Annons:
Etikett16-upplevelser-äventyr
Läst 13675 ggr
carsbo
2011-06-05 13:20

Kul visa

Har ni hört denna förut? jag sjöng den alltid med min mamma när jag var liten :)när man rabblar ner från tex. grenen på trädet, trädet på berget osv, ska det gå fortare och fortare för varje gång :D

I den stora skogen fanns ett litet berg. Aldrig har jag sett ett sådant litet berg. Och berget ligger långt bort i skogen

På det lilla berget fanns ett litet träd. Aldrig har jag sett ett sådant litet träd. Trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen.

På det lilla trädet fanns en liten gren. Aldrig har jag sett en sådan liten gren. Grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen.

På den lilla grenen fanns en liten kvist. Aldrig har jag sett en sådan liten kvist. Kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen

På den lilla kvisten fanns ett litet blad. Aldrig har jag sett ett sådant litet blad. Bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen.

På det lilla bladet fanns en liten lus. Aldrig har jag sett en sådan liten lus. Lusen på bladet, bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen

På den lilla lusen fanns ett litet ben. Aldrig har jag sett ett sådant litet ben. Benet på lusen, lusen på bladet, bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen.

På det lilla benet fanns en liten fot. Aldrig har jag sett en sådan liten fot. Foten på lusen, lusen på bladet, bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen.

På den lilla foten fanns en liten tå. Aldrig har jag sett en sådan liten tå. Tån på foten, foten på lusen, lusen på bladet, bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen.

På den lilla tån fanns en liten nagel. Alldrig har jag sett en sådan liten nagel. Nageln på tån, tån på foten, foten på lusen, lusen på bladet, bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen.

På den lilla nageln fanns ett litet smuts. Aldrig har jag sett ett sådant litet smuts. Smutsen på nageln, ngeln på tån, tån på foten, foten på benet, benet på lusen, lusen på bladet, bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på trädet, trädet på berget, och berget ligger långt bort i skogen!

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Annons:
TinaNordberg
2011-06-05 14:47
#1

Den har jag aldrig hört, håller med om att det är kul. Det kan inte handla om mycket smutsSkrattande

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

carsbo
2011-06-05 14:56
#2

haha nee verkligen inte, med så små saker Glad

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Hawknestgrove
2011-06-05 16:57
#3

haha jo då, jag kan den!!!!!! Berget ligger lååååång bort i skogen!!!!  Ungarna på dagis brukar tycka den är väldigt kul och det är en bra minnesträning!!!!! Finns den på youtube? Så folk får höra melodin! Nix, fick inte fram det…..Carsbo, kan du itne sjunga in det. Eller går det att fixa med webbkamera?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-06-05 17:06
#4

nu jämrans ska ni få se och höra… har lagt upp den på youtube…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-06-05 17:18
#5

bli inte rädda för monstreet nu

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

isa
2011-06-05 17:33
#6

0# Ja, vi sjöng nåt liknande i lekis, som nån slags minnesträning tror jag. Jag Det kunde bli jätteroliga versioner och vi skrattade mycket när vi "gjorde" den sången.

#5 Åh vad gulligt!!! GladSkrattande

Annons:
Hawknestgrove
2011-06-05 17:35
#7

mest stolt att jag kunde göra inspelningen alls!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

carsbo
2011-06-05 17:58
#8

#5 bra gjort :D modigt att göra det o ladda upp det här :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Hawknestgrove
2011-06-05 18:34
#9

ja viktigt ur pedagogisk synpumkt… ta med er sången till dagis.. Men vad ni än gör, sjung den inte i bilen för att hålla föraren pigg för då finns det risk att du blir avsatt på närmaste p-plats!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tizzla
2011-06-05 22:00
#10

Aldrig hört!

Men Gunilla!!! *mäkta imponerad* Hade ALDRIG lagt upp en film på mig sjungandes på någon endaste sajt…

Hawknestgrove
2011-06-05 22:03
#11

nä, men vad gör man inte för pedagogiken och sina sajtmedlemmar! Hm…. jag ska kanske ta och sjunga jaj har en sang…..Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

TinaNordberg
2011-06-05 22:54
#12

Bra jobbatKyss

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Tizzla
2011-06-05 23:25
#13

#11 JaaaaaaaKyss

Annons:
Hawknestgrove
2011-06-06 22:35
#14

Får fixa det i morogn, annars stror sambon jag har många skruvar lösa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: