Annons:
Etikett20-fiske
Läst 5975 ggr
EddaM
2008-10-17 14:25

Ny här!

Då jag ofta vistas ute i naturen och har ett väldans fiske intresse så tänkte jag att jag skulle bli medlem här med. Hoppas på att det finns andra fiske intresserade här inne.

Nu är det höst o det som är bra med hösten är det fina fisket. Idag skall jag iväg o fiska regnbåge o kanske nån öring om jag har tur=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
EddaM
2008-10-17 14:28
#1

Rackarns nu va jag snabb o lade tråden på fel ställe…men men det gör ju inte så mycket=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Cristine
2008-10-17 14:35
#2

Hej Edda! Jag är väldigt  fiske intresserad men har inte så stor chans att komma ut längre..jag vill inte gärna åka ensam. Förr åkte jag med son och sonson men det har inte blivit tid över. Jag bodde i och Ljustorp där det finns en massa sjöar och tjärnar och åar att åka till och på vintern pimpling uppe i fjällsjöar.

Välkommen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

catfoot
2008-10-17 16:22
#3

Som liten älskade jag ismete på vintern och att uttra på sommaren..Jag är född i Jämtland i en by som heter Häggnäset, vi levde på fiske å jakt..Tyvärr så lever jag långt från detta nu, så jag har bara minnen av den tiden kvar…/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
2008-10-17 18:52
#4

Välkommen! Jag kan flytta den till fiske, så hamnar den rätt!

JA vi behöver liv och rörelse i fiskespalten! För övrigt, så är du hjärtligt välkommen i vårt galna gäng!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anders 50
2008-10-17 21:05
#5

Välkommen ! Ja, fiske har det inte varit så mycket om här, själv är jag bara en sån som metar lite småfisk nån gång.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bleenda
2008-10-17 21:09
#6

Jag säger välkommen jag också förståsSkrattande

Annons:
heliotropes
2008-10-17 23:18
#7

Välkommen hit Edda!

Jag har väl samma problem som Cristine,man vill ju inte gärna ut ensam och fiska. Förr fanns det mer tid för de andra i familjen att hänga med på lite spontant fiske,som är en väldigt rolig och trevlig sysselsättning.Glad

Eva // medarbetare på Perser


Puma77
2008-10-18 00:00
#8

Välkommen. Själv fiskade jag en hel del när jag var yngre. Var med i fiskeklubben här hemma och det blev en hel del pimpling på vintern. Något hela familjen sysslade med. Nu blir det inte så mycket men tycker fortfarande det är kul när man får chansen. Har däremt mycket fiskeintresserade bröder och min äldsta bror har en förkärlek till flugfiske.

 

//Pia

EddaM
2008-10-18 17:38
#9

Tack för erat trevliga välkommande=)

Isfiskar en hel del själv, när det finns is för det och jag har även tävlat lite grann i pimpel fiske. Nu till vintern hoppas jag på bra is o många fina fiske dagar, annars gillar jag inte vintern alls.

Flugfiske har jag inte testat på ännu. Men det kommer det med, allt skall hinnas med innan man e i jorden hehe=)

Skall även gå med i en klubb här i Örebro men jag har inte bestämt mig ännu för vilken. Och skall då även ta upp pimpel tävlandet hade jag tänkt=)

*kram*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Puma77
2008-10-18 17:55
#10

Tyvärr försvann alla våra pimpelsaker när vi flyttade. Vi hade gjort spön, krokarna och sittdurkarna själva. Troligen så tog min mammas fd allt sånt med sig när inte vi visste om det.

Nu är det ju så milda vintrar så något pimpelfiske har man inte sett till på en massa år här tyvärr.

 

//Pia

Hawknestgrove
2008-10-22 23:36
#11

Puma, du får väl värva dina bröder hit!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ronny-K
2008-10-23 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej Edda, o Välkommen! Det är alldeles för få fiskare här!

Själv fiskar jag mycket, både hemma o utomlands eftersom jag reser mycket i jobbet.

Fiskar både i hav, sjö o älv och tycker allt fiske är roligt. Det blir mest haspel/spinnfiske, men fuskar lite med fluga också.

 

Firrarna på bilden är tagna i Medelhavet, någon som känner igen dom?

Hawknestgrove
2008-10-23 14:29
#13

Oj! de påminner om näbbgäddorna, de med blå ben……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Ronny-K
2008-10-23 14:56
#14

#13 Inte så illa gissat, men näbbgädda är det inte. De heter Pilgädda på svenska men är mer kända under ett annat namn………….

De kan bli betydligt större än de på bilden.

Ps: Näbbgäddans ben blir gröna vid tillagning…….Flört

Hawknestgrove
2008-10-23 16:02
#15

Ok, tack! HAha, blå, gröna, egentligen så vill jag kalla dem för turkosa, när de är tillagade! Väldigt praktiskt i alla fall. MAn ser benen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

EddaM
2008-10-24 22:06
#16

Baracuda=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Hawknestgrove
2008-10-26 19:14
#17

Ja, helmysiga…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: