Annons:
Etikett24-svenska-vilda-djur
Läst 5636 ggr
TacoBelle
9/5/07, 7:46 PM

Fågel i lägenheten!

Idag var jag med om en lite märklig händelse.
Jag låg på sängen och vilade. Plötsligt for min ena katt Ozzy upp och in under sängen. Han kom ut med något i munnen som pep. Konstigt tänkte jag, Ozzy har inga leksaker som låter så. Tänk om det är en av mössen som rymt!!! For upp och tog det han hade i munnen.

Det var en pytteliten fågel. En liten brun och underbart söt stackare som var livrädd. Den låg helt paralyserad i min hand. Jag kollade snabbt igenom den så den inte hade några skador. Det hade den inte så jag gick ut i trädgården och släppte den, den for iväg direkt.

Det märkliga är att alla fönster och dörrar i hela lägenheten var stängda. Förutom mitt sovrumsfönster som var öppet ytterst lite, ca 2 cm. Hur lyckades den lilla förvirra sig in genom den lilla gluggen?
Har sökt lite på nätet och tror att fågeln var en Gärdsmyg. Sveriges näst minsta fågel.

Annons:
Coturnix
9/5/07, 10:12 PM
#1

En fågel, ett ögonblick, i handen! Vilken lycka! Va fin den är!

Hawknestgrove
9/5/07, 10:52 PM
#2

Sån tur pippin hade! Här finns det tre marodörer som tar fåglar t o m inne i rastgården!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Niceanders
9/9/07, 10:23 PM
#3

Fågeln är en gärdsmyg, Sveriges näst minsta fågel. Den är inte jättevanlig.

Hawknestgrove
9/10/07, 7:41 PM
#4

Därjagbor, Strömstad, är det rätt gott om dem i skogen. Vi ser även den lille kungsfågeln ibland.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: