Annons:
Etikett25-viltrehabilitering-i-sverige
Läst 6757 ggr
gulzebra
1/8/09, 3:23 PM

Skadad duva, vart ringer man?

Var i Stockholm igår, såg en duva på centralen vars vänstra ben var väldigt svullet. Det hade fastnat tuggummi och snören som lindat sig tätt runt benet, tårna var kapade på hälften och det märktes att den hade ont :(

Kan förstås inte bara titta på utan vill ju göra nånting åt det också. Vem kan man ringa? Finns det nån viltrehab (eller vad det nu blir) som öht bryr sig om "nån jävla duva"? Även om duvan inte rehabiliteras utan bara avlivas, nånting måste ju göras. Den återkom titt som tätt till stället jag satt på, så jag kan tänka mig att den kanske brukar vara där titt som tätt och således inte borde vara så svår att få tag på, eller jag hoppas på det iaf…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
gulzebra
1/8/09, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
1/8/09, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Chano]
1/8/09, 3:48 PM
#3

Hej

Tamduva är det. 
Tror du ska ringa kommunen som brukar veta vem som har rätt att avliva den eller vad man nu gör.

Mvh/-Anders

gulzebra
1/8/09, 4:19 PM
#4

Ok, ska testa det. Tackar!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Hawknestgrove
1/8/09, 4:21 PM
#5

Ja enda utvägen. Men det är nog väldigt svårt. För flyga kan den  ju och det är inte så himla lätt att få tag  i den då. Tyvärr, så blir det nog storstadsdjungelns och naturens håårda lagar som gäller. MEn den kan klara sig bra om den bara kan flyga, faktiskt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
1/8/09, 4:23 PM
#6

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Magi-cat
1/10/09, 10:13 PM
#7

vad fint att du engagerar dig för den stackars pippin! Hoppas det slutar lyckligt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nore
1/11/09, 10:51 AM
#8

Som kommunskytt ser man mycke konstiga sjukdommar på duvor, missbildningar o blindhet, ja det kan inte vara lätt o överleva, men i städer som det oftas gäller så är vi ju riktiga skitgrisar vi äter på mc donalls eller vid korvmojen o kastar det vi inte vill ha, ett tuggummi kan man inte ha i munnen när man käkar hamburgare vad gör man spottar det på backen, o det som hamnar på backen är mat för fåglarna.

I vår stad skjuts ungjufär 2500st duvor om året, varför de är osanitära mot miljön i städerna, deras avföring kan bli riktiga bakteriehärdar.

Vist är det synd om dessa som är skadade men naturen är grymm o skördar dessa som inte orkar med.

Men vi har små sjöar inbäddade i vår stadsmiljö o där fin änder o svanar, o det som är ännu värre är när bilisterna inte bryr sig om dessa när de går över vägar o gator, utan det blir rena slaktplatsen på dessa övergångarSkrikandes

Hawknestgrove
1/11/09, 3:49 PM
#9

Bra att du tar upp problemet NOre, att folk inte kan ta det lite lugnt! Finns det skyltar, så bör man ju ta det lite lugnt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: