06. Nära staden

Vackra/romantiska naturområden i Stockholm?

2017-07-05 22:11 #0 av: jirlopp_jagvetinte

Först och främst vill jag säga förlåt om ni tycker det här är en olämplig plats att skapa en sån här tråd på men jag hittade tyvärr ingen sajt som passade perfekt till min tråd. Iallafall, I helgen hade jag tänkt att ta med min kille till någon romantisk eller vacker plats där helst inte folk springer titt som tätt. Jag vill att det ska vara ett naturområde och helst en plats med fin utsikt på runt eller i Nacka/Värmdö. Har någon något tips på såna platser? Tacksam för svar

Anmäl
2017-07-05 23:16 #1 av: VeilofElysium

Rosendals trädgård är jättefint! Ligger visserligen på Djurgården som också är väldigt fint!  Kan dock vara väldigt mycket folk där, jag bor i Skåne sedan ganska långt tillbaka men har varit där och fikat för ett par år sedan. 

Anmäl
2017-07-06 04:05 #2 av: jirlopp_jagvetinte

Edit: Har surfat runt ett tag på Google och jag har kommit fram till ett bra ställe, men lägg gärna tips iallafall.

Anmäl
2017-07-06 16:26 #3 av: moondancer

Är inte så hemma i det området, men efter snabbt kollande på karta så finns det naturreservat där, kanske kan vara värt besök. Dessutom finns det en hel del vatten man kan vara vid ;)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.