Annons:
Etikett16-upplevelser-äventyr
Läst 2516 ggr
Hawknestgrove
2011-03-25 18:46

Grisigt värre.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

från vårt hemliga matställe idag….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-25 18:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en till. söt flicka

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-25 18:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

bild tre

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-25 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

bild 4, alltså det är bara en  gris…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
2011-03-25 19:42
#4

MumsGlad

Men jag gillar verkligen inte dessa djur! Speciellt inte sen jag fick veta att en hund på promenad blev anfallen av två här i min skog härom dagen. Som tur var lyckades hussen skrämma iväg dem innan hunden blev skadad.

Kan du inte komma hit och lägga ut ett matspår härifrån och hem till digFlört

TinaNordberg
2011-03-25 19:47
#5

De passar bra i frysen och på grillen. Bebisarna är gulliga, säkert goda de med.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Hawknestgrove
2011-03-25 20:02
#6

ja och så jagar de lodjur på flykten. DET gillar jag….. OCh som sagt, de är goda att äta. OCh dessa är väldigt snälla, tyvärr… så fort de hör en bil, så tror de att det kommer mat….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tizzla
2011-03-25 20:09
#7

På grillen jaGlad

När ägaren till hunden som blev attackerad kom och ringde på här för att berätta funderade jag på att ta jägarexamen snabbt som ögat *inte alls mordisk* Jägarna här verkar inte jaga vildsvin så mycket så jag kunde säkert få skjuta ett gäng.

Skulle hellre ha både lodjur och varg än vildsvin…men det KAN vara ologiskt…bara det att jag sett alldeles för många hundar som blivit väldigt illa tilltygade av dem.

Hawknestgrove
2011-03-25 20:14
#8

ja, man får passa både sig och vovvar när det finns bebbar med. å andra sidan, nu är det ju förbud mot lös hund i skogen…. Och varg tar både katt och hund, och katten kan ju klättra ifrån en varg,men inte ett lodjur. Som har bl a rådjur, älg och katt på sin meny. MEn vi har märkt här och även i norge, att där grisaran finns så försvinner lon. På gott och ont. För det finns många som inte drar sig för att S G T. OCh då finns det inget att vara elak emot.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Elshira
2011-03-26 20:19
#9

Jag har då hellre grisar än lodjur! Fast å andra sidan har vi här i Uppland väldigt mycket lo jämfört med på andra ställen. Varg har vi med en del men de gör sig knappt sedda, lodjuren däremot gör att jag knappt vågar ha hästar/föl under metern längre. Lodjuret tog ett rådjur mitt framdör huset här förr.

Grisarna är väll kanske inte det allra roligaste att möta när de har ungar, men de har dem ju just nu så väntar man till sommaren med att promenera runt i skogen på allvar så bör det inte vara någon allt för stor fara. Men farfar min matar (och skjuter) gris och där har jag då aldrig sett varken hanar eller honor med eller utan ungar stannat länge när de sett oss. Så det är väll knappast så att de bara flyger på en heller. Det är ju om de känner sig trängda.

Hakuna matata!

[Chano]
2011-03-26 23:02
#10

Visst är det härligt med vildmark. Att inget är förutsägbart. Att vad som helst kan hända nästa minut eller steg jag tar.

En del vill leva sitt liv i "soffan". Att inget oförutsett händer.
För mig verkar det trist ..men

Jag har fått min fågelhund tagen av örn. Inte hatar jag eller skjuter örnar för det. Det är smällar man får ta om man vill ha en levande och översaskande natur.
Och jag vill ha en levande och inte förutsägbar natur.
/-Anders

Hawknestgrove
2011-03-27 14:32
#11

OCh vi gillar våra små håriga grisar……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SannaHolmgren
2011-03-27 20:00
#12

#10Kyss  på dig så fint sagt.

Eldochis
2011-03-27 22:41
#13

# 10. Tack för bra inlägg. Utan mångfald, ingen natur.

Jag har hellre lodjur och varg runt knuten än vildsvin. Det är bara en tidsfråga innan grisarna plöjer upp folks trädgårdar här, eller förorsakar fler viltolyckor på vägarna. Får jag in vildsvin på tomten får jag väl stängsla.

Jag matar glatt rådjur, fältharar och småfåglar av högst egoistiska själ. Rådjuren och hararna har givetvis bitit skott av späda äppelträd och div prydnadsbuskar. Shit happens.

Mina katter har kattluckor och går ut och in som dom vill = lovligt byte för varg och lo. Den dagen den sorgen…. Katterna påverkar också det vilda, lokalt, de tar smågnagare och småfågel.

"Även den som inte vågar leva, dör nån gång" (di leva)

Eva

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-27 22:42
#14

ja vi har ju alla rätt att ha våra åsikter……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: