Annons:
Etiketttv-tips
Läst 1783 ggr
[Mustangcab]
4/7/14, 7:54 PM

Havsörnens återkomst

"Irländsk naturfilm från 2013. Den var borta länge från Irland, utrotad av fårägare som trodde att den tog deras lamm. Men tack vare norsk hjälp kretsar nu havsörnen åter på sina breda vingar över den irländska kusten. Även 10/4, 12/4 och 13/4." källa tv.nu

Imorgon i Kunskapskanalen kl 21.00

Annons:
Taxelina1
4/9/14, 6:10 PM
#1

Örnen är otroligt vacker och verkligen ståtlig. Vi har örnar här och det syns när dom kommer med sina tunga vingslag. Dom jag sett har vit stjärt vad jag kan komma ihåg. Nu hittar jag inte bilderna tyvärr.

Men visst tar dom lamm, renkalvar, hundar med mera. Det är ju rovfåglar.

Hälsning från en stor djurvänCool

TinaNordberg
4/9/14, 9:29 PM
#2

Den här filmen handlade om havsörnen, de tar mest fisk, någon sjöfågel och kadaver från andra djur. Kungsörnen tar gärna mindre däggdjur, även kadaver.

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Taxelina1
4/9/14, 9:32 PM
#3

Ledsen, missade filmen.

Hälsning från en stor djurvänCool

Maria
4/10/14, 11:15 AM
#4

Missade också filmen.

Däremot har jag sett ett Havsörnspar på riktigt en gång på isen ute i Bohuslän en vinter. Enorma fåglar som höll på med något byte.

Såg dem i kikare och det var alldeles blodigt på isen runt dem.

Nu kan jag ju inte så mycket om fåglar men fick bekräftat i lokalblaskan att det fanns Havsörnar precis kring platsen jag befunnit mig så det var med all säkerhet några av dessa jag såg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TinaNordberg
4/10/14, 12:59 PM
#5

Repriser på kunskskapskanalen 12 april kl 20.00 13 april kl 17.00

Tina Nordberg medarbetare:

 Fågelskådning i fokus

 Svamp i fokus

Upp till toppen
Annons: