Annons:
Etikettvårt-samhälle
Läst 5417 ggr
[Cuyo]
12/9/09, 6:31 PM

Hej jag har ett tråkigt medelande att komma med

Hej jag har ett tråkigt medelande att komma med och det är att Nore har avlidet vid 10 tiden idag,jag har varit ikontakt med Nore hela tiden sen  han blev sjuk,jag visste om det här att han låg på sjukhuset och hade det mycket jobbigt men jag trodde inte att det skulle gå så fort,men vi vet ju att Nore har det bra nu för han behöver ju inte ligga och plågas mer.

 Hej Cuyo och Barbro min fru som Nore oxå var en mycket god vän med

PS Jag kommer att återkomma om vi ska skicka blommor till hans begravning på den här sajten

Annons:
Hawknestgrove
12/9/09, 7:12 PM
#1

Ja oavsett vad man tyckte eller inte tyckte, så var han en stark profil som inte var rädd för att säga vad han sa utan krusiduller. HA det så gott nu i de sälla jaktmarkerna.

Jag tänder ett ljus i mörkret och självklart är jag med på en blomma!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Maria
12/9/09, 7:33 PM
#2

Men käre nånFörvånad Är det Nore med Zeb Macahan profilen vi pratar om?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MariannE11
12/9/09, 7:36 PM
#3

nej vad tråkigt… vet inte riktigt så där så mycket om honom men vet att han fanns…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
12/9/09, 7:43 PM
#4

ja Bumbleboo det är det…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Maria
12/9/09, 7:46 PM
#5

Åh, vad ledsamt. Jag tänkte på honom och hans "färgrika" inlägg nyligen och undrade…

Vad tråkigt att höraGråter

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hawknestgrove
12/9/09, 7:49 PM
#6

jag har meddelat dem inne på Miljö i Fokus också Tror att hans skrev där med ibland….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
essut50
12/9/09, 8:22 PM
#7

Åh så sorligt…Han var en stark person som vågade skriva vad han tyckte.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
12/9/09, 8:45 PM
#8

Ja det var cancer som tog honom. Det gick fort för drygt ett år den så var han ju så pass, att han köpte sig en MC igen….Sen om man inte gillade vad han skrev och gjorde, det var ju en sak. MEn han hatade djurplågare och förbannade alla, som bara släppte ut sina katter och dumpade dem och så fick han som kommmunskytt stå med skiten…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Chano]
12/9/09, 9:32 PM
#9

Jag är ju en som diskuterade hårt ibland med Nore.
Vilket ju behövs ibland för att få alla vinklar i en debatt.
Trist att en som färgade forumet och säkert omgivningen i övrigt är borta.
Oavsett hur min och Nores åsikter ibland gick isär så torde jag hamna på samma ställe som Nore när den dagen kommer ..så vi får väl fortsätta reda ut trådarna där:)
Sänder en tanke/-Anders

Hawknestgrove
12/9/09, 9:42 PM
#10

ja ni möts säkert. Bildgooglade på just orden de sälla jaktmarkerna och fick fram så fina bilder. MEn vågade inte lägga dem här.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

heliotropes
12/9/09, 10:07 PM
#11

Vila i frid Nore i de stora sälla jaktmarkerna.

#8 Cancer är hemsk!! GråterEn bekant på 50 gick bort härom veckan i leukumi, hon hade då kämpat ett år med upp och nedgångar.

Eva // medarbetare på Perser


Hawknestgrove
12/9/09, 10:34 PM
#12

ja jag har skrivit inne på både Hittis och på Miljö att vill de kanske vara med på krans, så ska de kontakta Cuyo via PM. Jag är i vilket fall som helst med, bara så du vet Cuyo! Behöver bara ditt kontonummer

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Puma77
12/9/09, 10:37 PM
#13

Jag tänder ett ljus jag med ikväll för även om man hade sina konflikter ibland så gilade jag den gamla räven starkt. Visste att han var dålig men att det nu var så illa visste jag inte.

Vila i frid Nore och traska på jaktmarkerna med din gamla vovvar vid din sida.

 

//Pia

Annons:
[Cuyo]
12/9/09, 10:50 PM
#14

(Hej Nore tack för din tid i den här gruppen med dina roliga och kloka inlägg,så vi kommer att sakna dej för den fina människa du var i den här gruppen.)

Hej jag skrev det här till mina medlemmar på min ning grupp,och jag saknar den här härliga människan för vi blev bästa kompisar sen vi träffades i min grupp,och det kan jag tacka Gunilla för att vi blev vänner.

                         Hej Cuyo som hade ständigt kontakt med Nore och hans familj under den här tiden.

Hawknestgrove
12/9/09, 10:54 PM
#15

ja Cuyo, då är det du som får stå för administrationen med krans, för jag vill i allafall verkligen vara med. OCh kolla även inne på Hittis och på Miljö, för där är det också skrivet att man ska pma dig om man vill vara med på en krans. Vore faktiskt väldigt trevligt , att lämna en krans från vännerna på Fokus

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Taxelina
12/9/09, 11:32 PM
#16

Jag vill också vara med på en krans. Men jag kan inte pm,a  dej,Cuyo då din sida inte är aktiverad.

Hawknestgrove
12/9/09, 11:35 PM
#17

jo det går ändå. Du väljer bara skriv meddelande och skriver in namnet till den du vill pma

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
12/10/09, 12:15 AM
#18

eller maila

morgan_svensson1940@msn.com

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Cuyo]
12/10/09, 12:23 AM
#19

Hej jag kan inte begripa att det ska vara så svårt att PM mej,jag kom in hur lätt som helst men det kanske bara gäller om jag går in men gör ett försök till.

                 Hej Cuyo som är lite ledsen idag för hur det än var så var det roligt med Nore och vi fan verkligen varandra

Puma77
12/10/09, 12:25 AM
#20

Cuyo, det är för att din sida inte är aktiverad.

 

//Pia

Annons:
Hawknestgrove
12/10/09, 12:45 AM
#21

Det var därför jag la din mail här.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ronny-K
12/10/09, 3:02 PM
#22

Det var tråkiga nyheter.
Kommer att sakna hans rättframma inlägg även om jag inte alltid höll med. Men oftast gjorde jag faktiskt det.
Uppskattade honom verkligen.

Hawknestgrove
12/10/09, 3:06 PM
#23

ja, Cuyo kommer att lägga ut begravningasbyrån här, så om man vill kanske skänka en slant till Cancerfonden eller en blomma. Det är enklare än att behöva hålla i en massa saker. JAg talade i allafall med Cuyo i dag och de ska på begravningen i allafall!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Taxelina
12/10/09, 5:31 PM
#24

Vart blir det? Blir det där han bodde eller i sina gamla hemtrakter? Hmm, det blir svårt att skänka något om man inte vet hans riktiga namn.

Hawknestgrove
12/10/09, 6:19 PM
#25

Taxelina PMa elelr maila Couy så får du veta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Cuyo]
12/10/09, 7:43 PM
#26

Hej Gunilla du ligger alltid ett steg före mej men det tackar jag för att jag har någon mer om min fru som häller reda på mej hi hi

  Jag vi gör så som du har skrivet jag ska ta reda på vad det är han ska begravas och hur ni ska göra med  blommor,men vi tar inte det nu för jag vill inte störa Nores fru med att fråga om det här nu.

             Hej Cuyo som inte har fattat det här ännu

Martin
12/12/09, 5:49 PM
#27

Även jag hade min duster med Nore - men vi hade samtidigt stor respekt för varandra och rätt mycket kontakt "off forumet", via pm, då våra inlägg inte alltid passade forumet.

Det är mycket tråkigt med hans bortgång, och jag har saknat honom här på forumet.

Men, vi skall alla den vägen vandra, och även om Nore och Chano får vänta ett bra tag på mig (och att Nore får vänta ett bra tag på Chano också hoppas vi!) så kommer vi tre nog sitta runt lägerelden framöver och ha våra diskussioner :o)

mvh Martin

Annons:
Coturnix
12/13/09, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

En näckros med tanke på Fagertärn.

Hawknestgrove
12/14/09, 12:14 AM
#29

Så vackra tankar… Jag är alldeles överväldigad, ska jag säga. till och med på vissa andra sajter  är han respekterad och saknad. Ja han ler nog åt oss där uppifrån!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

rifla
12/14/09, 6:29 PM
#30

Å så sorgligt, jag gillade verkligen Nore…

Hawknestgrove
12/14/09, 7:47 PM
#31

ja hur stönig och tvärvigg han än var, så kunde man inte tycka illa om honom. Så var det bara.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Cuyo]
12/15/09, 8:43 AM
#32
Hej jag har nu pratat med Nores familj om begravningen när den kommer att blir och när det blir,vi hade ju hoppas på att det skulle bli efter jul men så blir det inte,utan begravningen kommer att bli den 23/12/09 kl 1100 i Väring Kyrka i Skövde,jag och frun hade tänkt åka på den här begravningen men det blir nog bara jag som åker upp,för jag vil inte svika den här manen på hans sista resa som vi nog inte trodde skulle bli så här snart,men vi alla vet att det här en en sjukdom som vi alla vet leder till döden och tyvärr var Nore en av dom.
Och Nores sista önskan var att han inte ville ha blommor,utan vi skulle sitta in pengar till cancer fonden,och ni kan kontakta den här begravnings byrån för vidare information.
 Hej Cuyo
   PS Gunilla du får skicka det här vidare om du vill
Bloms Begravningsbyrå
  • Tlf. 0500 - 41 30 94

http://gulasidorna.eniro.se/query/what/ip/single_ad/true/geo_area/sk%F6vde/advert_code/67186953_GS/referring_what/wp/search_word/blomsbegravnings-byr%E5

Martin
12/15/09, 11:23 AM
#33

Janne som är värd för NaturfotoForum har för ett tag sedan skapat en insamling till Cancerfonden, med målet att få in 100.000 kr på ett år. Fotografer mot Cancer. Jag har tidigare skänkt där, och nu har jag skänkt en slant till. Det är enkelt, går att skänka via några knapptryckningar på mobilen.

Så, ta tillfället i akt att hjälpa till.

Fotografer mot Cancer.

mvh Martin

[Cuyo]
12/15/09, 11:49 AM
#34

Hej Marnyman ja det behövs att vi är många som ställer upp på det här,och har vi samma anslutning som till alla som skänker till alla andra behövande som dom gör på TV och deras jippon då kan vi kanske bota den här sjukdomen som tyvärr drabar många i vårt land idag.

                   Hej Cuyo

Annons:
Hawknestgrove
12/15/09, 7:07 PM
#35

ja alla varianterna är bra. Jag har faktiskt lagt ut Nores riktiga namn på de två andra sajterna. KAnske kan vara vits här med. Anders Liljekvist hette han….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

StefanW
12/15/09, 8:36 PM
#36

Anders var en nära vän och granne till hela familjen under många år. Jag fick förfrågan från honom att följa med på hans resor till sjukhuset och alla behandlingar. Det blev många stunder och minnen som kommer att finnas kvar i mitt hjärta med värme. Stolen som han brukade sitta på här hemma i köket är tom. För mig är det något som fattas.

Stefan - Modellbyggare

Hawknestgrove
12/15/09, 8:46 PM
#37

Åh, ni kände varandra så väl….JA han fattas oss alla. trots hans tjurighet så utstrålade han en karisma som var otrolig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annette
12/16/09, 12:18 PM
#38

Det finns ingen Värings kyrka i Skövde. Den ligger i samhället Väring, i Skövde Kommun.

Anders var en mycket nära och god vän till vår familj och det är väldigt tomt utan honom.

isa
12/16/09, 2:11 PM
#39

Frid vare med honom!

Hawknestgrove
12/16/09, 2:15 PM
#40

ja den som är osäker, kan ju kontakta begravningsbyrdån. Det är ju ändå dit man ska vända sig om man vill ge gåva till Cancerfonden

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Magi-cat
12/20/09, 10:46 PM
#41

Nej vad tråkigt att höra! Gråter

Vila i frid, Nore!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Cuyo]
12/21/09, 11:13 AM
#42

Hej nu närmar vi oss Nores Begravning och det känns mycket vemodigt att vi inte har han vid livet den här julen och hans roliga inlägg och kommentarer som han var bra på,så får många av oss är det en står saknad och vi vet att den tiden vi haft med Nore kommer vi heller aldrig att få uppleva igen,jag och min fru fick träffa Nore när han var och hälsade på oss i Partille,och efter den dagen hade vi alltid kontakt på datan och mycket prat på telefonen och det var på Skype vi pratade mest på.    Och nu kommer jag att åka på hans Begravning på Onsdag den 23-12 om vädret till låter det,så jag ska kolla det under dagen och åker jag upp vilket jag hoppas jag kan göra så kommer jag att ta en bild med mej till er i gruppen.                            Hej Cuyo

(PS Till dom som är lite kritiska på min stavning så kan jag tala om att jag är ordblid på vissa ord så om det nu är så här i det här inlägget ber jag dom att inte se ner på dom som kanske har svårt för att stava,och det här skriver jag till dom som tror att dom är så bra själva med sin stavning )   

 
 


57640_2368554.jpg
338726.png

[Cuyo]
12/21/09, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Hej jag såg att inte den här annonsen var med på mitt inlägg.

                 Hej Cuyo

Hawknestgrove
12/21/09, 1:17 PM
#44

ja vi får hoppas, vädret är på din sida,

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

StefanW
12/21/09, 1:23 PM
#45

#43 Vi syns där.

Stefan - Modellbyggare

[Cuyo]
12/21/09, 9:25 PM
#46

Hej Stefan jag läste på PM att vi skulle ta en ficka det är klart att vi gör,om det inte blir något oss Nores familj men du jag lämnar mitt mobil numer på PM till dej så hörs vi på telefon om du vill

             Hej Cuyo

StefanW
12/21/09, 9:55 PM
#47

#46 Det låter bra!

Mvh

Stefan - Modellbyggare

[Cuyo]
12/22/09, 9:43 AM
#48

Hej jag vill visa er vad min fru skrev om Nore i min grupp,och dom två kunde verkligen ha roligt i gruppen. Hej Cuyo

Jag kan fortfarande inte fatta att Nore är borta för alltid,att man aldrig mer ska få höra hans röst i telefon eller se honom skriva i gruppen.Allt känns fortfarande overkligt men när jag såg dödsannonsen förstog jag att de är sant att han inte finns bland oss mer,jag kände att en liten tår var på väg men plötsligt så kom de över mej att nu lider inte Nore mer utan han har fått de bra.Jag har tänkt mycket på familjen oxå och på den lille vovven som var Nores all.När man tänker ett år tillbaka i december månad då arbetade Nore dygnet runt med snöröjningen och jag tycker att de känns som om de var i går.Men huvudsaken är att han fått de bra nu och inte lider mer.
Självklart så sätter även vi in pengar till barncancerfonden.
Babsan

Annons:
Hawknestgrove
12/22/09, 3:00 PM
#49

Åh tack Cuyo för att du lät alla här inne läsa det som Babsan skrev…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MariannE11
12/22/09, 11:37 PM
#50

ska tänka på nore i morgon o skicka er en tanke……

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
12/22/09, 11:38 PM
#51

Då hoppas jag på bra väder för dig, när du åker upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Cuyo]
12/23/09, 6:18 PM
#52

Hej nu har jag varit på Nores Begravning som ägde rum idag,och jag tycker den var mycket vacker med alla blommor som han hade fått,och där var många som var där men det är inte så konstigt han kände ju alla i den byn,jag fick prata med Nores fru och hans familj,och jag pratade med en gå vän med Nore som tyckte det var roligt att hans enda riktiga vän från Göteborg kom,och du ska veta att du var den han mest av allt ville prata med sa dom till mej. Men jag säger att det här har varit lite jobbigt för mej men nu är det över,och jag var glad att jag kunde åka upp idag.   Hej Cuyo jag skriver inte här nu,men här kommer några bilder på Begravningen.    
 


DSCI1094.JPG
DSCI1090.JPG

Taxelina
12/23/09, 6:52 PM
#53

Även om det var jobbigt så måste det kännas bra att ha varit på Nores begravning. Och jag har alltid en känsla av att den bortgångne är närvarande. Så du Cuyo, du gjorde nog någon glad.

Tyvärr syns inte bilderna.

Maria
12/23/09, 6:54 PM
#54

Skänker en tanke till Nore och hans familj idag…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Cuyo]
12/23/09, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Hej jag fattar inte det att inte bilderna syns nu,för när jag lade in dom så syntes dom perfect jag får höra med Gunilla vad det är som är fel 

                   Hej Cuyo     men här kommer det en bild

Annons:
Hawknestgrove
12/23/09, 7:40 PM
#56

ja jag får inte upp dem heller. Men den sista fick jag upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
12/23/09, 7:44 PM
#57

Så vackert, och som sagt, sån tur att du kunde åka. Det hade nog inte känts bra, om du inte åkt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Cuyo]
12/23/09, 9:26 PM
#58

Hej nu är kl 2025 och nu ser jag bilderna märkligt tycker jag oj oj

Hej Cuyo

Hawknestgrove
12/23/09, 9:34 PM
#59

Nej, de syns inte. Tyvärr. Du får lägga in dem en och en

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Cuyo]
12/24/09, 1:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Här kommer nästa bild hej och god natt på er

                hej cuyo

Hawknestgrove
12/24/09, 12:50 PM
#61

tack1 Ja nu syntes det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ewa-Ulla-Britt
1/3/10, 7:05 PM
#62

Hjärtligt tack för allt ni har skrivit om Nore/ Anders Liljeqvist.

Det var fint och kändes bra att läsa.

Tack också för de fina blommorna och gåvorna till Barncancerfonden.

Kram på er allihop

Ulla-Britt & Ewa

Annons:
Upp till toppen
Annons: