Annons:
Etikett28-övrigt
Läst 1385 ggr
MajaLind
2015-06-26 14:17

Vad tänker du om detta?

Annons:
Florrpan
2015-06-26 14:30
#1

Dyrare än bilen?

Skitsnack. Hon kanske borde ta och skaffa bil om det nu är så billigt.

Zepp
2015-06-26 14:44
#2

Ett par tusen i månaden kostar det att åka till och från jobbet i bil.. tillkommer ytterligare pengar för resor på fritiden!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sehvrin
2015-06-26 19:36
#3

Jag tycker det är dumt att priserna höjs. 30 kr (och även 20-25 kr) är för dyrt för en enkelbiljett för buss i tätort enligt mig. Sen har jag ingen aning om vad det kostar att ha bil då jag aldrig ägt nån, så där har jag svårt att tycka nåt.

Jag tycker man borde satsa på att kollektivtrafiken ska vara så billig som möjligt så att fler upptäcker vad praktiskt det är 🙂

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Imasy
2015-06-28 14:14
#4

Jag har ca 5 km in till centrum. 27 kr kostar det att åka med bussen. Tar jag min bil som är dyr i drift kostar det inga 27 kr att åka dit endå, och min bil är av den törstiga sorten.

Men visst, ska jag räkna in skatt och försäkring i priset så blir det väl jämt ut kanske.

Florrpan
2015-06-28 14:30
#5

#4 åker du varje dag?

Om nej, då är det fortfarande dyrare med bilen.
Annars, varför har du inget periodskort?

Imasy
2015-06-29 00:01
#6

#5

Nope, åker inte ner till stan i min stad utan väljer då grannstaden som har ett betydligt större utbud, om jag ska ut och shoppa.

Annars väljer jag faktiskt att cykla då det går snabbare än att försöka ta sig ner till stan, som dessutom har jättedåligt med parkeringar.

Sist jag busspendlade var för ca 7-8 år sedan, var till grannstaden två mil bort. Då, när jag räknades som ungdom, gick detta kort på cirka tusenlappen. Jag vet inte vad det kostar idag, men de har ju ökat priset hela tiden.

Skulle jag pendla till annan stad idag, hade jag hellre köpt en mindre billigare bil, och hade det blivit dyrare hade det faktiskt vart värt det. Dels så är garantin att komma till arbetet i tid betydligt större. Och sedan behöver man inte stå och invänta en buss i en timme när man ska hem. Om det går någon dvs. Ibland, beroende från vart man ska åka, slutar bussarna gå vid typ 18 tiden, sen kan det med tur gå en ganska sent på kvällen sedan.

Och nej, jag bor inte i en byhåla, utan en residensstad.

Annons:
Florrpan
2015-06-29 00:47
#7

#6 Vad jag vet kostar månadskortet ca 650kr i småland.

Upp till toppen
Annons: