16. Upplevelser & Äventyr

Herr Rådjur sprang förbi....

2011-05-22 08:51 #0 av: MariannE11

... här igår... han har hornen kvar....men situationen var inte riktigt den vanliga..... jag satt ute i solstolen på baksidan...hörde någon form av oväsen... tittar efter vad som låter... ser ett rådjur komma rusande...han har horn.... stor.... men ser inte ut som "mitt" Herr Rådjur...han flämtar o ser väldigt svettig ut....kollar bakom honom o där kommer "mitt" Herr Rådjur ångandes efter...ser anfådd ut han oxå men betydligt fräschare... de tog ett litet varv innan den första vände o sprang tillbaka....förmodar att han kommit över på fel revir o hoppades han inte hade alltför långt hem till sitt eget...

Anmäl
2011-05-22 09:23 #1 av: monsi

Du har ju rena rama aktionfilmen hemma hos dig vilken lyx.

Hoppas de båda herrarna löste sin revir konflikt utan större skador än på den enes ego.

Anmäl
2011-05-22 15:20 #2 av: Hawknestgrove

haha ja hornen tappar de inte förrän i slutet på året....

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anmäl
2011-05-22 15:49 #3 av: [peter54]

#0 Ja precis som #2 säger, har rådjuren nya horn som precis har fejats nu.

Rådjuren fäller sina horn ett par tre månader efter brunsten, vanligen alltså i oktober till december lite beroende på var geografiskt rådjuret finns.

Medarbetare på Reptiler iFokus

Anmäl
2011-05-22 15:53 #4 av: Hawknestgrove

Här spankulerar både rådjur och älg på nätterna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.