Annons:
Etikett19-fåglar-vilt
Läst 1352 ggr
Martin
9/18/13, 11:17 AM

Rör inte våra Kungsörnar

Regeringen har nu lagt fram en ny rovdjursproposition som är stor skillnad mot vad man har bestämt tidigare, i vart fall gällande Kungsörnen.

Tidigare har man tagit ett beslut om ett minivärde på 600 kungsörnar, och nu har man bestämt att det skall finnas 150 häckande par som referensvärde. Det är inte uttalat om det är lyckade häckningar, försök till häckningar eller revirhävdande aktiva par.

Vill ni vara med och protestera, skriv under protestlistan på

denna sidan.

mvh Martin

Annons:
Martin
9/19/13, 9:56 AM
#1

Jag skall rätta mitt första inlägg. Tidigare beslut var inte 600 individer utan 600 häckningar.

För den som vill läsa hela "proppen" finns den här på regeringens hemsida.

mvh Martin

connie98
10/2/13, 1:52 PM
#2

Vänta jag fattar inget ska jag bara skriva jag vill vara med?

Martin
10/2/13, 1:56 PM
#3

Jag ser nu att länken inte kommit med. Länken till namninsamlingen finns här.

mvh Martin

Kimji
10/4/13, 10:45 AM
#4

Jag kan inte hitta någon motivering i rapporten till varför de valt just 150 häckningar. Det känns väldigt märkligt. Eller finns det nån annan stans?

Överhuvudtaget ser jag många brister. Tex så framkommer det ju tydligt att kungsörnar har en hög andel misslyckade häckningar. Ska dessa misslyckade häckningar räknas med i de 150? På det stora hela är det bara en massa ordbajs och jag hittar ingen fakta av intresse alls.

Martin
10/4/13, 12:11 PM
#5

#4 Håller helt med, och därför känns det viktigt att man inte utifrån denna rapporten tar ett beslut om en ny nivå på stammen.

mvh Martin

Hawknestgrove
10/4/13, 6:51 PM
#6

ja,  jag har svårt att förstå, att  rovfåglarna ska decimeras så mycket.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: