Annons:
Etikettvårt-samhälle
Läst 3633 ggr
morgan
2012-03-28 09:56

Svävar mellan liv och död

Hej man tror inte det här är sant när man läser om det här,och jag frågar mej varför var det igen som ingrep för att hjälpa den här manen,bara det får mej att må illa där står folk och bara tittar på fy.fan säger jag bara för dessa fega människor,jag kan säga hade jag varit här inte fan hade jag bara stått och tittat på,och jag undrar vad hände hunden men det här är ju säkert människor som kan vara utan i vårt samhälle för gott Svävar mellan liv och död - Göteborg - www.gp.se www.gp.se Den 61-årige mannen blev sånär ihjälslagen, mitt på eftermiddagen, mitt bland vittnen, mitt i fontänen på Kortedala Torg.

Annons:
Mitralis
2012-03-28 10:02
#1

Vet inte om jag är extra känslig idag för jag brukar inte ofta gråta till sådant jag läser, men nu kom det en liten tår.



SannaHolmgren
2012-03-28 10:11
#2

Jag blir mållös och så jävla ledsen.

Dessa ungdomar som ger sig på någon annan, medvetet för att skada, ska de någonsin kunna se någon människa i ögonen igen och känna sig stolta över sig själva och vad de gjort för val i livet. F*n också.

Så glad är jag att mina barn växer upp och lär sig respekt empati och medmänsklighet. Och sunt förnuft.  Hoppas jag kan säga samma sak om 15 år.

Hawknestgrove
2012-03-28 11:26
#3

Vidrigt…. VARFÖR????????Skrikandes Hur kan man?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

TinaNordberg
2012-03-28 12:46
#4

Och inte en jäkla kotte vågar ingripa????????

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Hawknestgrove
2012-03-28 13:43
#5

Det är det som är det mest underliga….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

HellviHumle
2012-03-28 13:56
#6

Är det så väldigt konstigt att ingen ingriper? Sju, åtta ungdomar som ger sig på en ensam man kan mycket väl ge sig på en till. Förhoppningsvis ringde väl någon till polisen i alla fall.

HH

Annons:
Hawknestgrove
2012-03-28 18:23
#7

Ja, egentligen så vore det ju så, att om 7-8 tillsammans gav sig på fegisaran, så hade de nog inte vågat fortsätta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

morgan
2012-03-28 19:24
#8

Hej på er dom har nu tagit 6 snorungar ,men det är väl som det brukar vara
dom släps för att dom är så unga,jag kan tala om att jag har bott här på 70,och
då var det bara Svenskar och ett mycket trivsamt ställe,men idag är det tyvärr
tvätt om nu ska man inte bara skylla på dom som bor här idag,men det här vill
jag bara säga än en gång,varför var det igen som kunde hjälpa till. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14596269.ab

Hawknestgrove
2012-03-28 19:30
#9

Ja nationaliteten är ju ovidkommande, MEn Bergsjön är ju tyvärr ett område som har fått väldigt dålig klang……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Norpan88]
2012-03-28 21:31
#10

Det är ju hemskt! Jag får ont i hela mig, när jag läser artikeln… och blir förbannad! Bra att dom åtminstone fått fast dom….grrr.

Hur är det med mannen nu? Hur mår han? Och hunden?

Ratata
2012-03-28 21:32
#11

Varför vill man utsätta en annan människa för något sånt? Förstår det verkligen inte! :(

morgan
2012-03-28 23:00
#12

Hej Gunilla jag tror inte vilken kommun då bor för nu är det blandad över allt i
vårt land

Hawknestgrove
2012-03-29 10:43
#13

Ja men sk*t finna bland alla. Så jag vill inte stämpla alls.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
morgan
2012-03-30 05:37
#14

Hej jag fick det här tipset av en vän.

Jag har ett tips, något jag tänkt använda mig av om det behövs. Har alltid med mig mitt larm. Ser man någon överfallas drar man ur säkringen, kastar larmet dit där överfallet pågår. Ljudet är så starkt att de måste avbryta misshandeln, och ge sig därifrån. Sen ringer man polisen.

SannaHolmgren
2012-03-30 08:27
#15

Vilket bra tips. Kan man köpa larm av polisen? Eller var finns de?

HellviHumle
2012-03-30 12:40
#16

#14 Smart tänkt!

HH

[Doglovers]
2012-03-30 13:24
#17

Fick ett tips av polisen. Sätt igång larmet och kasta in det i buskarna om det finns några. Då blir det svårt för dom att komma åt det.

Tror det finns larm att köpa lite varstans.

HellviHumle
2012-03-30 13:27
#18

Finns nog på Classe m fl.

HH

Hawknestgrove
2012-03-30 15:16
#19

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

morgan
2012-03-30 19:33
#20

Hej Gunilla jag var inne på att skicka en länk,men jag vet att du oxå är bra på det bra jibbat. Vi åkte en sväng till Kortedala nu i kväll,och passade på att prata lite med folk,och jag pratade med några ungdomar om det här,och här var det inte populärt ska ni veta,för vi reda på vilka det var då ligger dom mycket dåligt till. Och vi kom här ifrån utan några större besvär.

Annons:
Hawknestgrove
2012-03-31 14:21
#21

Nä, när så många ger sig på en ensam människa, då är det ruttet. OCh att de som var runtom inte lyfte ett finger, visar bara på ruttet civilkurage

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

morgan
2012-04-01 14:30
#22

Hej Gunilla ja du som du vet vid andra tillfällen,när det gäller att hjälpa till med djur som far illa,det ska vi hjälpa till med,och än idag undrar jag vad dog den hjälpen väggen,och jag tänker då på det här vilken feghet det här var,man får väl hoppas att man inte råkar ut för det här själv någon gång oj oj

Halvdansken
2012-04-01 16:08
#23

#20. De är häktade, så folk vet nog vem de är.

"Häktningsförhandlingarna började klockan 8 på söndag morgon vid Göteborgs tingsrätt. Alla fyra är nu häktade på sannolika skäl misstänkta för synnerligen grov misshandel. Tingsrätten beslutade om fortsatt sekretess av deras namn samt om yppandeförbud kring utredningen. Åtal ska vara väckt senast den 13 april. gänget är födda 1996 och från nordöstra Göteborg.

De två övriga är redan överlämnade till sociala myndigheter för vård på ungdomshem. En sjunde, en 14-åring, har omhändertagits av sociala myndigheter efter förhör. Tidigare satt även två  bröder  anhållna men släpptes efter två dagar. De är dock inte avförda från utredningen."

http://avpixlat.info/2012/03/31/mordforsoket-pa-61-aringen-fyra-begars-haktade/#more-15501

"Barney, 61-åringens hund, är omhändertagen av en syster och mår bra."

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Hawknestgrove
2012-04-01 18:11
#24

Var tvungen att ta bort en del ord i ditt inlägg #23, då det kan uppfattas som hets mot folkgrupp.

Så låt oss enas om, att handlingen  är vidrig, men vi måste bortse ifrån andra omständigheter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Halvdansken
2012-04-01 19:48
#25

Borttaget av mig, mitt inlägg gäller en annan diskussion och det är Hawknestgroves sajt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Hawknestgrove
2012-04-02 10:28
#26

Ingen fara. Nu får vi verkligen hoppas, att det går rättvist till i rätten nu, och att mannen klarar sig.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

morgan
2012-04-02 17:53
#27

Hej det här kan vara jobbigt för många att läsa om varje dag,men jag vill ändå visa det här med att inte hjälpa till som jag skrev om.

Hej från Gråbo

I fontänen på Kortedala torg brinner ljus trots att solen skiner. Några har lämnat kort med hälsningar till Carl-Eric som fortfarande kämpar för sitt liv på sjukhuset.

På en stor lapp har någon skrivit: "Civilkurage. Vad är det?? Alla ni som såg på när mannen blev misshandlad, vad gjorde ni? Ingenting fegisar".

Några killar som hänger på torget säger att händelsen påverkat alla.

– Det är inte rätt det de gjorde, om de nu gjorde det. Visst har man märkt att fördomarna mot alla oss invandrare ökat efter det, säger en av killarna.

Annons:
Hawknestgrove
2012-04-02 19:07
#28

ja tyvärr……hoppas innerligt att han repar sig och överlever. OCh som sagt, var är civilcuraget? det var ju bar blöjbarn! Fann det verkligen inga vuxna personer på Kortedala torg, eller hade alla barnförlamning i armarna?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Halvdansken
2012-04-02 20:57
#29

Ett gäng tossiga 15-åringar (6-7 st) är verkligen inga blöjbarn. De är fulla av testosteron och jag skulle (ensam) aldrig ge mig in i ett slagsmål med dem.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Hawknestgrove
2012-04-02 21:13
#30

Neje, sant, men detta var ju mitt på dagen efter vad jag förstår och då borde väl vuxna finnas där också?

Jag är nästan lika förb****d på dem som bara stod där utan att göra nåt, som på blöjbarnen….Jag menar, är  man 5-6 vuxna män så tar man väl de där slynglarna i ett nafs? Ok jag var inte där, men det är bilden jag får för mig…En massa hariga vuxna, som bara står och fånglor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

morgan
2012-04-02 22:54
#31

Hej Gunilla håller med dej till 100% Fy-fan säger jag oxå

Upp till toppen
Annons: