Annons:
Etikett24-svenska-vilda-djur
Läst 2409 ggr
Taxelina1
9/30/14, 11:59 AM

Inplantering av varg

Hälsning från en stor djurvänCool

Annons:
Martin
9/30/14, 11:07 PM
#1

Tack för dem, den ena var intressantare än den andra tycker jag nog.

mvh Martin

Martin
9/30/14, 11:07 PM
#2

Tack för dem, den ena var intressantare än den andra tycker jag nog.

mvh Martin

Taxelina1
10/1/14, 8:28 AM
#3

#1 Hops, blev visst lite dubbelt😉

Det ena ger det andra. Läser man mellan raderna hänger allt ihop. Men som sagt…det finns inga bevis.

Jag har hört talas om ytterligare en som lättar sitt hjärta genom att ha skrivit en bok som kommer ut när han inte längre finns i livet.

Vi får väl se. Men intressant är det i alla fall😃

Hälsning från en stor djurvänCool

Martin
10/1/14, 10:05 AM
#4

Det finns alltid bevis för att saker har hänt. Det är min enkla tes. Sedan är det inte alltid de är tillgängliga, men det är en annan ska. 😂

mvh Martin

KimE
10/1/14, 11:13 AM
#5

En 30mils resa med skoter 1972 från norge till finland och sen till sverige/norsk gränsen ospårad terräng utan att kunna besöka samhällen med vilda vargar i lasten. 1972 var det så få snöskotrar att alla visste vem som kört var, i min hembygd var det två stycken som hade skoter en av dem som hade en berättade om det inte var han så var det Ivar som kört.  Tillförlitligheten var inte den bästa en resa på 5mil i fjällen var ett stort äventyr.

Anders 50
10/2/14, 12:13 AM
#6

Man är väl bra naiv om man tror att vargstammen i Sverige har blivit det den är utan hjälp? Vet ju bara hur det gick till när det helt plötsligt dök upp lodjur här.

Och vargarna vi har här nere i trakten nu, de kallas vandringsvargar från Örebro län och från Värmland. Men det är ju märkligt då när det lär finnas minst 3-400 vargar i det området att bara några stycken får för sig att vandra ner till Småland. 

Men nu blir det ju jakt på dem där uppe i januari. Hoppas det blir fin spårsnö.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
Taxelina1
10/3/14, 8:24 AM
#7

#6 Var har du hört att det blir jakt på varg?

Visst måste vargen fått hjälp på traven…Först fanns det några och sedan bara… poff…så fanns dom överallt.

För något år sedan togs en bil i tullen mellan Danmark och Tyskland. I lasten fanns både varg och lo. Det var polisen som skrev det och det stor i tidningarna. När jag sedan började fundera över varför man inte hörde någon mer om det så började jag leta. Då hade polisen helt plötsligt gått ut och sagt att det bara var en myt. Min fundering är hur mycket dom fick under bordet för att hålla klaffen om incidenten.

Det som retar mej är att myndigheterna behandlar oss som mindre vetande.

Hälsning från en stor djurvänCool

Reko
10/3/14, 1:38 PM
#8

#7 Jag tror inte alls vargen behöver någon hjälp att ta sig hit. Det vandrar in vargar från Finland då och då så det är inte så konstigt att de bildar revir. Att de sedan lyckas med sina föryngringar är inte heller så konstigt. Här finns världens tätaste älgstam så det är bara att ta för sig.

Jag tror inplanteringen av varg är en stor myt.

vallhund
10/3/14, 6:48 PM
#9

#7 Ditt varghat har inga gränser o tangerar paranoia när du tom tror att det går att muta poliser med kontanter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anders 50
10/3/14, 9:26 PM
#10

#7 I förra veckans Land lantbruk. Två helsidor.  Såvida inte vår nya miljöminister går in och stoppar det.

Men nu är det ju i alla fall en får-ätare mindre. Skyddsjakten i Skåne lyckades i förrgår.

#9 Vilken värld lever du i ? Som inte känner till att poliser kan mutas?  Kontanter är väl det vanligast förekommande, tror inte en säck potatis ger så mycket i utbyte…

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Taxelina1
10/6/14, 9:38 AM
#11

#9 Nu är jag så fruktansvärt trött på dina påhopp.

#10 Jag läste i ATL. Det var mycket läsvärt. Det skulle fler behöva läsa 😎

Hälsning från en stor djurvänCool

moondancer
10/6/14, 3:42 PM
#12

Lite väl mycket påhopp i den här tråden. Därför låser jag den.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: