Annons:
Etikett21-jakt
Läst 6514 ggr
Hawknestgrove
9/23/12, 7:37 PM

Godkänt vapenskåp enligt dagens normer?

vapenskåp Eurosafe S 8T+6T-ID220

är det skåpet godkänt efter dagens normer? Reglerna ändrades ju  nyligen, 2011…

En bekant till mig har fått tips att köpa ett sånt från ett dödsbo, men tvivlar på att det är godkänt.  Den berömda klisterlappen med texten SS3492 finns INTE, det står bara SSF…..

Lite dumt att köpa ett skåp om det ändå inte är godkänt, då kan man lika gärna lägga på ett par tre tusen och få ett som är OK

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[peter54]
9/24/12, 7:03 PM
#1

Jag tror inte att det är godkänt, men jag vet inte säkert. Mitt skåp är 25 år gammalt, men har rätt beteckning.

Jag skulle ringa polisen och fråga.

Hawknestgrove
9/24/12, 9:02 PM
#2

HAHASkrattande, Peter precis vad jag gjorde först ringde jag rikspolisstyrelsen på ett 08 nummer. Där fick jag infot att det numret har upphört och att jag skulle ringa 11414. Ok där blev jag efter många om och med frågad vart jag skulle, sa Strömstad och hamnade i ÅMÅL…. där visste de inget alls, utan rotade fram två nummer till två stycken, som höll på med just vapenlicenser… Den ena var sjuk och den andra var inte anträffbar förrän i morgon efter kl 10.00…

Då det inte rör mig själv(vi har ett godkänt med rätt betäckning),utan vi hjälper bara en bekant som har blivit änka nyss att avyttra vapengarderoben inklusive skåp, så är det ju viktigt att det är rätt.

Nåväl, vi ringde till vapenhandlaren i stan, han är alltid Ok och han visste, att vi inte var ute efter att köpa något nytt, där fick vi  besked att det INTE är godkänt längre. Just låset på detta är inte godkänt längre…. Det går inte i spärr när man försöker bryta i det…Jaja, undrar hur många skåp som finns i hemmen, som inte är godkända efter 2011 egentligen….Obestämd

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: