Annons:
Etikett03-skogen
Läst 3310 ggr
Emouse
2015-05-01 14:56

God gärning

Idag tog jag ett par soppåsar och gick ut i skogen för att plocka skräp! Jag fyllde upp fyra soppåsar med kassar, plast och skräp på en timma på ett såpass litet område i skogen. Det har blivit en vana att ta med en kasse eller två när man är ute med hunden i "min" skog. Det är fruktansvärt vad vi människor gör med våran natur!! Här i våran skogs omringade lilla by finns det inte många natur entusiaster. Jag är 15 år och går och plockar skräp i skogen, hur många vuxna gör ens det här? Nä, inte så många. Jag skriver av irritation på mänskligheten..!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
crimson
2015-05-01 15:10
#1

Bra initiativ! Kanske borde plocka med mig hundarna och flickvännen och plocka skräp och följa ditt exempel.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

ChristineL
2015-05-01 15:21
#2

Åh, det är så bra initiativ! Jag har en vän som alltid har för vana att plocka upp minst tre skräp varje gång hon är ute med sin hund. Det blir en del ;)

Sehvrin
2015-05-02 08:30
#3

Det var duktigt gjort, synd bara att det ska behövas :( Tänk om alla bara kunde ta hand om sitt skräp, men det är tydligen för svårt för vissa. Tur i alla fall att det finns de som kan tänka sig att plocka upp andras skräp :)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

crimson
2015-05-02 12:42
#4

Problemet är ju att även om en skulle plocka upp allt skräp så skulle det typ ta en vecka innan det såg likadant ut igen, speciellt nära städer osv, eftersom folk inte har någon respekt för naturen, tyvärr. Jag plockar lite då och då upp i skogen när jag går där med hunden osv…

Bra gjort, hur som helst.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Sehvrin
2015-05-11 15:17
#5

Här är en person i Nederländerna som bestämde sig för att städa upp längs floden han gick förbi på väg till och från jobbet: http://higherperspectives.com/tommy-kleyn/?c=cleo&ts_pid=2 Så visst kan det hjälpa lite att plocka upp skräp. Man kan ju till exempel inspirera andra 🙂

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

TinaNordberg
2015-05-11 21:07
#6

Det var mycket bra gjort.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Annons:
IaAbrg
2015-05-12 18:38
#7

Respekt! ✨

[Juel70]
2015-06-16 21:38
#8

Tummen upp från mig! 🏆

kattöga
2015-06-16 21:45
#9

Min gamla mamma tyckte det såg för j-igt ut där hon bodde. Så hon plockade skräp varje dag, gick 2-3 timmar varje dag och plockade skräp i området där hon bodde. Hon tänkte att det kanske kan inspirera andra också.

Det gjorde hon. Hon blev uppmärksammad i lokaltidningen och i områdets tidskrifter. Till slut visade det sej att det hon gjorde fått effekt för området blev hur fint som helst och folk skräpade inte ner lika mycket alls. Hon "fick inget att göra" på sina promenader till slut. 

Så visst kan det både inspirera och ge resultat när man själv plockar efter andra!
Själv har jag så svårt att förstå att människor (och oftast, faktiskt, vuxna människor) slänger vad sk-t som helst var som helst! Har dom inget vett alls? Och vad är det dom lär barn och ungdomar??? Det är ibland skrämmande att se vad som finns t ex utmed vägarna….. Vad har dom innanför hjärnbalken?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

martdat
2015-06-19 08:54
#10

bra gjort av dig.  Trisst dock att det ens ska behövas. kan man böra iväg skräp kan man bära hem det.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: