man kan vara anonym.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
morgan
6/29/12, 6:29 PM
#7

Hej Gunilla jag vet det men det är folk som ringer mej än idag,och frågar om jag jobbar med det här än,nej säger jag men ni skälva kan göra en anmälan,men jag tror folk är rädda för det för dom tror att dom kan råka illa ut om det kommer fram att det är dom som anmäler det här,och det här känner vi till bodde jag och du folk är modiga  när dom sitter bakom en dator eller hur

Hawknestgrove
6/30/12, 5:39 PM
#8

ja, upplys dem om, att de kan anmäla anonymt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: