Annons:
Etikett32-släpp-loss-humorn
Läst 6038 ggr
Hawknestgrove
2/2/11, 10:16 PM

fniss 2

börjar här…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tizzla
2/2/11, 10:59 PM
#1

Barns kommentarer är helkul!

En av favoriterna blev den här: Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången.SkrattandeSkrattande

SannaHolmgren
2/3/11, 2:14 PM
#2

Barn säger:

Man kan mycket väl låta en hund trösta en, man behöver bara torka sig i ansiktet efteråt.

SannaHolmgren
2/4/11, 12:20 PM
#3

Fler kommentarer från barn - ur boken: Barns tankar om vänskap:

*Man kan få en vän om man kan ett kortspel och den andra har korten. kille 7 år* 

*Om man inte har några vänner kan man försöka hitta nån som inte känner en. kille 8 år*

*Jag bestämmer själv vem jag vill leka med. Det var förr i tiden som mamma bestämde. tjej 8 år*

* Om man inte slår andra så kan man lätt få vänner. kille 8 år*

*Jag fick min bästa kompis av en stödpedagog. tjej 8 år* 

*Man kan inte vara vän med en storebror, för han hatar mig. tjej 9 år*

*Bra vänskap är ifall det finns en tårtbit kvar och man själv gärna skulle vilja ha den, men så ger man den till nån annan. kille 7 år*

*En bra vän är nån som ger en tillbaka ens tjej. kille 7 år*

*Dålig vänskap är när man börjar bråka om vad man ska göra. kille 7 år*

Ronny-K
2/4/11, 2:55 PM
#4

#3 Dom var goa allihop, men killen med tårtbiten o han som fick tjejen tillbaka…..CoolSkrattande !!!

Tizzla
2/4/11, 6:34 PM
#5

#2 Exakt så är detSkrattande

#3 Skrattande

SannaHolmgren
2/4/11, 10:53 PM
#6

Jag fyller snart på med fler. Jag har ett par såna böcker om barns tankar… Störtsköna böcker och jag kan varmt rekommendera dem. En dansk författare.

Annons:
Lynxx
2/5/11, 5:04 AM
#7

1. Underlivet har blivit mycket bra med hjälp av Kalle Sten.

2. Ramlade för en stund sedan från en byggnadsställning, cirka 3 cm hög.

3. Ingen dunkömhet över mulåsnorna.

4. Sugmärken efter ryggen efter besök hos naturläkare.

5. Generellt utslagen man, liknar mest eczema microbiale.

6. …skulle vilja ta livet av sig. Gjort detta flera gånger.

7. Ingen sprit, inga cigaretter, inga barn.

8. För tre dagar sedan debut med smärta i främre underbenen, mest höger.

9. Fästingar på tomten. Kontroll.

10. Liggandes på magen undersöker jag patientens hälar.

11. Patientens huvudbesvär kommer från vänster fotled.

12. Normala öronrörelser.

13. Orkar inte julpyssla som vanligt. Inlägges på IVA för observation.

14. Lantbrukare till yrket. Frisk i övrigt.

15. Gift med en 7 veckor gammal son.

16. Uppger även att ögonen ramlar ner lite då och då.

17. Patienten har inga besvär av sitt illamående.

18. Pat har svårt för att anstränga sig.

19. För två veckor sedan var det sex procents överbeläggning på sjukhuset, att jämföra med önskvärda 90-95 procent.

20. Pojke som varit frisk sedan födelsen, bra aptit, nu uppe i 4300 kg i vikt.

/L

TinaNordberg
2/5/11, 12:07 PM
#8

Stor gosse den där på p 20.Obestämd

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Tizzla
2/5/11, 3:35 PM
#9

Och nr 2 är långSkrattande

SannaHolmgren
2/6/11, 2:46 PM
#10

Fortsättning följer. Barns tankar om…  Ungar mellan 7 - 9 år kommenterar:

"Bra saker med gamla människor."

  1. Det bästa med mormor och morfar är att de aldrig kommer att skilja sig.
  2. Farmor och farfar är så snälla. De brukar alltid ge oss godis när vi ska gå.
  3. Min farmor är så snäll. Hon tar med oss ut på promenad och ser till att vi håller oss friska.
  4. Gamla människor har mer tid att leka. Det har inte vuxna.
  5. Min mormor är alltid snäll mot mig. Hon säger: Ska du inte gå ut på lekplatsen och stanna där hela dagen?
  6. Jag tycker det är kul att spela spel med morfar, för då vet jag hur det känns att vinna.
  7. Gamla är snälla mot barn för de vill inte att de ska skrika och bråka.
  8. Gamla grälar inte för de vill att vi ska slippa bli ledsna.
  9. En mormor skämmer tilll exempel bort en om man har det jobbigt hemma.
  10. Det är bra att ha en mormor, för då finns det någon man tycker om.
  11. Gamla låter en göra mycket mer. Man får själv bestämma vilket godis man vill ha. Och man får själv hämta det.
  12. Det är bra med mormor och morfar. För man behöver inte ha varit där särskilt länge innan man får en glass.
  13. En bra sak med mormor och morfar är att de gör precis som jag säger.
  14. En bra sak med min mamma är att vi har en hund som heter Siffa. Och det bästa med mormor och morfar är att de är snälla mot den.
  15. Gamla människor är bra på att skämma bort andra, spela spel och att plocka ut sina tänder.
  16. Det konstiga med gamla är att man kan prata jättetyst med dem.
  17. Min farmor är så snäll. Hon ger mig fem kronor så fort jag har gått till affären åt henne, och städat och diskat åt henne.
  18. Jag vet inte varför mormor och morfar är så snälla. Men de har nånting.
  19. Det är för man blir så varm i hjärtat av farmor och farfar som man vet att man tycker så mycket om dem.
SannaHolmgren
2/6/11, 2:53 PM
#11

Dåliga saker om gamla människor:

  1. Det är inte bra att vara hos mormor och morfar. För man blir så tjock då.
  2. Det är rätt irriterande när min farmor har varit och hälsat på. För då är det omöjligt att hitta sina saker.
  3. Det mest irriterande med mormor och morfar är att de vet att det är jag som skickat hemliga brev till dem.
  4. Farmor har ingen lust att köpa leksaker till mig. Hon säger att det kostar mer än godis.
  5. Gamla sitter alltid bara och pladdrar utan att man får säga ett ord.
  6. Det kan vara farligt att hälsa på hos mormor. En gång blev jag kramad så mycket att jag nästan inte fick luft…
  7. …Jag kallar min farmor för benkrossen. För så fort jag kommer dit kramar hon mig.
  8. Det som kan göra en morfar rasande är när man vaknar mitt i natten och säger att man längtar efter mamma och pappa…
  9. … nä, det som gör gamla rasande är att de är gamla.
SannaHolmgren
2/6/11, 3:00 PM
#12

Ett gäng till:

"Vad gör man när man blir gammal?"

  1. Min morfar har inte tid att utfodra djuren. Han måste hela tiden ut och laga en grind som han inte är klar med än.
  2. Farmor och farfar får inte jobba. De får pension.
  3. Mormor är pensionär. Så hon får absolut inte tala om för någon att hon jobbar.
  4. När man blir gammal får man skattelön.
  5. Det är bra att bli gammal. För då slipper man jobba och får lön iallafall.
  6. När man blir gammal har man inget jobb att gå till. Då tjänar man pengar hemma.
  7. När man blir gammal får man pengar av alla goda vänner man har. Det är därför så många gamla är fattiga.
  8. Gamla människor klär ut sig och sätter sig vid vägen och bara låtsas vara fattiga.
  9. Gamla har alltid köpt upp alla pengar när man går påskkäring.
  10. Min farmor fördriver tiden med att ta kort. Och min farfar fördriver tiden med att sätta in dem i album.
  11. Gamla arbetar inte, för de vet inte hur man bygger bilar.

(oj vad jag gillar "klippa och klistafunktionen"

SannaHolmgren
2/6/11, 3:14 PM
#13

Barns tankar om.. "Kan man köpa vänner?"

  1. Man kan inte köpa en vän, för det finns ingen som kan sälja dem.
  2. Om Maja gav mig 100 kr för att leka med henne så skulle jag stoppa pengarna i sparbössan. Då skulle vänskapen räcka länge.
  3. Man kan inte köpa vänner. För det är olagligt att köpa människor…
  4. …man kan visst köpa människor. Har du inga barbiedockor hemma?
  5. Det är dumt att köpa en vän. För då blir den andres vän bara ledsen.
  6. Om man har 500 000 så kan man köpa den bäste vän som finns att få, och då har den också stamtavla.
  7. Man kan mycket väl köpa en vän. Man får bara inte ta med honom hem.
  8. Jag tror inte man kan köpa en bästis. För det finns ju ingen som orkar stå i en butik och vara till salu.
  9. Man kan inte köpa människor i affärerna. För det sitter inga i burarna i affärerna…
  10. … och de som sitter i fängelserna vill ingen ha. För de luktar.
  11. Mankan visst köpa barn. För ibland när min mamma är sur på mig så säger hon att hon ska gå till affären och byta mig.
  12. Man kan inte köpa vänskap. Bara om man har 1000 kr.
  13. Man kan inte köpa vänner eftersom man inte kan köpa barn…
  14. … det kan man visst göra på barnhem.
  15. Det är bara föräldrarna som äger människor. Men de skulle ju inte sälja sina egna barn…
  16. …de kanske vill det men det finns ingen som vill köpa dem.
  17. Jag tror inte man kan sälja en vän. För då är han liksom begagnad.
  18. Jag skulle gärna ta emot pengar för att leka med en ny vän, för jag har gjort slut på alla mina pengar i sommar.
  19. Man kan köpa en vän. För om man adopterar en bebis så kan det hända att den växer upp och blir en vän.
  20. Man kan inte köpa vänskap. För det är nåt som finns inuti kroppen.
Annons:
SannaHolmgren
2/6/11, 3:22 PM
#14

Författaren: Grethe Dircknick-Holmfeld  albert bonniers förlag.

Tiana
2/6/11, 4:26 PM
#15

Skrattande Härlig tråd!

Tizzla
2/6/11, 4:49 PM
#16

Gulliga ungarSkrattande

Hawknestgrove
2/7/11, 4:43 PM
#17

Sanna, jag tar in ditt inlägg om vänner  till Psykologi… Vi behöver lite solsken där!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2/7/11, 4:43 PM
#18

Sanna, jag tar in ditt inlägg om vänner  till Psykologi… Vi behöver lite solsken där!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SannaHolmgren
2/9/11, 11:01 AM
#19

Gunilla, tipsa dem om författaren. Det är solsken och tänkvärt och rakt ärligt helt igenom. Här är några tänkvärda till… (Ska bara klippa ut dem från min hotmail…) Nr 4 är otroligt sorgligGråter

Barns tankar om hemligheter.

  1. Man berättar fler hemligheter för sin vän än för sina föräldrar. Som var deras födelsedagspresenter har gömts.
  2. Om Patrik tar en godispåse i affären och ger mig hälften så skulle jag inte berätta för de i affären.
  3. Jag skulle hellre berätta en hemlighet för en riktig kompis. För ens mamma och pappa pratar ju så mycket med de vuxna.
  4. När min pappa dricker delar vi en hemlighet.
  5. Jag och Andrea har en gömmauppe i en koja som vi inte har berättat om för våra föräldrar.
  6. Man kan visst ha hemligheter för sin bästa kompis. Som hur hon är till exempel.
  7. Man berättar fler hemligheter för vännen än för pojkvännen. Henne litar man på.
  8. Man berättar fler hemligheter för en kompis än för en flickvän. För man vet ju inte hur länge man har en tjej.
  9. Jag vet inte vem jag skulle berätta en hemlis för. Det beror på vem som gjort den.
  10. De flesta hemligheter berättar jag för min fågel. Det är bara jag som kan förstå vad den säger.
  11. En hemlig vän är en som inte avslöjar hemligheter.
  12. En hemlig vän är en som man är vän med, även om man inte tror det själv.
  13. Om man inte kan minnas en hemlighet så kan man skriva ner den i sin dagbok.
  14. Har man en bästa kompis så kan man hålla hemligheter hemliga.
  15. Det kan vara mycket svårt att behålla en hemlighet om ens bästa kompis är vän med en som skvallrar.
  16. Om man inte har en pojkvän så kan man skriva om skolan i en hemlig bok.
  17. Man kan skriva i en hemlig bok om man är förälskad, för då vet man det.
  18. När ens mamma pch pappa druckit så kan man skriva om det i en hemlig bok. När man sen blir stor så kan man läsa det i boken och då förstår man att man inte ska dricka.
  19. Om ens mamma och pappa ska gå till arbetet och man stannar hemma från skolan, då har man en hemlighet…
  20. …det har jag aldrig fått göra.
  21. Om man har glömt tvätta sina händer har man en hemlighet för sin mamma.
  22. Man ska aldrig berätta sina hemligheter för sina föräldrar för de berättar det bara för andra eftersom de inte har nåt att prata om. Och så kommer det bara ut ur deras mun.
  23. Man kan skriva i en hemlig bok om vem man är kär i, för då vet man alltid vem det är.
  24. Man berättar flest hemligheter för en kompis. Eftersom man inte vet riktigt hur flickvännen är.
  25. Man har flest hemligheter med sin pojkvän. För om han till exempel berättar att han tycker bättre om ens kompis så säger man till honom att han inte får säga det till henne.
  26. En hemlig vän är en som man bara leker med när det är mörkt.
  27. Man skriver i en hemlig bok om man varit borta och stulit. När man sen slår upp det så kan man läsa om hur det är.
SannaHolmgren
2/9/11, 11:10 AM
#20

Barns tankar om gamla och bilkörning.

  1. Gamla ska inte köra bil. För de har glömt det.
  2. När man blir gammal får man inte köra bil längre. Då får man bara köra rullstol.
  3. Gamla människor ska inte köra bil. De blir mindre och mindre och till slut ser de inte över ratten.
  4. Gamla människor ska inte köra bil. De som är blinda ser inte så bra.
  5. Gamla människor ska inte köra bil. För om de brutit benet kan de inte trampa på gasen.

…..gamla och datorer

  1. Gamla människor använder inte dator. För barnen orkar inte lära dom hur man gör.
  2. Gamla kan inte lära sig att använda dator, för fingrarna sväller upp.
  3. De använder inte dator för de kan inte sätta igång den själva.
  4. Gamla använder inte dator för de blir helt snurriga i huvudet.
  5. Gamla människor använder inte dator för de har inte tid. De måste laga mat hela tiden eftersom de äter så långsamt.
  6. Farmor och farfar skriver inte så många brev till varann längre, så därför har de ingen dator.
  7. Gamla använder inte dator för de har inga fler papper att skriva ut.
Annons:
SannaHolmgren
2/9/11, 11:14 AM
#21

…Gamla och hjälpmedel.

  1. Min mormor har rullstol så hon kan gå själv.
  2. Skillnaden på mamma och pappa och farmor och farfar, är att farmor och farfar har hemtjänst.
  3. Min farmor behöver bara dra i ett snöre så kommer tabletterna.
  4. Gamla människor måste akta sig så käppen inte går av för då ramlar de ner.
  5. Gamla människor får hjälp av en sjuksköterska eller av hemtjänsten…
  6. …deras mamma kan också hjälpa dem.
  7. Om gamla människor har svårt att gå kan de få hjälp på ett stödcenter.
Hawknestgrove
2/9/11, 1:19 PM
#22

Sanna det ska jag göra!!!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
2/9/11, 8:11 PM
#23

#20 nr 5Skrattande När jag bröt foten kunde jag trampa på gasen…bromsen var svårareTyst

Hawknestgrove
2/9/11, 8:16 PM
#24

tizzla det var då jag önskade mig automatlåda. Men bara för ett tag. avskyr automatlåda annars….men när jag hade brutit benet hade det varit perfekt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2/9/11, 8:17 PM
#25

då stod min söta gula Merca och grät efter mig i tre månader….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
2/9/11, 8:26 PM
#26

Automat ja…hmmm…det gick ganska bra ändå när jag väl fått en skena på foten. Men på väg hem från Sthlm där olyckan hände var det tufft…bara att bita ihop!

monsi
2/10/11, 8:35 AM
#27

Det var snöstorm och Blonda Bettan körde vilse. Hon fick inte panik för hon kom ihåg sin fars ord: "Råkar du ut för en snöstorm så vänta tills det kommer en plogbil å följ den". Ganska snart kom plogbilen å hon följde den ca 1 timme. Till slut stannade den, å föraren undrade vad hon gjorde. Hon berättade då vad hennes far sagt. Föraren nickade å sa: - Jag är klar med IKEA:s parkering nu. Ska du följa med till MAXI också?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
SannaHolmgren
2/10/11, 8:48 AM
#28

Jag gick nerför gatan när jag tilltalades av en mycket smutsig hemlös kvinna som bad mig om lite pengar till mat.

Jag fick fram min plånbok och tog fram en hundralapp och frågade: Om jag ger dig dessa pengar kommer du då köpa vin för dem istället för mat?

Nej, jag var tvungen att sluta att dricka alkohol för flera år sedan svarade den hemlösa kvinnan mig.

Kommer du att shoppa istället för att köpa mat frågade jag då.

Nej, jag slösar ingen tid på att shoppa svarade hon. Jag lägger all min tid på att försöka överleva!

Kommer du att lägga pengarna på en skönhetssalong istället för på mat frågade jag.

Är du TOKIG!!! svarade den hemlösa kvinnan. Jag har inte fixat håret på 20 år!!

Okay, svarade jag. Jag kommer inte att ge dig dessa pengar. Istället så ska du följa med mig och min man på middag ikväll.

Den hemlösa kvinnan var chockad. Tror du inte att din man blir vansinnig om du gör det? Jag vet att jag är smutsig och jag stinker förmodligen rätt mycket.

Jag svarade; det är okay. Det är viktigt för honom att se vad som händer med en kvinna som har slutat shoppa, slutat fixa håret och slutat med vin!!!

Tiana
2/10/11, 8:58 AM
#29

"Man kan skriva i en hemlig bok om man är förälskad, för då vet man det."

Jaha, det är SÅ man vet det Skrattande

SannaHolmgren
2/10/11, 9:27 AM
#30

Några utvalda…

Barns tankar om vänskap och kärlek.

  1. Jag hade en gång på mitt dagis en flicka som vän. Det var okej. Men jag har slutat med det nu.
  2. Jag har försökt leka med en flicka. Jag skulle vara hund och hon skulle vara djurplågare.
  3. Det finns några som kan leka med flickor. Men de är inte många.
  4. En hjärtevän är den som finns närmast en. För killen man är ihop med kan ha farit sin kos.
  5. Om man blir retad av nån av killarna och han börjar reta nån annan istället och man blir ledsen för det, så är det för att man är kär.
  6. Jag ska inte ha nån tjej. För jag har sagt till mig själv att jag inte ska ha flickor på rummet längre.
  7. Skillnaden mellan en bästis och en tjej är att man mycket väl kan börja reta sin tjej, för ens vänner får ju inte märka att man är ihop med henne.
  8. Skillnaden mellan en vän och en kille är att killen blir sur om han upptäcker att man är med någon annan.
  9. Skillnaden mellan en vän och en tjej är att tjejen får barn.
SannaHolmgren
2/10/11, 9:37 AM
#31

Skrattande Om gamla och mat…

  1. Gamla äter alltid mjuk mat för deras tänder har inte växt ut än.
  2. Gamla människors knotor blir bruna för de dricker kaffe utan mjölk.
  3. När min mormor var liten så hade de ingen mat, så de fick göra den själva.
  4. Gamla har nästan ingen mat. Det är därför de bor mest på bondgård för då kan de bara slakta en gris.

SkrattandeGamla och tänder:

  1. Förr i tiden var det inte kul att gå till tandläkaren, för det fanns ingen.
  2. Förr i tiden gjorde smeden löständer av plast och så målade han lite sicksack och så fick de torka några dagar och sedan kunde de sätta in dem.
  3. När man blir gammal ruttnar tänderna och då kan man köpa nya i affären.
  4. Min morfar har bara borstat tre tänder i överkäken, så de är de enda han har kvar.
  5. Förr i tiden var det tandsmeden som drog ut tänderna.
  6. Förr i tiden var det skomakaren som sparkade ut tänderna.
Hawknestgrove
2/10/11, 6:52 PM
#32

hahaha!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
2/10/11, 8:20 PM
#33

SkrattandeSkrattande Vilken bra tråd det här ärKyss

Hawknestgrove
2/10/11, 8:50 PM
#34

En man och hans hustru bråkade om hur ont det gjorde att föda barn… Mannen jobbade som djurskötare på Zoo. Så hustrun sa, Ok, stoppa upp en kork där bak och så får du ha den i en månad….. Mannen gjorde som hon sa, och magen den växte….. OCh gjorde ont… nåväl, när han var inne i apburen och städade, så tog det överhand. i ena hörnet satt en liten apunge….. Så han försökte få av sig byxorna och då flög proppen ut av sig själv…….. vart innehållet hamnade? på apungen….

Mannen svimmade av ett tag och titade upp på den lilla apungen,som såg både nersk**en och förvånad ut….

- Ful är du och skitig är du…….men kom till PAPPA!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tizzla
2/10/11, 9:39 PM
#35

Skrattande

Lynxx
2/12/11, 7:20 AM
#36

Skapligt asså - de har gått en vecka redan. Förvånad

----

1. 12 centimeter långt sårigt underben.

2. Vi ordnar med mat, hemkört samt rollator till patienten.

3. Flickan har problem med sin höft som ligger på ortopedernas bord på Östra Sjukhuset.

4. Födelsevikt 3 500 kg.

5. Sätts upp med enkelt förtur för operation, men får explodera området.

6. Patienten är sugen på slem.

7. Tyvärr kommer jag ihåg patienten så väl fast jag tidigare träffat patienten.

8. Gift med två barn, 2 och 5 år gamla.

9. Diskuterar lite med patienten och hennes medföljande anhöriga dotter.

10. Söker för fästingbett i huvudet. Huvudet borttages med pincett.

11. Status: Gott och opåverkat. Verkar gilla doktorer.

12. Patienten söker p.g.a. lok för öronen.

13. Rekommenderas ett stort glas vatten innan samlag.

14. Patienten rekommenderad intagning för vilket han inlägges.

15. Har sedan sensommaren börjat få ont i bröstet i samband med snöskottning.

16. Enligt hustrun är han mobil när han ska ta sig till kylskåpet, men annars anger han sig vara rullstolsbunden.

17. Hon dog efter en månad redan.

18. Aktuellt; ingen buksmärta men kan hålla tillbaks den lösa avföringen med vitt bröd.

19. Bihålor spolade 5-600 gånger.

20. Patienten jobbar som elektriker. Inga kända proppar i släkten.

/L

Tizzla
2/12/11, 3:56 PM
#37

HahahaSkrattande

Hoppas du har många kvar!

Lynxx
2/19/11, 9:13 PM
#38

Jepp - ngr till finns det.

--

1. Ingen indikation för akut kirurg i buken.

2. Vid apoteket inspekterades blåsan utan anmärkning.

3. Patienten inkommer lätt analpåverkad.

4. Fördyrande omkostnader i samband med att hon måste äta olika dyrbara maträtter och även tvättmedel av speciella sorter.

5. Patienten kan ej tömma urinblåsan sedan -90 (anteckning gjord april 1999).

6. Förändring i bakre luktsinnet.

7. Socialt; varje år på hösten brukar hon flytta till Frankrike. Är inte förtjust i fransmännen dock, men i det mycket behagliga klimatet.

8. 93-årig kvinna med yrsel och viss allmän nedgångenhet i hemmet som nu kommer in för upprustning.

9. Vaknade i morse med höger hand.

10. Frånskild. Vuxna barn. Har nu en skallad särbo.

11. Har nu fått rullstol och ämnar åka till Norrköping med denna.

12. Patienten fick laxsoppa med god effekt.

13. Ensam stående man.

14. Svullen, patetisk vänsterarm.

15. Dessutom har hon läkarskräck. Hon har emellertid varit hos en av våra sköterskor och dessa bifogas.

16. Värk i bröstet uppför backen.

17. Har tappat knät två gånger utan att han ens vet vad det är för fel.

18. Besked till doktorn som opererar via fax.

19. Känner sig trött och svag efter alla diarréerna, orkar inte äta dessa mera, vill byta sort.

20. Patienten har varit deprimerad ända sedan hon började träffa mig 1989.

/L

Hawknestgrove
2/20/11, 2:19 PM
#39

Och Kravet att få läsa till läkare är ju MVG i allt, ÄVEN SVENSKA????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mison
2/20/11, 4:01 PM
#40

"Den döde kom cyklandes från vänster"…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
2/20/11, 4:03 PM
#41

Patienten dog i juni -90 och detta har tagit honom mycket hårt

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Annons:
Mison
2/20/11, 4:05 PM
#42

Patienten är tårfylld och gråter konstant. Hon verkar också vara deprimerad

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
2/20/11, 4:06 PM
#43

Fastnat med snoppen i dragkedjan, denna avlägsnas med avbitartång

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
2/20/11, 4:13 PM
#44

Patienten säger sig ha ont i höger hjärta med utstrålning till vänster stortå på högerarmen

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
2/20/11, 5:12 PM
#45

En man hamnar i en trafikolycka och råkar få sin snopp avskuren. När han

vaknar upp på sjukhuset berättar doktorn vad som har hänt och mannen

blir helt förskräckt.

- Lugn, med en ny teknik kan vi göra en ny fullt fungerande snopp åt dig,

säger doktorn. Och ditt försäkringsbolag betalar för operationen. Du kan

få vilken storlek du vill - liten, medium eller stor snopp?

- Då vill jag ha en stor, säger mannen med ett brett leende mot sin fru som

sitter vid sängkanten.

- Jag råder dig att ta det med din fru först, så även hon är bekväm med

beslutet, säger doktorn och går ut för att lämna dem ifred för att prata.

Efter en timme återkommer doktorn.

- Har ni bestämt er? frågar han.

- Min fru undrar en sak, säger mannen lite ledsamt. Kan vi ta

försäkringspengarna och istället bygga om köket..?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ronny-K
2/20/11, 6:33 PM
#46

#43 Det är mycket som talar för gylfknappar..Gråter

#45 Ha ha ha!Skrattande Den va go' !

Tizzla
2/21/11, 6:31 AM
#47

Hahahaha…doktorn opererar via faxFörvånad

Lynxx
2/21/11, 10:56 AM
#48

#47 - teknikens under! Flört

/L

Annons:
Hawknestgrove
2/21/11, 4:57 PM
#49

19 var fin… äta diarreer….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

TinaNordberg
2/23/11, 10:16 PM
#50

Nyduschad står jag framför spegeln bredvid min man,
och klagar på mina små bröst.
Istället för att som han brukar göra,
säga att dom inte alls är små,
ger han helt otippat ett förslag istället.
Han säger:
- Om du vill att dina bröst skall bli större,
ta då en bit toapapper,
och gnugga med det mellan dina bröst ett par sekunder varje dag.
Smått chockad, men nyfiken nog för att prova,
hämtar jag en bit toapapper ställer mig framför spegeln och börjar gnugga.

- Hur lång tid skall det ta? frågar jag min man
Det tar några år, så blir dom större, svarar han självsäkert.
Jag slutar att gnugga.
Tror du verkligen att om jag gnuggar en bit papper mellan brösten i några år,
att dom skulle bli större av det?

Utan att blinka, svarar han mig:
- Det funkade ju på röva din , eller hur?!

Han lever fortfarande och med en hel del träning kommer han också
att kunna gå, säger läkarna.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Hawknestgrove
2/23/11, 10:18 PM
#51

Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
2/26/11, 5:42 PM
#52

Skrattande

Hawknestgrove
3/2/11, 6:29 PM
#53

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
3/3/11, 12:55 AM
#54

Hihihi…jag dödade denTyst

Ronny-K
3/3/11, 4:12 PM
#55

På Den Gamla ¨Goda¨ Tiden.

Det nygifta paret har istallerat sig på smekmånadshotellet.

På rummet kastar brudgummen av sig kläderna och hoppar i säng, under tiden tar bruden god tid på sig med avklädandet.

Efter en stund undrar den otålige brudgummen.

-Varför har du så stora fötter?

-Jo, svarar bruden. När jag växte upp på landet sprang vi barfota i leran hela somrarna. Därför blev mina fötter stora.

Brudgummen en stund senare.

-Satt ni i leran också!?

Annons:
Hawknestgrove
3/3/11, 4:38 PM
#56

HAHAha… Hur länge var de gifta?

Tizzla, visst var det kul att döda Crazy frog?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
3/3/11, 5:33 PM
#57

SSSS…borde man inte veta fotstorlek innan man gifter sigFörvånad

Ja det var kul att döda den dåren…jag brukar inte vara så mordisk annars men kände att jag fick ur mig en del aggressionerSkrattande

Ronny-K
3/3/11, 6:41 PM
#58

#57

Kanske inte på Den Gamla ¨Goda¨ Tiden. Med stoort frågetecken framför goda..Inte f-n var det bättre förr! Om vi inte avser vår egen ungdom, utan tiderna…Oskyldig

#53 Funkade bra, både baseballträ o luftpump…Skäms

Tizzla
3/3/11, 7:18 PM
#59

#58 Nä det förstås…inte dåObestämd

Luftpumpen gav inte utlopp för lika myckat aggressionerOskyldig

Hawknestgrove
3/3/11, 8:25 PM
#60

haha var det det knappen va till för!!!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

TinaNordberg
3/3/11, 11:45 PM
#61

Det var en liten kille som skulle bada bastu med sin pappa för första gången.

När de kom in i bastun så satt det en annan man där redan.

_Pojken tittade länge på mannen och sade till slut:
_

- Vilka stora händer farbror har. - Ja men det är för att jag har jobbat så mycket i mina dagar. Sen sa pojken: - Vilka stora fötter farbror har. - Ja men det är för att jag har sprungit så mycket i mina dagar. Pojken funderade en stund till och så sade han: - Men farbror har inte kissat mycket ser jag….

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

[Chano]
3/3/11, 11:51 PM
#62

Satt en pojke i min bastu också.

Han sa:

-Du har kissat väldigt mycket va….

/-Chano

Skulle vara ett skämt om nu ingen förstod fortsättningen..
eller..kanske..ni vet

Annons:
TinaNordberg
3/4/11, 12:09 AM
#63

Lycklig fru?

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

[Chano]
3/4/11, 12:31 AM
#64

Tyvärr tror jag inte att om jag hade en fru att hon skulle tro på den historien.

Möjligen småle i ett sånt kvinligt småleende som bara kvinnor förstår och som betyder att han överdriver.

-Chano

Hawknestgrove
3/14/11, 5:19 PM
#65

hahaha!!!!

Två alligatorer satt vid sidan av träsket i närheten * av RideauCanal i Ottawa.

Den mindre vände sig till den större * och sade:

"Jag kan inte förstå hur du vara så mycket större än mig.Vi är i samma
ålder, vi var samma storlek som barn. Jag fattar det inte.

"Tja", sa den stora "Gator," Vad har du ätit "pojke?"

"Politiker, samma som du, svarade den lilla" Gator.

"Hmm. var fångar du dem?"

På andra sidan av träsket på parkeringen utanför parlamentetsbyggnaden"

"Samma här. Hmm. Hur fångar du dem?"

"Tja, kryper jag upp under en av bilarna och väntar på en politiker skall
låsa upp bildörren. Då kravlar jag ut, hugger dem i benet, och skakar
skiten ur dem, och äter upp dom! "

"Ah!" säger den stora alligatorn, "Jag tror jag ser ditt problem.Du
får inte 'någon egentlig näring. När du skakat skiten ur en politiker finns annnat inget kvar än
ett rövhål och en portfölj. "

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
3/14/11, 7:52 PM
#66

Tihi…

Ronny-K
3/16/11, 3:55 PM
#67

Hustrun skulle åka på kurs en vecka. Hon gladde sig åt att få åka på kurs, men smolken i glädjebägaren var gubben. Skulle han klara av att se till både hus, katt, den inneboende svärmodern, matlagning o allt annat?

Hursomhelst, väl framme vid destinationen ringer hon hem till gubben efter första kursdagen..

-Hej! Är allt bra? Hur är det med lilla Misse?

- Han e dö… en stor lastbil körde över honom..

Hustrun gråter förtvivlat en stund men snyftar så småningom fram..

- Vvarför mmåst du vara så okänslig. Kunde du inte sagt att Misse sitter på taket. Imorgon att han ramlat ned men efter en skada var hos veterinären..
Nästa dag att han stilla somnat in. Då blir det inte en så stor shock, eller hur?

-Jooo….

- Hur är det med lilla mamma då?

- Hon sitter på taket..

Hawknestgrove
3/16/11, 3:57 PM
#68

Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: