Annons:
Etikett09-öppna-landskap
Läst 1814 ggr
skogstrolletbarbro
2008-11-17 18:38

Ett smycke i höstmörkret.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här finns det ingen snö än att tala om men det har varit kallt i flera veckor nu. Ett lager rimfrost ligger som ett täcke över grästråna och över markerna. Sedan har det kommit lite snö men bara några millimeter så pass att allt är färgat vitt.

Den här bilden tog jag på förmiddagen idag. En isop-planta försöker att hålla stånd så länge som möjligt.

Annons:
heliotropes
2008-11-17 18:54
#1

En vacker vinterbild, ja! tänk vad endel växter är "sega", ett annat med sig självGlad "fryslort" som man ärCoolSkrattande

Eva // medarbetare på Perser


Hawknestgrove
2008-11-18 19:34
#2

Verkligen vackert! än så länge har vi klarat oss…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skogstrolletbarbro
2008-11-19 00:17
#3

Vinterbild, njae? Det är inte en vinterbild för mig, heliotropes, för vi har ju ingen snö, än så länge. Bara rimfrost och ett fjuntunt snöpuder. Vi fick ju så mycket av den varan förra vintern, så kanske vi blir utan i årGråter. Lite vill vi ha så det ska gå att åka skidor och köra skoter. Lite vill också alla växter ha. Annars fryser de så…

Vad menar du Gunilla, att ni klarat er från snön eller rentav från minusgrader. Är detta möjligt?

Cristine
2008-11-19 00:24
#4

Lagomt är bäst.. jag kommer ihåg dina bilder från förra vintern.Förvånad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

heliotropes
2008-11-19 00:26
#5

Är det minusgrader ett längre tag är det vinter för mej.Flört jag..fryslorten vettu väl!!CoolSkrattande

Eva // medarbetare på Perser


skogstrolletbarbro
2008-11-19 00:47
#6

Huvva ja, Cristine, en sån vinter som det var förra vintern här, vill jag absolut inte ha igen.

Stackars dig, heliotropes, då blir det en lång vinter för dig häruppe. Om nu inte växthuseffekten gör att vintern blir kortare och vi får surregn hela vintern. Ännu värre, eller hur?

Annons:
Hawknestgrove
2008-11-20 19:09
#7

Ja frost har vi fått och i går åkte vinterdäcken på på min bil. Stort väsen och bråk och kiv……..Huga….. men ska man låna min bil, så får man ta mig fasiken hjälpa till och lägga på vinterdäck också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: