Annons:
Etikettvårt-samhälle
Läst 2286 ggr
morgan
4/21/12, 10:25 AM

Trycks ner av kontrollanter

Trycks ner av kontrollanter Hej jag glömde att skriva om vad jag tyckte om det här jag själv åker aldrig spårvagn men min Fru gör det ofta idag och hon kan intyga det här. hon säger att många kallar dom här människorna för Gestapo och efter den här hädelsen så håller jag med om det hoppas att hon får en stor ursäkt och ett gratis kort året ut. Jag förmodar att det inte finns så många som åker Spårvagn och Buss i Göteborg,men det här finns säkert där ni bor oxå. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14709399.ab

Annons:
Hawknestgrove
4/21/12, 10:43 AM
#1

Usch……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[peter54]
4/22/12, 4:27 PM
#2

Ja det där är ju otäckt att se, men varför ligger den tråden på Svensk Natur? Den borde väl ligga på Spårvagn?

Hawknestgrove
4/22/12, 5:00 PM
#3

Den ligger på vårt samhälle, för att där kan vi ha sån här trådar om vad som sker i vårt samhälle.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lill-Kisse
4/24/12, 6:48 PM
#4

Vad detta har med iFokusNatur att göra förstår jag inte.

I Göteborg åker väldigt mycket människor buss och spårvagn, så påstå inget annat. Antalet resenärer med kollektivtrafik har dessutom ökat kraftigt. Det är mycket bra med kontrollanter på bussar och spårvagnar, både för säkerheten och för att stävja fusket. Kontrollanterna är genomgående mycket vänliga, även mot fuskåkarna, ger goda råd och förklarar pedagogiskt hur man kan och bör göra.

Att folk skulle kalla kontrollanterna så som du påstår, har jag aldrig hört talas om. Därför misstänker jag att det kan vara en liten klick, som inte vill bli kontrollerade.

Hälsningar
Daglig resenär

Hawknestgrove
4/24/12, 7:04 PM
#5

Men snälla ni alla…. goa vänner. Rubriken på den här avdelningen är VÅRT SAMHÄLLE. Ok. Där tycker jag faktiskt att vi an ta upp en del samhällsfrågor, som kanske detta. I ren diskussionsform.  Vi har ju massor av andra rubriker där man kan yttra sig och skapa egna inlägg. vill man inte diskutera det, så låter man bli. Och i ärlighettens namn, jag vet faktiskt inte hur man gör numera när man åker kollektivt överhuvudtaget.

MEn filmen visar ett uppförande som jag ställer mig väldigt fundersam inför. Faktiskt ur båda parternas synvinkel…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: