Annons:
Etikett13-naturliga-nyheter-miljövänligt
Läst 2361 ggr
KimE
10/22/12, 12:08 PM

Köpa björngalla?

Länsstyrelsen i västerbotten polisanmäler en student som ville köpa björngalla.

http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=16272&avd1=0

Annons:
Hawknestgrove
10/23/12, 12:09 PM
#1

Håller med de flesta i tråden. Det var väl lite dubbelmoral och att bry sig om fånigheter…….Att de gidder masa om det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Martin
10/25/12, 6:41 PM
#2

Det är väl bra att vi efterlever lagen kan jag tycka.

mvh Martin

KimE
10/27/12, 6:35 PM
#3

Kostnaden för att göra björnprodukterna lagliga(cites märkta) överstiger värdet på köttet. Reglerna gör bara vanliga jägare olagliga för att de säljer lite kött man äter inte upp en 150kg björn själv.

Lill-Kisse
10/28/12, 1:24 AM
#4

Om ingen köpte elefantbetar, skulle nog tjuvjakten på elefanter inte vara något stort problem längre.
På samma sätt kan man betrakta efterfrågan på t ex björngalla eller annat från skyddade djur i Sverige. Därför var det bra att den här saken uppmärksammades.

Hawknestgrove
10/28/12, 1:20 PM
#5

men är det inte lite dubbelmoral, när man har licensjakt på björn? och i det här fallet så var det ju inte frågan om att det skulle säljas, utan användas på högskolan i studiesyfte.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lill-Kisse
10/28/12, 7:22 PM
#6

#5 Killen annonserade efter björngalla. Alltså uppfattar då jag det som att han ville köpa gallan. Vad han tänkte använda den till, har ju inte med saken att göra. Några behjärtansvärda ändamål finns knappast för att annonsera efter organ från skyddade djur.

Annons:
Hawknestgrove
11/2/12, 5:36 PM
#7

Enligt min mening storm i ett vattenglas. OCh eftersom björnar jagas på licens, så tycker jag  där att det är lite dubbelmoral. det är ju inte fråga om skyddsjakt utan regelrätt licensjakt.

Har man inte större saker att bry sig om, när det finns hur mycket dålig djurhållning som helst att verkligen gräva i.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

KimE
11/5/12, 8:34 AM
#8

Björnstammen är tillräckligt stor i sverige de är inte sällsynta,har ingen hotkategori i rödlistan.

Hawknestgrove
11/8/12, 12:15 PM
#9

nej i så fall så hade det väl inte varit licensjakt på dem varje år.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: