Annons:
Etikett07-faunan-alla-våra-djur
Läst 2470 ggr
[Sandi92]
2013-05-19 18:15

Vanligt med så många silverfiskar?

Vet inte om det här inlägget passar här egentligen, då det inte är i naturen, utan i vårt kök det rör sig om. :P Det är i alla fall svenska djur.

Vi har massor av silverfiskar i köket. Självklart vet jag att det är väldigt vanliga djur som finns in många hem, men jag har aldrig sett så många på samma gång. Har bara sett en åt gången förut.

En natt när jag gick in i köket och tände för att dricka vatten så blev jag väldigt förvånad. Säkert 20 silverfiskar kröp omkring utspridda över köksgolvet.

Är detta vanligt eller är det kanske tecken på att vi har fuktskada i köket? De håller bara till där. Nu är det inte riktigt lika många längre då jag har fångat in en massa (fångat för jag är för blödig för att döda dem. :P) och släppt ut, men det är fortfarande ca 5-10 st när det varit mörk i köket en stund.

Annons:
KimE
2013-05-19 20:42
#1

Det ska inte vara så mycket silverfiskar ring hyresvärden eller anticimex.

Hawknestgrove
2013-05-24 15:55
#2

Ja om det är till tröst, så är de inte tecken på att det är smutsigt, men  precis som Kim E säger, fuktigt.

http://www.sgsstudentbostader.se/Upload/Skadedjur/Faktablad%20silverfisk.pdf

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
2013-05-30 06:43
#3

de bor under listerna ofta så kör med damsugarröret ikring listerna.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Juel70]
2013-06-30 19:17
#4

Det kan vara tecken på fuktskada (T ex under diskbänken), så ta kontakt med din hyresvärden och anticimex. Man kan använda röd cederträolja i hörn och lister och silverfiskfångare med klister är jättebra.

Hawknestgrove
2013-07-09 19:44
#5

googla på röd ceder, så får du massor med svar var du kan köpa oljan

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: