Annons:
Etikett14-vandring-film-reservat-resor
Läst 3064 ggr
Dollis
2009-05-04 20:20

Bilsemester vättern

Hej!

Jag och min sambo skall på bilsemester i sommar upp till vättern. (bor i halland) Vi skall hyra en stuga där hade vi tänkt och utifrån den uppleva naturen och allt därtill.

Jag vill gärna ha så mycket tips som möjligt gällande naturupplevelser, fina stugor att hyra kanske och ja allt annat upptill som värt att uppleva.

Hoppas!

Annons:
Coturnix
2009-05-05 00:27
#1

Kinesiska parken
Bastudalen
Trädgård

Ommas borg, Omberg, vacker vägsträcka! (Bäst att komma söder ifrån eftersom den verkade enkelriktad)
Borg

Tivedenskogen…ja res runt Vättern! Det var verkligen en fin resa!

moondancer
2009-05-05 00:49
#2

Vart runt vättern ska ni bo?

Tycker att Omberg, Tåkern, Alvastra klosterruin, Vadstena, Visingsö är helt klart värda besök. Även Gränna bör besökas

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Coturnix
2009-05-05 01:00
#3

Hjo är fint också. Hökensås…

Ronny-K
2009-05-05 08:28
#4

Det trolska Tiveden med Fagertärn och gammelskog är fantastiskt!

Dollis
2009-06-25 22:29
#5

Tack för alla förslag.

Vi skall vara mellan vänern och vättern. Så jag såg att jag fått många förslag på vad som finns om fel sidan vättern. Men kinesiska trädgården borde man väl ändå kunna nå.

Tiveden skall jag absolut besöka. Det skall bli mycket intressant.

Tack för alla svar.

Är mycket tacksam. Ös gärna på mer om ni har.

Trevlig sommar

Nore
2009-07-01 22:29
#6

#5. Ja det tycker jag bestämt att du skall göra, ta dej en promenad på munkastigen mellan lilla trehörningen o stora, men du glöm engångsgrillen hemma fins mycke finare grillplatser som redan är iordninggjorda för semesterfolk o oss jägare som brukar hålla till där, de här engångsgrillarna har stält till så mycke skogsbrand när folk lämnar dem, vem vet vi kanske syns, ser du någon luring i hatt så kolla en extra gångFlört

                     MVH Nore

Annons:
Hawknestgrove
2009-07-03 17:34
#7

Där har Nore en poäng. En stor en. Ja, varför dra med sig något som bar ska slängas, när det finns fina ställen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: