Annons:
Etikett22-ute-i-naturen
Läst 4594 ggr
Vifyra
2014-02-01 16:02

Spår i snön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar vad detta kan vara för djur? Jag bor på landet i Småland. Kollade ut idag på morgonen å såg att det var något spår i snön. Gick ut å kollade å tog lite bilder. Det verkats vara ett "tungt" djur..

Annons:
Vifyra
2014-02-01 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till

VildaVittra
2014-02-01 16:09
#2

Hur stora är spårstämplarna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

thessanh
2014-02-01 16:14
#3

en älg?

Andina
2014-02-01 16:23
#4

Nu är ju inte bilderna så tydliga och vi vet inte hur stora spåren är, men jag kom att tänka på lodjuret när jag såg de 'spretiga tårna'. Men det kan tydligen vara lätt att blanda ihop med både räv- och vargspår…

Titta här eller här ifall du kan känna igen spåren.

Eller hoppas någon som är kunnig i djurspår ser tråden! Jag är ju nyfiken förstås! 😃

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Vifyra
2014-02-01 16:33
#5

Är inte säker på längd men skulle gissa på 4-5cm. Har sett en räv här utanför för några veckor sedan, men när jag söker på rävspår så tycker jag inte att gångstilen är densamma. Tack för snabba svar iallafall och ursäkta mina dåliga bilder. Försökte hitta tydligare spår men lyckades inte. Får ut å leta imorgon ;)

Andina
2014-02-01 16:40
#6

Du behöver inte ursäkta dig för bilderna, det är inte lätt att hitta bra spår i snön o se'n få dem bra på bild också! Har provat själv många gånger! ;)

Av storleken att döma så låter det ju närmare räv och särskilt som du sett räv i närheten nyligen. Eller kan det möjligtvis vara hund? Nej, det är inte lätt alla gånger med spår…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Anders 50
2014-02-01 19:52
#7

Inte lätt att se. Ser inga avtryck som liknar trampdynor, däremot på andra bilden släpspår mellan avtrycken som det ibland blir i rådjursspår.

Tycker mig se klövavtryck i första bilden och även i andra.

Men som sagt svårt att se. 

#0  Vet du säkert hur rådjursspår ser ut? I så fall kan de ju uteslutas.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mantissa
2014-02-02 11:23
#8

skulle gissa rådjur på dessa

Upp till toppen
Annons: