Annons:
Etikett01-svampar
Läst 2646 ggr
malin92
3/20/14, 8:07 AM

svamptork

hej eftersom en del skriver mycket om svampar och frukt mm så undrar jag om det är någon som har en bra ide om hur man kan bygga en svamptork, eller nu vad de kan kallas. skulle vilja pröva torka frukt och bär, grönsaker mm. tycker att de inte är så miljövänligt att ha ugnen på i flera timmar och tiningspapper klistrar de bara fast på.

Annons:
TinaNordberg
3/20/14, 12:59 PM
#2

Gå in här på svampguiden http://www.svampguiden.com/forum_lista.asp?sok=+svamptork&fnr=1

där finns massor tips.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

MrsGoldfire
3/20/14, 9:39 PM
#3

Vill bara berätta om min släkting som byggde om ett gammalt torkskåp med flera våningar med galler och torkade grönsaker och svamp i det.

Inte heller kanske så miljövänligt, men det har ju en timer som stänger av det iallafall.😃

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Taxelina1
3/21/14, 12:13 PM
#4

Annars finns det svamp och bär torkar som går på el. Mycket effektiva. Förr ställde jag upp ett par bakplåtshållare och en myggnät över vedspisen. Jag la bara in en pinne så spisen blev lite ljummen. Det räckte. Ny har jag eldningsförbud i den så det fick bli en på el. Svamp går alldeles utmärkt att torka och tunna äppelskivor går jätte bra. Risken finns att ni äter upp alla skivor innen ni lägger undan dom. Det blir supergott. Vill man göra egen mussli går det bra att torka både banan och kivi. Har inte provat det själv men vet andra. Provade halva egenodlade vindruvor, men det blev inte bra.

Hälsning från en stor djurvänCool

Upp till toppen
Annons: