Annons:
Etikett19-fåglar-vilt
Läst 4226 ggr
linn8
1/3/14, 3:43 PM

Äter fisk?

Kanske inte rätt forum men men… En sak som jag funderat på efter en underlig händelse i somras: Vi har landställe i Stockholms skärgård (fåglar ö). En kväll när vi fiskade på bryggan så svalde en ganska liten aborre kroken och farmor hade ihjäl den. Sen kastade hon ut den i vattnet. En liten stund senare så kom en familj gräsänder. Dom brukar vara där vid bryggan. Det var 4 ungar och en hona. Ungarna började försöka äta upp fisken och dom slet och drog i den. Sen efter en stund tog dom med sig den in i vasen. Så min fråga är: äter gräsänder fisk? Eller lekte dom bara med den?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
[ludden]
1/3/14, 3:53 PM
linn8
1/3/14, 4:07 PM
#2

#1 tack så mycket:)!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Honestyisdead
1/3/14, 5:08 PM
#3

Reagerade på att din farmor dödade en fisk för att sedan bara kasraden. Varför sådant slöseri.

Martin
1/4/14, 5:42 AM
#4

#3 Utan att veta, men är det bokstavligt som det står i ts "svalde kroken" går det oftast inte att kroka av utan att göra för stor skada och då är det bättre att avliva den.

Jag har själv sett en gräsand äta en ganska stor levande mört som den själv fångade så visst förekommer det att gräsänder äter fisk.

mvh Martin

Honestyisdead
1/4/14, 10:00 AM
#5

Jo det tänkte jag inte på :)

Upp till toppen
Annons: