Annons:
Etikett20-fiske
Läst 1858 ggr
[Ztevo]
8/9/14, 11:20 PM

Psykofarmaka ger abborren längre liv

"De blir tuffare, mindre sociala och vågar äta av all mat. Medan de i rent vatten blir mer försiktiga och stressade. 

Men de positiva effekterna för abborren behöver inte nödvändigtvis vara positiva för ekosystemet i stort."

(Jag kan inte länka, men googla gärna.)

Annons:
RobinEH
8/9/14, 11:30 PM
#1

Kommer jag till undsättning igen.😃

Här är länken: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/psykofarmaka-forlanger-abborrens-liv/

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Ztevo]
8/9/14, 11:40 PM
#2

Dubbeltack! 😍

[peter54]
8/12/14, 11:36 AM
#3

Ja det där är ganska otäckt och för genast tankarna vidare på oss människor och all skit vi sprider omkring oss. Såg ni på nyheterna igår till exempel, att 30 000 kubikmeter avloppsvatten gått rakt ut i Mälaren?

Man kan se vad folk spolar ner i toan vid sådana tillfällen utöver det som toan är avsedd för. Där fanns enligt det intervjuade vittnet bland annat bindor, tamponger, tops och en död tamråtta! Hur kan det ens finnas folk som inte vet att man bara får spola ner  nr 1, nr 2 och toapapper i toaletten, inget annat, inte ens hushållspapper.

Tänker också på när jag läste om narkotika i Fyrisån i Uppsala under och efter reggaefestivalen där när folk pinkade i ån.

Hur många gånger har man inte undrat över vad som händer när alla mediciner vi använder kommer ut i haven? Reningsverken kan inte filtrera bort sådant. Eller varför inte ta alla olika munsköljmedel som finns som påstås döda alla bakterier i munnen. Vad händer när det kommer ut i haven?

Maria
8/13/14, 11:45 AM
#5

#3 Jag har också funderat på det här med munsköljningsprodukter. Läste någonstans att det kan slå ut magen och tänkte då genast på att man spottar ut det mesta i handfatet och vad det då kan åstadkomma i förlängningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: