Annons:
Etikett17-boktips
Läst 1953 ggr
Brigida
2007-12-10 20:01

Att Bara Vara

Hittade denna vackra och tänkvärda bok i lördags när jag gick runt på stan lyssnade på fin julmusik och tittade på människor.

"Att Bara Vara" handlar om att ta en paus i sitt jäktiga liv. Att sätta sig ner, att uppskatta sitt hem, att andas in och att vara ett med naturen. "Att bara vara"  Med ord från några av världens klokaste författare och tänkare kan vi få uppleva en behaglig känsla av lugn och ro. 

Skriven av Helen Exley - utgiven av Pedagogförlaget - hon har även andra tänkvärlda böcker. 

Ett utdrag: Att ha ett öppet sinne betyder att respektera och glädja sig åt livets krafter och verkligen vara närvarande i allt man gör, från försöket att älska till att dela sitt bröd med någon. Phil Garland, ur "sound of soul"  - En julklapp åt sig själv eller någon kär vän.

Annons:
Hawknestgrove
2007-12-10 20:07
#1

Så fint det blev!!!!!!

 Jättebra verkar den vara! Vad kostar den?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Faxlin
2007-12-10 20:42
#2

haha, välkommen hit. Så många böcker finns inte så det skulle funka här hemma :-)
men det var en fin bok, tycker om pärmen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Brigida
2007-12-10 21:27
#3

Tack, mitt första inlägg, den kostar 169:- den är inte billig men boken är som ett smycke, läser några tänkvärda innan jag somnar.

Faxlin
2007-12-10 21:54
#4

#3: Ja visst är den som ett smycke. Otroligt vacker bo var det. Att läsa något tänkvärt varje kväll lät väldigt mysigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

storAnnette
2007-12-10 23:29
#5

Å,den verkar trevlig att ha själv eller ge bort till någon man önskar lite mer ro i tillvaron.

Hawknestgrove
2007-12-10 23:48
#6

Var inte dyrt, tycker jag. Som julklapp till en kär vän så är det rätt lagom…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2007-12-10 23:52
#7

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2007-12-10 23:53
#8

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Brigida
2007-12-11 00:35
#9

Där ser man vad det svängde, nej, du har rätt Gunilla den är nog inte så dyr - det måste väl vara ett mycket bra presenttips för herrarna i församlingen här som går och våndas över vad dom ska köpa. /B

Hawknestgrove
2007-12-12 15:49
#10

Vill man jämföra priser på grejer, så är www.prisjakt.se en bra sajt. Finns flera….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: