Annons:
Etikettrovdjur
Läst 2270 ggr
copilot
2008-03-21 17:59

Nytt vargrevir utanför Lilla Edet

Så har det bildadst ett nytt vargrevir utanför Lilla-Edet i Västra Götaland

Troligen en hane och en dräktig tik

http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=312552&context=60321

Annons:
moondancer
2008-03-21 22:06
#1

Underbart,,,varg ganska nära.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Coturnix
2008-03-21 22:17
#2

 verkligen trevligt! Dagens bästa nyhet! ;D

nobsan
2008-03-22 11:24
#3

Jätte kul. Nu hoppas jag verkligen att vargarna sprider sej över HELA landet så att ALLA får njuta av dessa rovdjur. Det har ju varit lite orättvist att bara mellersta sverige ska få ha ca 200 vargar och inte resten av landet. Njut nu och hoppas att ni får träffa dom riktigt nära. Var bara rädda om era hundar, katter, hästar, får och alla andra djur. Det är nämligen inte så trevligt att hitta dom halvt uppätna och fortfarande vid liv. Men inga problem. Staten ersätter dom djur som stryker med. Även en familjemedlem.

Lorita
2008-03-23 08:47
#4

#3 jag har mött varg väldigt nära och för mig var det då inga problem att ha häst i område med varg. Som djur ägare är lösspringande hundar ett mycket större problem än vad vargen är.

När jag skriver nära så har jag stått öga mot öga med vild varg, det var längesen och nu skulle man inte bli lika förvånad. Stängslat för att hålla borta hundar det får man ju göra redan nu.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




copilot
2008-03-23 10:07
#5

#4 Absolut  möjllig. En häst är svår för en varg , men kommer en flock vargar så är läget annorlunda då skulle nog jag stanna hemma

Häst utsatt för vargattack

ÖSTERUNDA. När Anneli Lindbom gick ut till hagen i tisdags morse hittade hon ett dräktigt avelssto svårt skadad. En 30 gånger 30 centimeter stor hudflik på det vänstra baklåret var avslitet.
Man tror att stoet skadats i en vargattack.

http://www.expressen.se/1.541794

aase-andersson
2008-03-23 12:03
#6

ja här ser vi vargarna när vi är ute i skogen och på nätterna vid jobbet, de är så fina så.. ylar gör de underbart med så hundarna som sitter instängda i hundgården ylar tillbaka för de har ju förlorat sin frihet.

de går på nötkreatur med, och de är ju ersättningsbara som tur är. tam katterna får vi avliva eller ha inne det är väl inga problem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: