Annons:
Etikett07-faunan-alla-våra-djur
Läst 1080 ggr
Imasy
2013-11-25 14:20

Årets restaurang har öppnat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och vår restaurang är populär likt förra vintern. 

Tror det är talgoxar och gråsparvar vi har här, en och en annan skata är ner och tittar vad som bjuds, men verkar inte så intresserad.

Matar ni också?

Annons:
moondancer
2013-11-25 15:08
#1

Vad härligt!

Jag bor i lägenhet så jag har tyvärr inte möjlighet att mata fåglarna. Men än så länge kan man njuta av dom när dom sitter och käkar rönnbär och oxelbär i träden utanför.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

TinaNordberg
2013-11-25 20:46
#2

Min restaurang är åxå öppen och besökarna är många.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

[Chano]1
2013-12-02 21:51
#3

Restaurang fett och flottigt är öppnad i Abraur/Lappland.

Redan lämnar besökare sina visitkort av tacksamhet.

Man blir ödmjuk av all skit.

Med vänlig hälsning/-Anders

Imasy
2013-12-02 23:00
#4

#3

😃😃

Imasy
2013-12-02 23:03
#5

Fick förresten reklam från detta företag: http://vivara.se/home med en tidning härom dagen.

Där fanns det några "lägenhets-alternativ" med om det kan vara intressant. Det var nått bord man fäste utanpå fönstret och nån balkongrej bland annat. Kanske har de fler alternativ på hemsidan, fick ju bara en liten broschyr med.

[Chano]1
2013-12-02 23:23
#6

Tack Jennie för att du fattar min dåliga humor. Glad!!!!!/-Anders

Annons:
[Chano]1
2013-12-02 23:34
#7

Du borde förresten göra egna automater. Enkelt som fan.

Det är bara att ha något som släpper ner frön och något som stoppar flödet. Håller på med en just nu faktiskt på jobbet. I trä. Här uppe betalar dom virket. Har gjort många. Säljer dock inte. Men gör lite roliga typer av automater. Hm..tänk så rädda vi är här uppe att t o m företagen betalar matningen av fåglarna. Lite stolt över det faktiskt.
Med vänlig hälsning/-Anders

Kimji
2013-12-31 00:49
#8

Självklart är restaurangen öppen. ;) Dagliga gäster är talgoxe, blåmes och större hackspett. Emellanåt kommer också nötväcka och domherre.

Inga problem att mata på balkongen. Jag har fäst några kvistar som sticker ut över räcket så hamnar skiten på marken istället. =)

Dessvärre stängde jag matningen ett tag eftersom det dök upp talgoxar med läskiga bölder som såg ut att vara fågelkoppor =( Ville inte bidra till någon smittspridning. Men nu tycks de ha dött bort på gott och ont… =/

Taxelina1
2014-01-26 19:14
#9

Här har vi en stor restaurang för alla slags fåglar och på natten kommer rådjur och harar och smakar av det som finns. Igår la sej bocken intill tunnan vi har till fasanerna och tre harar satt intill och åt. Riktigt rart att se🙂

Hälsning från en stor djurvänCool

Upp till toppen
Annons: