Annons:
Etikett06-nära-staden
Läst 1560 ggr
Mr_Si
11/11/13, 12:19 AM

Intressant och lite läskig upplevelse!

Jag och min sambo var och hälsade på hennes föräldrar i helgen och hade vovvan med oss. När vi åkte hemåt genom skogen ikväll så blev jag kissnödig och bad sambon stanna.

När jag öppnar dörren så skäller hunden till med ett gällt panikslaget skall, vi har aldrig hört henne låta så förut. Sambon säger till mig att stänga dörren varpå vi spanar upp i skogen en liten stund och sambon frågar om jag ser något varpå jag svarar "nej, men kör!".

Undrar vad det var hon reagerade på? Svärföräldrarnas teori var varg eller lodjur.

Annons:
Honestyisdead
11/11/13, 12:21 AM
#1

Kan egentligen varit vilket djur som helst.

Mr_Si
11/11/13, 12:23 AM
#2

vi har vart med vår hund i kontakt med en mängd andra djur förut, bl a räv och grävling, hon har aldrig reagerat på detta sätt.

Honestyisdead
11/11/13, 12:24 AM
#3

Kan bero på att hon inte såg djuret utan bara vädrade det.

Mr_Si
11/11/13, 1:16 AM
#4

hmm det kan ju vara som du säger men jag känner mig ändå rätt tveksam… vi har varit mycket ute i skogen med henne så nog måste hon fått nos på både rådjur och älg förut? Skulle hon verkligen reagera på detta vis för exempelvis ett rådjur?

Martin
11/21/13, 7:36 PM
#5

Vet inte var i landet detta hände, men det kan ju ha varit  princip vad som helst. Beroende på var i landet så är det såklart inte på något sätt omöjligt med varg eller lo heller, och om svärföräldrarna som väl då är hemmastadda i trakten gissar på det så är det säkert en bra gissning.

Jag har en kompis vars hund inte reagerade på lo, eller i alla fall inte på detta sättet. Det blev den hundens sista miss då den slogs av lokatten. Lite oklart vad som hänt, men kompisen tror själv att hunden spårat lodjuret som sedan hoppat upp i ett träd, och sedan ner på hunden för att avsluta förföljandet.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: