Annons:
Etikett17-boktips
Läst 2396 ggr
Hawknestgrove
1/22/08, 2:40 PM

En underbar författare!

Ni som INTE upptäckt Arto Paasilinna har missat mycket. Sätt på er kläderna och spring till närmaste bibliotek.

 HAns mustiga berättelser om den finska vildmarken med en massa dråpligheter är fenomenala. Ok, hans skildringar är grymma, men med en så stor portion humor, så man kan inte låta bli att skratta.

 Ni kanske såg den underbara,ömsinta filmen "Harens år"? Det är ett av hans verk.

 Övrika verk bl a är:

  • Den ljuva giftkokerskan
  • Livet är kort,Rytkönen lång
  • Den ylande mjölnaren
  • Kollektivt självmord
  • Prosten Huuskonens bestialiska betjänt
  • De hängda rävarnas skog

Så skynda att läsa! JAg lovar, ni blir inte besvikna, men är ni sängläsare med sambo, så kanske det blir svårigheter. Inte lätt att sova med en gapskrattande sängpartner……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Abraur
1/22/08, 3:08 PM
#1

Tror jag läst dom flesta.
Sist läste jag -En lycklig man-
Den är väldigt bra och tänkvärd.
Och som sagts tidigare så är det en bra författare.
Själv ligger det korthuggna och raka utan krumbukter mig om hjärtat.
Men också att han verkligen kan linda ett nystan till slutet hur trasligt det än är.
Mvh/-Anders

Hawknestgrove
1/22/08, 3:15 PM
#2

Åh, så skönt med en till som läst honom!

 Han har vissa likheter med    ÄÄÄÄÄÄHHHHH, nu får jag hjärnsläpp…  Hjälp mig…. han som skrev "populärmusik från vittola"

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Abraur
1/22/08, 8:48 PM
#3

Mikael Niemi

Coturnix
1/22/08, 10:37 PM
#4

0# Absolut favoritförfattare! En stor människokännare! Fenomenal!

Det brukar sägas att han skriver om människor som finns på "avigsidan" i samhället, men jag undrar om det det inte faktiskt handlar om "rätsidan"…

Hawknestgrove
1/23/08, 12:11 AM
#5

Abraur, tack! Tänk när han skriver om mössen i hinken……. HAhahah, det var verklighet hemma hos oss efter en vinter i källaren….. Så jag vet, vad det handlar om!!!!! UUUUURRRRKKKKK!!!! När Janne skulle kasta ut hinken, så slog hinken i trappkanten…. Kul va?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: