Annons:
Etikett19-fåglar-vilt
Läst 1730 ggr
Taxelina1
3/9/14, 11:11 AM

Tysslingen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fotat lite vid sjön Tysslinge där svanarna mellanlandar på sin väg norrut. Över mitt hus kommer dom i hundratals och i dag har jag till och med hört dom när jag varit inomhus. Helt underbart. Nu är det VÅR.

Packa fikakorgen och åk en tur till Sjön. Jag kan varmt rekommendera det. Det kommer besökare från hela europa.

Hälsning från en stor djurvänCool

Annons:
Taxelina1
3/9/14, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Var där i fredags och då hade fågelräknarna fått ihop detta. Jag sticker dit i morgon bitti igen.

Hälsning från en stor djurvänCool

TinaNordberg
3/9/14, 7:00 PM
#2

Vad trevligt, det är en riktig upplevelse att se dessa massor. Har varit där en gång, far säkert dit igen när det inte blåser så förtvivlat.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Taxelina1
3/10/14, 6:03 PM
#3

Det blåser rätt elaka vindar från sjön. Det är dunjacka, termobyxor, tjock mössa och vantar som gäller just nu.

Hälsning från en stor djurvänCool

Temeraire
3/12/14, 1:00 PM
#4

Aldrig varit där, bara hört talas om det. Visst ligger det typ i Örebro? Blir en resa dit snart :-)

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Taxelina1
3/12/14, 2:33 PM
#5

Precis utanför Örebro. Du hittar säkert länk till det om du letar på nätet. Jag har bara surfplattan och vet inte hur man länkar. Stället heter Rånnesta. Sen har du ju Kvismardalen med invasion av tranor och andra fåglar. Och även Öby kulle i anslutning till Kvismaren. Den berömda ormgropen med massor av snokar och huggormar.

Hälsning från en stor djurvänCool

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Martin
3/23/14, 2:53 PM
#7

Har det blivit fler besök där Taxelina? Hur ser det ut nu, gott om svanar antar jag?

mvh Martin

Taxelina1
3/23/14, 7:48 PM
#8

Jag har varit där många gånger eftersom det bara är ett par km dit. Men nu har jag inte varit där sedan onsdags när snön vräkte ner. Och då var det ca 1200 svanar där. Vet inte hur det ser ut i dag.

Hälsning från en stor djurvänCool

Taxelina1
3/25/14, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Var vid sjön i dag också. Kan tippa att det var ca 1000 svanar. Var aldrig nere vid anslagstavlan och tittade. Stog i lä uppe vid vägen bakom en stuga och fotade. Det blåste rätt rejält. Nästan så man förväntade sej isbjörnar på åkrarna…

Hälsning från en stor djurvänCool

Upp till toppen
Annons: