Annons:
Etikett11-klimatförändringar
Läst 4837 ggr
NaimaG
7/8/10, 8:52 PM

Någon måtta får det vara.

Är det bara jag som dör av denna hisskliga värme? Jag har bordsfläkten igång, alla fönstren öppna, balkongen öppen men likförbasskat är det 30 grader inomhus, tänk er när jag väl stänger allt då blir det hett. Kontoret är det stället som har mest vindkällor igång just för att kaninen står här inne men det lilla sänker ju inte värmen så mycket.

Nej nu får det banne mig vara någon måtta på värmen. Lite svalare vill vi ha.

Annons:
Hawknestgrove
7/9/10, 2:22 AM
#1

HAhah nä! Mera värme!!!!! Jag älskar det….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
7/9/10, 2:39 AM
#2

jag har svårt för ständig värme… 27-28 har vi inomhus… TROR o HOPPAS det är aningen svalare nu så jag kan ligga i sängen… har sovit i soffan 2 nätter… varmt får det väl vara egentligen bara det fläktar… min hjärna fungerar inte alls i värme…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

NaimaG
7/9/10, 12:31 PM
#3

Jag har en sådan usel luftkonditionering i huset så här blir det så förbannat hett och ännu varmare blir det när det är vindstilla ute och solen ligger på och gassar. Jag vill ju ha sommarvärme men i måttliga mängder och gärna lite vind till. Skrattande

rifla
7/9/10, 12:44 PM
#4

hör det till att alltid klaga på alla årstider vi har. för kallt på vintern med för mycket snö.. regnig vår och för mycket smält vatten . varm sommar så man nästan avlider av den jävla solen som lyser..och sen hösten som kommer och är regnig och såå mörk och alldeles hemsk…

njut av att vi i sverige har sånt varierande väder och skiftningar i vår natur. det gör ju oss unika. för alla fåglar och djur.

TinaNordberg
7/9/10, 12:59 PM
#5

Har nyligen varit i italien, där var det 35-38°, det var varmt.Skrattande

Men lite regn önskas annars far växtligheten illa.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Taxelina
7/9/10, 4:12 PM
#6

Hahaha, vänta bara. Det skrivs om tropisk värme till helgen.

Men journalisterna vrider och vänder på ordens betydelse. Så med andra ord så får vi  den gamla vanliga Juli värmen som vi har alla år.

Njut, för bara om en månad så kommer det sakta men säkert att vända.

Gör som jag, passa på att gå upp vid 04,00 och titta på alla vackra djur och vår fina natur och ta tillvara alla tilffällen vi har. Och då är det också en härlig luft. Visst vänder mna väl lite på dygnet. Men det får man ta.

Vi har korsdrag och en fläkt så spets tiken (har valpar) får lite svalka i köket. Och en barnpool där alla (13) vovvarna får svalka sej lite. Hänger blöta påslakan för fönstren på hundhusen och häller kallt vatten på deras cement golv. Det svalkar. Och så fryser jag in vatten i små plastmuggar och lägger ut till vovvarna.

NJUUUUTCool

Annons:
texasmamma
7/9/10, 4:26 PM
#7

#6 Jag gjorde som du  Vaknade vid tre-tiden och kunde inte somna om så jag tog på mig joggingbyxor och fleecetröja, kameran följde också med. Det var nästan kyligt! Vid sextiden, på väg hemmåt, kom två korpar flygande och jag lyckades få några halvtaskiga bilder så min dag är räddad, hihi. För min del gillar jag årstidernas växlingar och på sommaren ska det vara varmt, det är bara att ändra lite på de dagliga rutinerna om man har möjlighet, siesta är inte helt fel.

Taxelina
7/9/10, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Jag tar alltid med mej kameran. Så tidigt på morgonen kan man få rätt kul bilder. Men den här är jätte dålig, men kul. Vi blev lika överumplade.

NaimaG
7/9/10, 5:38 PM
#9

#6 Tropisk värme, nej men ge dig nu Förvånad. Det vill jag inte ha här uppe i alla fall, huva… Tungan uteSkrattande

Hawknestgrove
7/9/10, 9:13 PM
#10

haha! Ac… sicken lyx…. hade det i min förra bil till och med acc urskönt. Men inne, så är det fönster på glänt som gäller och nätdörr!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

isa
7/9/10, 9:55 PM
#11

Jag gillar alla våra årstider, och faktiskt så den enda gången jag klagar är om det blir för varmt några dagar på sommaren för min kropp tål inte värme.

Så jag håller med NaimaG: Någon måtta får det vara.

Läste på John Pohlmans hemsida och han menar att vi nordbor, våra kroppar, är inte gjorda för någon värme över 25 grader och det kan jag verkligen skriva under på.

Men det skall hålla i sig, mån-tis kan bli över 30 grader!!! BLÄ!

Hawknestgrove
7/9/10, 10:04 PM
#12

Finsk sanning om varför man inte ska jobba….

På vintern är det för kallt, på våren är det för blött, på hösten är det för blåsigt och på sommaren är det för varmt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
7/9/10, 10:46 PM
#13

ordagrant…

när ska den late arbeta?

hösten är för lerig, våren för regnig,vintern för kall och sommaren för varm

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Halvdansken
7/10/10, 4:40 PM
#14

Gör som de gör söderut. Stäng fönsterna på morronen och dra för gardinerna. Så behåller man svalkan inomhus. Det är bara här i norr vi öppnar överallt och släpper in sol och varm luft.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Naturkillen
7/10/10, 7:16 PM
#15

Lääääängtar till vintern och när det är minus 25 - 35 grader kallt och när man får dra på sig snöskorna.

Tizzla
7/13/10, 2:36 AM
#16

#15 Håller nästan med, helst inte riktigt såå kallt, men hellre det än dessa 33-34 grader i skuggan och 29-30 inne! Tacka vet jag snöstormTungan ute

[Chano]
7/13/10, 5:19 AM
#17

Jag älskar värmen.

Hoppas den kommer hit nån gång under min livstid.

Mvh/-Anders

SannaHolmgren
7/14/10, 2:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag älskar detta varma. Barfota, smultron, bada i sjön, rädda smågrodor från vägen ner i diket, barnen som springer i höåkern, varma goa hästar, humlor som surrar, doften av rödklöver en iskall hof, inga knott!!!

Hawknestgrove
7/14/10, 3:19 PM
#19

ja jag föredrar detta framför vinter, helt klart…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
7/14/10, 10:26 PM
#20

kvällarna är fina att sitta ute…..men jag hatar att åka varma bastubussar…. åker en sådan ,ax 5 minuter men jag håller på att tuppa av… som tur är så är min lantisbuss modern o har luftkonditionering….

bara jag får sitta still o inte jobba eller anstränga hjärncellen med för stor uppdrag o får sova på natten så uthärdar jag…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Annons:
Hawknestgrove
7/14/10, 10:37 PM
#21

ja cellen måste få vila. absolut!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
7/14/10, 10:39 PM
#22

ska ta mej ut med dynan till min vilostol nu ….o ligga o pilla mej i naveln med ett glas vin kanske…. sen ska jag duscha.,..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
7/14/10, 11:08 PM
#23

gott……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Naturkillen
7/15/10, 12:12 AM
#24

Mot kylan kan man klä sig, men hur gör man när det är som en bastu både inne och ute?

Hawknestgrove
7/15/10, 12:13 AM
#25

klär av sig…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
7/15/10, 12:38 AM
#26

men när man klätt av sej då o det bara droppar om en?.. o folk stirrar när man är naken på jobbet?…Cool

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tizzla
7/15/10, 2:13 AM
#27

Ja när det inte finns mer att ta av och man måste åka till jobbet…och det är lika varmt inne på jobbet…och stressigt så att man får springa fast man knappt orkar krypa, då längtar jag efter snöstorm! (Fast man kanske skulle prova att vara naken på jobbet och se vad chefen sägerCool)

Annons:
[Chano]
7/15/10, 2:39 AM
#28

Hm..undra om jag inte ska flytta neråt :)

Mvh/-Anders

Tizzla
7/15/10, 3:14 AM
#29

#28 Det kanske kan vara så att vi borde byta bostad med varann?Skrattande

[Chano]
7/15/10, 3:36 AM
#30

Jag har mitt hjärta här tyvärr.

Mest stor i käften faktiskt.

Lappland är jag.

Jag skulle knappast vara igenkännerlig efter en tid nedanför utloppet på sjön.

MvH-/-Anders

Tizzla
7/15/10, 4:32 AM
#31

Skrattande Och det skulle bli lite långt för mig att pendla till jobbet i Småland…men Lappland låter trevligt, svalt och sköntFlört Har länge längtat norrut, men råkade visst flytta söderutObestämd får väl åka upp och vandra lite i fjällen på semestern i stället. Fast om en månad har säkert värmen kommit till dig…och knotten!?

Hawknestgrove
7/16/10, 2:49 AM
#32

heja värmen………Då kör man ju inte av vägen för att det är is på vägen i alla fall…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: