Annons:
Etikett02-kustlandet
Läst 2409 ggr
Caaassiiie
12/18/12, 11:52 PM

Längs den södra kusten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vackra Öresund i skymningsljus!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Martin
12/20/12, 12:37 PM
#1

Otroligt vacker bild och flygplanet har absolut sin plats där, på väg mot Kastrup kan man tänka. Mycket tjusigt!

mvh Martin

Caaassiiie
12/21/12, 12:17 PM
#2

Kul att den gillas! Tack så mycket! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
12/21/12, 12:25 PM
#3

De olika vackra landmärken som finns i min hemstad uppskattas alltid är de porträtteras så här vackert!

Jag har många gånger tänkt att göra en fotovandring i staden och fotografera olika landmärken, olika stadsdelar osv. Men får aldrig riktigt tiden till det :o)

mvh Martin

[sakring]
12/21/12, 4:00 PM
#4

Vackert foto, fast Öresundsbron går över Öresund som ligger på VästkustenSkrattande

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96resund

Caaassiiie
12/22/12, 7:29 PM
#5

#3 Vad roligt att höra!

Samma här faktiskt, eller gå runt och fota sånt som ingen tänker på så mycket, som husfasader, detaljerna osv, fast jag har heller inte kommit iväg än. Då har jag egentligen all tid i världen!

#4 Tack!
Ja de vet jag, men jag menade mer att det Skåne och Malmö ligger väldigt mycket söderut i förhållande till resten av Sverige :p Så du behöver inte trycka på mig länkar, jag tror nog jag vet själv vart jag har min bro och var den ligger nånstans. Menade helt enkelt bara att Malmö/Örseund är söderut, i jämfört med resten av Sverige. Då jag inte har stött på många på denna sidan som är ifrån Malmö osv så tyckte jag att "södra kusten" var passande för folk uppe i 08a land!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Helena1978
12/22/12, 8:55 PM
#6

Härlig bild, väldigt vackert!

Annons:
Caaassiiie
12/23/12, 5:08 PM
#7

Tack tack! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




[sakring]
12/23/12, 6:02 PM
#8

# 5 Det är ändå längs den västra kusten som bron finnsFlört

Caaassiiie
12/25/12, 6:58 PM
#9

Men herregud, jag vet ge upp? Bara totalt onödigt

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




[sakring]
12/25/12, 10:16 PM
#10

# 9  Det är ett väldigt fint foto.

Caaassiiie
12/25/12, 10:27 PM
#11

Ja men herregud förlåt mig så himla mycket då! Det är just sånt här som är så onödigt, varför inte bara skita i det? Det verkar bara vara du som stör sig så mycket på det att du kommenterar det.

Och varför jag inte ändrar rubriken är för att jag inte kan det? Bara acceptera läget för vad det är. Om det nu är en fin bild i din mening, låt det va en fin bild och strunta i att min "titel" blev så fel. Om någon nu undrar och känner sig lurad så har jag ju förklarat mig, mer än så behöver det inte vara. Förvänta dig inga fler svar, för jag lägger ner denna onödiga diskussionen nu.
Jag la upp min bild och det är väll ändå huvuvdgrejen med hela tråden?

Tack för mig

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




[sakring]
12/25/12, 10:30 PM
#12

# 11 Skrattande

Caaassiiie
12/25/12, 10:35 PM
#13

Har du*** inget bättre att säga snälla sluta då kommentera.. Ja jag hade kunnat strunta i ditt svar. Men du går mig verkligen på nerverna och jag kan inte hålla tyst när folk ska hålla på att märka ord i totalt onödiga grejer. Så jag ber dig verkligen nu, bara sluta?

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
[sakring]
12/25/12, 10:42 PM
#14

Jag märker inte ord utan påtalar ett geografiskt fel. Det är skillnaden. Fotot är det fortfarande inget som helst fel på. Kan du ta konstruktiv kritik?

Caaassiiie
12/25/12, 10:57 PM
#15

Du behöver inte låta så "spydig" och "märkvärdig" det är fortfarande bara en helt onödig diskussion och det är fortfarande bara en helt vanlig bild. Börjar snart undra hur gammal du är som inte bara kan lägga ner hela grejen och låta det vara.

Ja, jag kan ta konstruktiv kritik, när det är på rätt sätt.
I detta fallet om bilden. Men det är ingen kritik tråd, så just i detta fallet så välkomnar jag inte ditt påpekande om min geografi för det är inte det som är mest relevant.

Så jag ber dig, som vuxen människa att avsluta denna
"diskussion" nu. Den har nästan blivit pinsamt barnslig?

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Martin
12/26/12, 8:56 AM
#16

Jag tror att vi alla har tagit del av era båda ståndpunkter och jag tror vi kan avsluta diskussionen, den lär ju inte komma vidare utan stämningen lär bara bli mer irriterad vilket inte gynnar någon, eller denna sajten.

Thats my few cent.

mvh Martin

[sakring]
12/26/12, 10:49 AM
#17

OK. I så fall hade du ändrat rubriken. Jag har aldrig haft för avsikt att vara spydig bara påpeka att det inte är den södra kusten. Ber om ursäkt om du uppfattat det så. Nu ska jag vara tyst.

[peter54]
12/26/12, 6:52 PM
#18

#0 Fantastiskt fin bild, ibland kan jag bli avundsjuk på alla som har möjligheten att fota efter södra kusten, och jo, självklart är Öresundsbron belägen efter södra kusten för alla i Sverige utom för dem som bor i den delen av landet.

Jag som bor i Norduppland skulle aldrig få för mig att skriva "västkusten" som en rubrik till bilden. Fånig detalj att hänga upp sig på hur geografiskt korrekt den än är tycker jag.

Glad

[sakring]
12/26/12, 8:40 PM
#19

# 18 Min man är från Piteå och han hävdar bestämt att Öresundsbron ligger på västkusten och att Öresund  går i nord-sydlig riktigning. Den Sydvästligaste punkten är näset Skanör- Falsterbo, därefter så kommer västkusten där Malmä är beläget.

Vad skulle du säga om jag påstod att Älvsborgsbron gick över Mälaren?

[peter54]
12/26/12, 11:17 PM
#20

#19 Jamen vad spelar det för roll? Om jag ska till Öresund måste jag åka till Skåne och det ligger söderut härifrån.

TS ville visa en bild som åtminstone jag tycker är fantastiskt fin. Det handlar om en bild, inte om en geografilektion.

Din liknelse är inte adekvat. Ingen har påstått att Öresundsbron går över något annat vatten än just Öresund.

Ska man vara så där noga så finns det inte många km som kan kallas "södra kusten", det mesta är endera östkusten eller västkusten.

Det är klart att står man därnere och pekar på bron så pekar man västerut, men står jag här och pekar blir det söderut.

Nog sagt om det nu tycker jag. Bilden är superfin. Glad

Annons:
[sakring]
12/27/12, 5:48 AM
#21

# 20 För mig som är bosatt på just den södra kusten, fast i Blekinge, och här har vi minst 10 mil sydkust, så känns det väldigt konstigt att någon säger just den södra kusten om Skånes västkust. Själv brukar jag köra mot Malmö - västerut för att åka  över just Öresundsbron som går över Öresund som ligger på västkusten. Och pekar du enbart söderut så pekar du fel för den ligger inte söderut utan sydväst. Och det står "Längs den södra kusten" som rubrik. Läs på vet ja.

Ja bilden är fin. Så fin att jag skulle kunna använda den till en väggtapet.

[peter54]
12/27/12, 8:06 AM
#22

#21 Du behöver inte skriva mig på näsan, jag vet hur Sveriges karta ser ut. Tråkig attityd tycker jag när du verkar tro att jag är dum i huvudet.

Jag menar inte att det skulle vara geografiskt fel det du säger, bara att det är en obetydlig detalj i sammanhanget eftersom tråden inte handlar om geografi, utan om en fin bild.

[sakring]
12/27/12, 10:50 AM
#23

# 22 Varför då försvara rubriken. Det lättaste vore väl att be en moderator att ändra denna. Nu lämnar jag iFokus då det uppenbarligen är helt OK att mobba den som har rätt.

Martin
12/27/12, 11:31 AM
#24

#21 Skall vi nu vara petiga och angående "lät på vet ja" så finns det ju sakfel i dina påståenden också.

Framgår inte helt tydligt om det är det är din man eller du som anger var sydvästliga punkten går, om det är din man så spelar det ju faktiskt ingen roll vad han tycker även om han i stort har rätt, och är det du så har du fel. "Min man är från Piteå och han hävdar bestämt att Öresundsbron ligger på västkusten och att Öresund  går i nord-sydlig riktigning. Den Sydvästligaste punkten är näset Skanör- Falsterbo, därefter så kommer västkusten där Malmä är beläget."

Sydvästliga punkten är inte näset vid Skanör- Falsterbo, utan fyren vid Stevns Klint (du har ju själv länkat till sidan om Öresund).

Dessutom om vi nu skall vara inne på peteighet och att rätt skall vara rätt så är ju sydväst från Norduppland inte direkt Skåne utan snarare Halland Skåne.

Trist sakring att du skall lämna bara för att en debatt spårar ur. Moderatorerna brukar vara här inne men har väl kanske jullov de också. Som trådskapare kan man inte ändra rubriker, så dina uppmaningar till TS är ju rätt meningslösa (en gång kan man ju alltid uppmana för indirekt så skulle TS kunnat maila moderatorerna). Men likadant som att det inte finns någon mening att man säger precis samma sak till dig så behöver inte du säga precis samma sak till andra flera gånger, framförallt inte när de sagt att de har fel men berättat hur de tänkt.

mvh Martin

Hawknestgrove
12/27/12, 1:27 PM
#25

MEn jisses……… ja jag har tagit jullov… Får tydligen gå bärsärk i den här tråden… MAn kan tro att det har blivit för mycket sinnavatten för vissa. ordmärkeri… Larvigt.  För övrigt, underbart vacker bild. Tusen tack

ÄVen plockat lite i inläggen. OCh som sagt, hänga upps ig på såna petitesser är bara larvigt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Caaassiiie
12/27/12, 4:45 PM
#26

Ojojoj..
Börjar med att jag tackar för alla era fina kommentarer om bilden! Och det var aldrig meningen att få denna tråd att spåra ut såhär. Men vissa gånger kan man inte bara vara tyst. Jag avslutade min diskussion sist jag skrev och som sagt. För dem som är intresserade så vet dem ju hur jag har tänkt, that's it.
Tyvärr väldigt tråkigt att de skulle bli sådan attityd här inne och klart jag blev irriterad. Ber om ursäkt för en själv tråkig attityd, men har blivit bemött så många gånger på ett tråkigt vis här inne, kände att det fick vara nog. Vuxen människa som inte kan släppa massa petigheter… Men! Nu lägger vi ner det en gång för alla, bron står där den står. 

Men jag tackar alla andra, blev själv rätt nöjd med bilden nu efter att jag tittat på den en stund Glad

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Upp till toppen
Annons: