Annons:
Etikett28-övrigt
Läst 1722 ggr
Taggeman
2015-01-22 12:55

Den stora årliga fågelräkningen!

På fredag 23 januari inleds årets upplaga av Vinterfåglar Inpå Knuten. Det är den stora årliga fågelräkning där BirdLife Sverige uppmanar svenska folket att räkna fåglarna som besöker fågelmatningarna. Räkningen pågår till måndagen 26 januari vilket innebär att även förskolor, skolor och arbetsplatser kan vara med. http://www.sofnet.org/sof/nyheter/2015/ladda-fagelmatningen-pa-fredag-borjar-vi-rakna!/

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Sehvrin
2015-01-22 13:08
#1

Intressant. Jag har aldrig deltagit och kommer nog inte göra det i år heller (bor inte vid nån fågelmatning), men jag hoppas att det blir många deltagare.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Taggeman
2015-01-23 09:54
#2

 Citat: "Vinterfåglar Inpå Knuten" är SOF/BirdLife Sverige största enskilda evenemang. Den sista helgen i januari räknas fåglar vid fågelborden runt om i Sverige. Vid den senaste räkningen "deltog" över 20 000  fågelbord! Helgen förlängs dessutom med fredag och måndag för att också förskolor och skolklasser ska kunna delta.

Här är rapport formuläret!  http://www.sofnet.org/sveriges-ornitologiska-forening/fagelskadning/vinterfaglar-inpa-knuten/

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
2015-01-26 20:40
#3

Då har man rapporterat in några fåglar för i år. Det blev inte så många olika sorter.

Det är svårt med räkningen dom kommer lite då o då o äter. Men det blev Kråka, Skata, Nötskrika, Koltrast, Större hackspett, Nötväcka, Talgoxe, Blåmes

Lite kul är det att kolla statistiken man kan söka på sitt närområde på postnummer eller annat område vad andra har sett.

Man klickar på statistik, sen sök fågelmatningar utan att fylla i nåt, sedan har man 3 kolumner att kunna fylla i, fyll i ex. postnummer så får du fram dom som har skickat in i det området.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

martdat
2015-01-28 17:41
#4

hade jag inte en susning om. här brukar vara ett gäng . även om jag bara har taljboll i år.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

TinaNordberg
2015-01-30 11:04
#5

Taggeman du räknade väl antalet individer inom varje art?

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Taggeman
2015-01-30 11:31
#6

#5 Jo då det lämna jag in men de vart inte så många av varje sort här, det är dom som verkar bo runt omkring som kommer o hälsar på i stan.

Jag var ute i Stockholms skärgård några dar, våran granne  där hade det väldigt livligt runt sitt matbord minst en 20st talgoxar, blåmesar m.m.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Upp till toppen
Annons: