Annons:
Etikettskampålen
Läst 2867 ggr
Hawknestgrove
2/3/09, 6:28 PM

JAHA, SÅ BLEV DET SÅ.

Här har vi första PM:et

Är du sjuk hawknestgrove? varför denna spärr.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Nore
2/3/09, 6:32 PM
#1

#0. Vad är detta för något, jag fattar noll av detta, var snäll förklara detta för mig.

Puma77
2/3/09, 6:44 PM
#2

Hm tog en liten stund men så föll polletten ner, tror jag.

 

//Pia

catfoot
2/3/09, 7:06 PM
#3

SkämsJag trög, jadå?????…..Behöver hjälp här….

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
2/3/09, 7:08 PM
#4

Du har fått förklaring inne hos oss CatfootSkrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

catfoot
2/3/09, 7:10 PM
#5

TackSkämsGlad..jag skrev ju att jag var trög…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
2/3/09, 7:12 PM
#6

Nä, det är du INTE!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
catfoot
2/3/09, 7:13 PM
#7

Skrattande

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Nore
2/3/09, 7:55 PM
#8

Jaha det är särskilt utvalda som får gå in o kolla på vad detta var för någotTyst

                                Mvh Nore

moondancer
2/3/09, 8:48 PM
#9

#1 Detta är troligtvis ett förverkligande av det hot hon har lagt fram, dvs att elaka PM läggs ut på sajten, så att alla kan se (vilket jag tycker är helt rätt!)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Nore
2/3/09, 9:14 PM
#10

Jaha men det är helt ok tycker jag.

Hawknestgrove
2/3/09, 9:19 PM
#11

Exakt  moondancer. MEn jag nämner inga namn. Men jag klipper ut och klistrar in precis som jag får dem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Chano]
2/3/09, 10:37 PM
#12

tycker det är fel.

Lägg ut namn också. Annars misstänkliggör man bara andra.
Eller lägg inte ut.

-Anders

Haffi
2/3/09, 10:47 PM
#13

Som jag bedömmer så är det et ärlig  meddelande til dig Hawknestgrove personligen.  Sendaren uppviser konduite och är diskret. Han/ Hon vil inte sätta dig på skampålen  som du svarar med. ¨Jag frågar mig är inte det här ett förtroende svek när du gör som du gör ????

Jag skulle visa sändaren respeckt och seja tack

 Jag mätar det upp mot dessa två innlägg på tråden "Vad för fel"

 Citat Niels på tråden "vad för fel"

 "#0 Helt enkelt så att sajtvärden är en feg stackare som inte vågar låta "Obehagliga" trådar leva sitt liv, Det är min gissning."

 "Jag blir väl tystad nu efter att ha sagt vad jag tycker om sajtvärden men det är ok. Bara att regga sig igen med nytt nick via proxy.

Helt seriöst… Jag hänger på massor av forum men detta är det "mesigaste" som av alla. Tack och adjö"

Citat Marnyman på tråden "Vad för fel"

"Jag står för att jag har skickat ett pm till sajtvärden ang ett av dina inlägg Maiken. Det handlade dock inte om problem med den samiska kulturen, snarare att jag knappt sett dig göra inlägg (förre än 10) på de två åren du varit med här samt att du kallade mig rasist och gjorde ett personligt påhopp. Jag bad inte sajtvärden stänga av dig, eller stänga tråden. Jag sade bara åt sajtvärden att det kunde vara bra att ha lite koll på dig, eftersom att din profilbild är photoshoppad på ett sätt som en annan profil var. Då var det en av mina bilder som var stulen, och jag som låg upplagd som profilbild på den profilen (med annat ansikte)."

Sista är något av det gövste jag sett.  Detta är att att gå vidare med sin exkluderingspolicy när han skriver så. Den omtalade ges igentligen ingen möjlighet  att försvara sig och får inte känna till det . Âven om Marnyman skriver att detta inte är mot samekulturen så ser det till mig ut som om det Kann vara rasistiskt motiverad.  

Tjallare gör sellan annat enn at hämta vinst till sig själv.

Om det var jag som var mottagare av den här typ av meddelanden så skulle jag tänka efter. NOGA

Annons:
Sukram
2/3/09, 10:56 PM
#14

#13

Haffi jag begriper inte hur du kan se något rasistiskt i det marnyman skrev? Det är väl ganska uppenbart at tdet finns en del trollidentiteter på detta forum.

#0 Gunilla jag ser inte meningen med att lägga ut pm i en tråd. Jag håller med chano där, antingen skriver man allt eller inget.

Sen undrar jag om det ens är tilllåtet att lägga ut pm på forumet utan medgivande från de nsom skrev det? PM är ju skrivna i förtroende och ska vara personliga. De flesta forum har nollltolerans mot att använda pm som tillhyggen i debatter eftersom de kan innehålla saker man aldrig har velat visa offentligt.

Nore
2/3/09, 11:00 PM
#15

#12. Jo jag håller med anders om att lägga ut namnen också. men jag tror det får den efekten också att undersåtare inte skriver pm, på grund utav att de läggs ut.

Då är det bätre o skriva dem rakt ner helt öppet så alla ser vad man pm,ar saitledaren, för då behöver hon inte göra detta extra arbete utan det kan vi hjälpa till med en gång

Haffi
2/3/09, 11:19 PM
#16

Jag tror bäst om en sajt där:

Hot om skampålen inte fins

hot om avstängning inte fins

Tjalleri inte fins

Bestraffning resulterar ofta i at dom elaka blir mera kreativa. Konfliktnivån växer

Modern ledarskap undviker bestraffning

#14 jag utgår rån vad personen känner

moondancer
2/3/09, 11:24 PM
#17

#16  sålänge alla följer de regler som har satts upp på sajten behövs inte åtgärder som detta. Undrar varför du fortfarande är kvar och klagar nu när du ogillar sajten och dess ledare så mycket?

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Martin
2/4/09, 3:02 AM
#18

#13 Haffi, det gör inget om du tror att det är jag som skickat pm:et till Gunilla. Det får du gärna tro. Eftersom att Gunilla inte nämner namn, så tänker jag inte heller säga om det är jag eller någon annan som skickat det.

Jag vill berömma dig Haffi, du är mycket bra på att använda språket så att det ser ut som jag sagt saker jag inte sagt. Du får tonvikten att hamna på den - i ditt tycke - rasistiska biten. Att du gång efter annan förtalar mig bryr jag mig inte om. Observera också, att det inte var ditt påhopp på mig som jag upplyste värden om. Det var att din profilbild var identiskt photoshoppad med en annan profil (tror inte det var din i alla fall, känner inte igen ditt nick) där någon dels stulit min bild och sedan lagt upp den som sin profilbild men med annat ansikte. Ett brott mot copyrightlagar alltså. Att personen sedan hotade mig bryr jag mig inte om - jag blev inte rädd alltså inget brott.

Sist, men inte minst Haifi, vill jag välkomna dig som aktiv på sajten. Det är kul att du snart har lagt in lika många inlägg på en vecka som du tidigare gjort på två år.

mvh Martin

Haffi
2/4/09, 3:01 PM
#19

 Marnyman

Jag tycker synd om Hawknestgrove som är lurad till att följa dina och dom tre andra nickens  råd om avstängning och censur.  Din försök på vilseledning om vem som har skickat PM till sajtvärden är ful .Jag har citerad dej och genem det visat at du inte alltid talar sanning. Du fortsätter mistenkliggöra folk. Dom som har varit på min profilsida hittar  inte nån profilbild i och med att jag inte har lämnat nån. Varför ljuga?. Jag ser du spelar med mitt nick och skrive Hajfi i stället för Haffi. Hur skulle ni känna det om jag i stället för hästnamnet Garonne skriver Gar rånar.  Till nicket har många ofta ett personligen förhållanden. Tänk efter om jag skulle informera och börja skriva om din firma så skulle ni inte hitta månge upplevelser att sälja.

I stället för att sälja Hawknestgrove  en upplevelse så har ni med eran påvärkan stulit från hon en postiv upplevelse.- att luckas här. Jag har inn till det sista inte trot att hon själv vill vara autoritär och excluderande. I början verkade hon hellre mycket varm och inkl. Jag tror fortfarande att hon vill göra det till det bästa för många. Hon har säkert sett att det kun medför kampar om detta fortsätter.  Tyvärr har hon en ärv som hon måste göra nåt åt om hon inte vill ha det värre. Hon har positiva Medarbetare , men dom känner inte ärven .

Men jag kann konkludera med att det har varit till föremån för eran dolda mål som säkert inte många känner.  

Med utgångsläge i Svensk lag så vet alla att det är debattören som ansvarar för vad dom skriver, så jag vill rekomendera till Hawknestgrove att släppa till alla och inte hindra debatterna. Trådar dör efter en tid och som nicket Bleenda sejer hon vill diskutera till punkt.

Hör från sajten politik

När trådar tas ur sajten så är det kunskap som rånas från medlemmarna. Ta fallet om pepparspray. Nu kann vi vanliga inte se det och lära, men du som har medarbetarrättar kann kanske även redigera dom i eftertid vad vet jag?.

Dom som inte gillar rovdjursdebatter är fria till att inte läsa och inte skriva

Jag tycker det är tråkigt att medlemmar lämnar sajten . Räck ut en hand Hawknestgrove och visa att du välkomar alla förutan angivarar.

Hawknestgrove
2/4/09, 6:25 PM
#20

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2/4/09, 6:50 PM
#21

OCh förresten, det har effekt. JAg har inte fått några elaka PM i går eller idag. För att skriva en massa stygga saker bakom ryggenpå alla andra, det anser jag vara att hugga i ryggen. Feghet av högsta klass.

OCh HAffi, vi lever i ett fritt land. Vill du inte vara här, så var så god. Jag tvingar ingen att vara kvar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Martin
2/5/09, 12:27 AM
#22

Haffi, det är bara att kolla på sidan vem som är Medarbetare på SvenskNatur.IFokus.se så ser du att jag inte är det. Så vem är det som kommer med osanningar?

Du skrev: "När trådar tas ur sajten så är det kunskap som rånas från medlemmarna. Ta fallet om pepparspray. Nu kann vi vanliga inte se det och lära, men du som har medarbetarrättar kann kanske även redigera dom i eftertid vad vet jag?."

Du började inlägget (som jag tolkar det) med att adressera det till mig, men det avsåg kanske inte hela inlägget?

Den enda som blir misstänkliggjord här är ju jag, eftersom att du skriver att det är jag som skickar pm för att påverka Gunilla, och hon lägger ut pm utan avsändare. Jag tycker det är trist och fegt, men har det för sajten önskad effekt så är det ju bra.

Och det har ju tydligen haft effekt och jag tar smällen. För det smäller inte så hårt. Likt vatten på en gås, så rinner det av mig.

mvh Martin

Puma77
2/5/09, 1:01 AM
#23

Haffi; har du inga egna naturupplevelser eller skriver du bara hur du vill att sajten ska funger?

 

//Pia

Haffi
2/5/09, 3:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#22 Marnyman igjen foörsöker du smita undan  ditt deltagande  och igentligen skuldar du på Gunnilla som jag ser det . Titta på bifogade bild där skriver du ju själv att du har censurerad. Är detta sanning eller lögn  Samma bild uppvisar at du i alla fall har tilgång till att utföra censur, kanske Gunilla inte vet det.  Med det följer möjlighet att hålla koll på intern kommunikation på ifocus osv.  Är detta rättar du har snattat till dig själv?

Varför skriver du från dig ansvaret och indikerer att det endast är Gunnilla  som censurerar.  Jag tycker det är orimligt och fegt att inte stå inne för egna handlingar.

När du skriver i #23 citat " Haffi, det är bara att kolla på sidan vem som är Medarbetare på SvenskNatur. iFokus.se så ser du att jag inte är det. Så vem är det som kommer med osanningar?" 

Detta är att trampa på Gunilla tycker jag om du frågar mig

 När det talas om rasitiska attityder vid dej så är det kanske inte att undras över -- om folk  tror på att du jobbar i Malmöpolisen. I länk kann du ju själv lysna till dom rasistiska uttalenden från Malmöpolisen. Jag understryker att jag har inga mening om du är i busssen eller ei, men tar det med fördi det kan seja lite om attityden i Malmöpoliskåren i och med att så många är med om det på videon. Och det kann förklara varför han känner det så när vad jag vill kalla en oskuldig tråd om samekulturen blir avstängd.  Jag tror ju inte du är polis även om du påstår så

 Till din fråga Puma 77 -vad tror du -när man är häst och hundmänniska, och om du kommer åt trådar så ser du att jag har deltagit med detta på andra sajter , om dom fins kvar. Jag har i alla fall sisa året inte aktiverad mig så myket på det.  Och du då ?

 http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_malmo/article410731/Polisens-egen-film-fran-Rosengard.html?context=webbtv

heliotropes
2/5/09, 3:21 PM
#25

#24

Tycker du verkligen att detta har med svensk natur att göra?? Jag tycker att det är enbart personliga påhopp, som inte har här att göra.

Eva // medarbetare på Perser


Hawknestgrove
2/5/09, 3:22 PM
#26

haffi, hört talas om skärmdump?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Puma77
2/5/09, 3:29 PM
#27

Haffi; andra sajter har inte med detta att göra om du skrivit på dem eller inte. Jag pratar om svensk natur.

Sen vad gäller marnyman som du säger så kan han inte censurera. Hans rättigheter på det togs bort för ett bra tag sedan oc om du går in på om sajten så ser du vilka som är medarbetare/värd här.

Om jag själv har bidragit på denna sajten? Ja det borde jag väl ha gjort om jag är Medarbetare. Annars vore det väl meningslöst.

Jag tycker du ska sluta upp med dina påhopp på medlemmar och tagga ner lite.

 

//Pia

Annons:
catfoot
2/5/09, 3:30 PM
#28

Haffi, ge dig….Nu får det vara nog med alla dessa påhopp…Svensk Natur heter detta Forum..Å allt du skriver är bara en massa påhopp på personer här inne..

Nu håller vi oss till Naturen, klart slut..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Haffi
2/5/09, 3:46 PM
#29

Det här bli sista.

Gunilla om du tittar så är det en bild klippt ur en skärmdump.

Problemen är inte löst status är fortfarande att för många har lämnat det som kann vara en intressant sajt om man släpper till kunniga människor och respeckterer alla åsikter. Lysna till Bleenda när hon skriver att hon lämnar pga av att hon inte känner kann diskutera til punkt.  Jag tror det är en god diskution som framåt kann ge posetivt resultat.

ANNIA
2/5/09, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Haffi hört talas om att man ska läsa på lite. Om du går upp i den svarta listen så finns det en länk som heter om sajten. Där syns vilka som för närvarande är värd och medarbetere. Din dump är från april förra året alltså nästan ett år sen. Mycket hinner hända på ett år. Så nästa gång kolla under länken om sajten..

Och om du av någon anledning inte vill gå in på den länken så lägger jag med en dump därifrån på dom som är värd och Medarbetare just idag. Och det är just på denna sajt.

Martin
2/7/09, 6:36 PM
#31

#24 Du har rätt, och jag fel. Hade glömt att jag tydligen (förutsatt att det inte är manipulerat) tagit bort inlägg härifrån. Dock har jag ju tydligen skrivit tydligt varför. Som Medarbetare (medan jag var det, jag är ju inte det längre) så är det ju ens ansvar (och faktiskt uppgift!) att efterfölja reglerna. För att få mer "topic" i trådarna så har jag alltid ansett att man skall hålla sig till ett ämne per tråd. När jag ansåg att reglerna på SvenskNatur.IFokus.se inte var sådana att jag kunde leva efter de, lämnade jag sajten som Medarbetare.

Nu är vi rejält off-topic, igen. Denna tråd är inte tänkt för mig att försvara mig mot dina uppenbara personangrepp, och jag vet inte vad ditt syfte är? Att få mig att lämna sajten? Grattis, du är nära att lyckas. Det var mycket längesedan jag såg någon sajt på det här forumet låta någon hålla på med så uppenbara och plumpa personpåhopp som du gör mot mig, i inlägg efter inlägg. Utan att något görs. Men, jag förutsätter faktiskt att något görs, men sedan att det inte görs så att jag ser det bryr jag mig inte om.

Dessutom, skall jag lämna denna sajten skall det inte vara för att någon lägger saker på mig som jag inte gjort.

Med en ursäkt till dig, om att jag eventuellt tagit bort (det är i mitt tycke inte att censurera) inlägg som jag inte ansåg hörde till tråden och att jag (pga glömska) undanhöll det så lämnar jag denna diskussionen. Jag kommer inte på något sätt att bemöta dig mer på detta forumet, i frågor som inte rör Svensk Natur.

mvh Martin

Puma77
2/7/09, 10:07 PM
#32

#31 Åtgärder är redan tagna.

 

//Pia

Sukram
2/9/09, 1:47 AM
#33

Jag är glad att jag inte längre är medlem på denna sajten! Värre personangrepp än de som Haffi har levererat här har jag inte sett på hela iFokus. blir man inte avstängd för det så har jag inte längre något förtroende för sajten och vill inte bli medlem här igen.

Sajtvärden/arna borde ta och städa upp bland alla trollidentiteter. Det borde gå att kolla IP-nummer och se om flera är reggade från samma dator. Jag betraktar flera nickname här som olika namn på samma person för jag tycker att många inlägg är allt för lika varandra. många verkar roade av att provocera i rovdebatterna här så de ständigt spårar ut.

catfoot
2/9/09, 8:13 AM
#34

Puma har ju skrivit att det är fixat…

Visst är det trist när människor är ute efter att provocera../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Annons:
Puma77
2/9/09, 11:05 AM
#35

Tyvärr kan inte vi kolla ip-addresser som man skulle vilja. Ett sätt finns men det är inte alltid det fungerar om man ndast är inne och skriver ett inlägg så som denna gjorde t.ex.

Sen är det lätt att skaffa nytt alias tyvärr. Tråkigt men sant. Haffi är avstängd från svensk natur och är inte välkommen tillbaka i mina ögon oavsett.

Men jag håller med dig Sukram. Tråkigt dock att du inte är medlem längre.

 

//Pia

Nore
2/9/09, 1:13 PM
#36

#33-35.       Jag är inte för personpåhopp heller o tycker det är fel o även jag har gjort det vid några tillfällen o det är till o beklaga, men sen om haffi så får man säga att han vet vad han talar om när det gäller rov, o han är mycke påläst det är jag villig o erkänna, men vist blir kännslor heta i bland vid debatter, o det kanske är så vi lärt oss det på andra saiterFlörtSkäms, som ni känner till många av er.

Nog om detta, men nog behöver det ventileras o debateras, då helst utan att bli avbruten, för då tror jag att detta avbrott kommer tillbaka i en annan sait eller sida o då sju gånger värre.

En tanke utan minsta baktanke MVH NORE

Puma77
2/9/09, 1:22 PM
#37

#36 Ja det kan kanske hända att han är men i detta fall hade han inget att tillägga svensk natur än att hoppa på en medlem härinne. Försökte till och med fråga om han inte hade några egna natur upplevelser att bidra med men istället men tydligen inte.

 

//Pia

carsbo
2/9/09, 8:35 PM
#38

hmm han verkade väldigt arg

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Snapphane
2/11/09, 6:54 PM
Erla
2/11/09, 9:53 PM
#40

HiHi har ni filmad på våran verkstad? Jag hittade det här i SvD om Malmöbon

Har gått runt i stan och lyssnat på vad folk pratar om och jag har även lyssnat på vad jag själv pratar om.Här är några observationer. Jag börjar med några egna upplevelser.
Provhytten i en av citys mer hippa butiker.
Jag:
- Har du dom här jeansen i 32?
- Tror inte det.
- Men du vet inte?
- Nej.
- Kan du gå och kolla?
- Visst. Fast då måste jag gå ner på lagret.
Jag väntade i tio minuter och sedan stack jag ut huvudet och frågade efter expediten.
- Hon har gått på lunch, sa hennes kollega.

Annan jeansaffär:
- Dom är lite små.
Expediten:
- Men dom töjer sig minst en storlek. Jag tror de blir perfekta.
Lite senare i samma butik:
- Dom är lite stora.
Expediten:
- Men dom krymper minst en storlek i första tvätten. Jag tror dom blir perfekta.

Därefter fick jag sluta shoppa på grund av Bruceångest. Ibland när man går i en provhytt som inte blivit tömd på några timmar och som är överbelamrad med jeans får jag ofta en oerhört stark känsla av att ha blivit inlåst i Bruce Springsteens privata garderob. Jeans, jeans, jeans.

Upp till toppen
Annons: