Annons:
Etikett21-jakt
Läst 3611 ggr
vallhund
2014-11-19 11:34

Man åtalad för jaktbrott i Norrtälje kommun

Hörde på nyheterna i morse. Han bussade sina hundar på en havsörn o slog sen ihjäl den med sin gevärskolv. Bildbevis finns.

Han har poserat på bild med ett skjutet lodjur, där förnekar han brott.

🤮

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
VildaVittra
2014-11-19 11:36
#1

Vilken *cencur*- 😈

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Taggeman
2014-11-19 14:43
#2

Här en artikel från DN om mannen som döda Örnen o Lo djuren. http://www.dn.se/nyheter/sverige/jagarens-film-visar-hur-han-plagar-ihjal-en-havsorn/

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Wellcraft
2014-11-19 15:06
#3

Usch fy tusan.. Inte nog med att han plågar djur och tjuvjagar utan han svartmålar ju resten av oss jägare också.
Som jägare är det viktigt att man har respekt för allt levande och aldrig orsakar onödigt lidande (visst skadeskjutning kan ske men då skickas hund in inom en timme), sånt basic som ska sitta i ryggmärgen.
Gubben verkar vara maktgalen eller liknande.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

TinaNordberg
2014-11-19 15:28
#4

Ytterst beklagligt och sorgligt, jag jagar inte men skådar fågel.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

vallhund
2014-11-19 16:06
#5

#2 Det enda han upplever som dumt är snarare att han åkte fast, än att han insett att han inte borde gjort så.

Pucko!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Taxelina1
2014-11-21 23:32
#6

#3 Jag håller med dej. Men tyvärr finns avvikande personer precis överallt. Skönt dom fick tag på eländet så han kan få det straff han förtjänar.

Hälsning från en stor djurvänCool

Annons:
Anders 50
2014-11-23 19:38
#7

Jag vet vem han är. Han har flera rättegångar som väntar. Det där med örnen är bara något som hittats vid genomgång av hans datorer.  Lodjuret är troligen lagligt skjutet, för han jagar på många ställen, han har duktiga hundar och anlitas av flera jaktlag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
moondancer
2014-11-24 16:17
#12

Snälla bråka inte med varandra, håll er till att diskutera ämnet istället!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Anders 50
2014-11-24 18:51
#13

Tack!  Och jag kan fortfarande inte se något värt att börja bråka om i mitt inlägg #7.

-----------------

Det ska bli intressant att följa rättegångarna (antar det blir flera) Lodjur och älg-historien  blir väl nerlagt men örn"jakten" lär det nog bli ett åtal av.

De resterande sakerna är så allvarliga så det lär bli fängelse.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
Martin
2014-11-28 22:47
#14

#13 Utan att veta vad det är han skall åtalas för utöver jaktbrott brukar man alltid köra ihop allt i en rättegång, som kan pågå flera dagar om det är många/stora ärenden. Det kan också vara så att man begränsar vad man skall åtala för om några av brotten är sådana att man inte kan förvänta sig hårdare straff.

mvh Martin

Anders 50
2014-11-29 09:57
#15

#14 Jo, sådant är brukligt. Det blev ju omständigt om en tjuv skulle få en egen rättegång för varje inbrott, stöld han gjort.  Men i detta fallet lär det enligt uppgift bli två.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Juel70]
2015-01-20 09:34
#16

Åh fy, han verkar inte riktigt frisk i huvudet.  Han kanske är en djurplågare rent generellt och då tycker jag synd om hans hundar och hoppas verkligen att dom mår bra.

Anders 50
2015-01-20 21:13
#17

Idag var en vän till mig och vittnade (hon är åklagarens huvudvittne) i ett annat åtal mot honom.  Och han har sin hejarklack med sig på åhörarplats.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

martdat
2015-01-24 07:53
#18

hur kan man heja på..  😕

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Taxelina1
2015-01-28 11:17
#19

#17 ???

Hälsning från en stor djurvänCool

vallhund
2015-01-29 11:51
#20

#19 T.o.m. seriemördare har groupies.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Taxelina1
2015-02-01 10:39
#21

#20 Jo, det vet man ju sen tidigare. När vansinnes mördare får beundrarbrev och giftermål bakom gallret !!!

Det finns alltför många sjuka farliga människor i vår omgivning. Att man är sjuk kan man inte rå för. Men när andra både djur och medmänniskor drabbas är riktigt otäckt. Då ska dom inte vara ute i samhället, utan få vård där dom inte kan skada andra oskyldiga.

Hälsning från en stor djurvänCool

Sehvrin
2015-02-03 22:18
#22

Jägaren blev dömd till 10 månaders färngelse för jakthäleri och olaga hot mot sin exfru. Däremot blev han inte dömd för djurplågeri http://www.dn.se/sthlm/jagare-som-plagade-havsorn-far-fangelse-for-hot-mot-exfru/

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

vallhund
2015-02-04 15:37
#23

Tack för återkoppling!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

tommy1
2015-02-06 18:28
#24

Mannen, P.W.  anhölls i sin frånvaro i förrgår för dödshot mot vittnen. Han hittades och togs in igår men släpptes nu på eftermiddagen. Otroligt att han får gå lös.

Och det finns även att läsa om honom på Flashback

Taxelina1
2015-02-09 13:32
#25

Helt sjukt…

Hälsning från en stor djurvänCool

Martin
2015-02-13 14:13
#26

Nu kan jag inte mannens bakgrund men tyvärr är det så att det skall rätt mycket till för att låsa in folk, och det är många gånger beklämmande. Det är mer än en gång jag varit mycket upprörd på rättsväsendet och det kommer att bli fler. Det är bara att hoppas att det inte hinner hända något allvarligt innan han slutar eller hamnar inlåst/i vård vad han nu kan tänkas behöva bäst.

mvh Martin

vallhund
2015-02-13 19:49
#27

Inlåst passar väl bäst, även om han uppenbarligen lider av empatibrist sså är han knappast oansvarig för sina handlingar i lagens ögon.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
tommy1
2015-02-13 21:39
#28

Nästa gång han ska inför skranket är den 16 mars. Han är väl ute tills dess, men med diverse besök/kontaktförbud och  plundrad på två mobiler.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: