Annons:
Etikett02-havet
Läst 1869 ggr
Martin
5/16/08, 7:25 PM

Skyddsjakt på gråsäl i Blekinge?

Blekinges fiskare kräver nu skyddsjakt på gråsäl.

Natursvårdsverket svarar enligt artikeln med att låta meddela att det inte är första åtgärden, utan att man istället vill vidareutveckla fiskeredskapen så att inte sälen kommer åt fisken.

Bland annat har man både i Blekinge och Skåne testat torskfiske med burar istället för traditionella nät och det verkar enligt artikeln ha gjorts med framgång.

Till artikeln i Sydsvenskan.

mvh Martin

Annons:
Hawknestgrove
5/16/08, 8:19 PM
#1

Ja en svår balansgång detta. Många säger väl, att NÄÄÄ inte ska vi skjuta de gulliga sälarna. Ok, men när notan kommer, som det stod om i slutet, då NÄÄÄÄÄ jag vill inte vara med och betala……Det där med burfiske av torsk verkar ju intressant. KAnske man kan få bukt med att torsken fiskas ut på det viset? För det är illa med torsken… En fisk, som var vardagsmat när jag var liten, har blivit lyxkäk….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

aase-andersson
5/16/08, 9:15 PM
#2

trodde inte man fick fiska torsk….de har ju uppmanat folk att inte köpa det…

Nä tacka vet jag bäcköring och forell

Hawknestgrove
5/18/08, 7:39 PM
#3

Ja, jag är enig med dig. Jag köper ingen torsk, köper jag havsfisk, så blir det pollock elle hajmal. Så billigt som möjligt. Mina fixkrecpet är så goda, så man behöver inte lyxfisk för dem….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

heliotropes
5/20/08, 8:25 PM
#4

håller med..det finns så mycket annan god fisk…tänk att våran gädda är lyxmat i Kina eller om det var Japan.

Eva // medarbetare på Perser


Hawknestgrove
5/21/08, 2:26 AM
#5

Och i Frankrike!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: