Annons:
Etikett07-faunan-alla-våra-djur
Läst 7716 ggr
Fridaaaa
11/3/14, 8:45 PM

Gissa bajset ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hittade detta i skogen idag, vad kan det vara? Bor i Blekinge.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Candy123
11/3/14, 8:58 PM
#1

Löst kattbajs?

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Fridaaaa
11/3/14, 9:02 PM
#2

#1 Nej det är inte kattbajs. 
Katter bajsar dessutom inte rakt fram på en skogsväg uppe i en skog 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Martin
11/12/14, 8:28 PM
#3

Det känns som att det skulle kunna vara ungefär vad som helst, t.ex. hund. Inte alltför olikt det som ligger i löpspåret där jag brukar springa och det är tyvärr alldeles för många hundägare som tycker att det är ok att låta hundarna skita överallt…

mvh Martin

[0123]
11/15/14, 3:55 PM
#4

men usch…det där kan vara vad som helst….

Fridaaaa
11/15/14, 5:18 PM
#5

#4 usch? Det besvarar inte frågan förresten.

#3 Ser inte ut som hundbajs tycker jag, speciellt inte IRL. (har hund själv). Är stort sätt bara vi med våra två hundar och ena grannen som går där med hund på denna vägen. Högen ser större ut än vad den är också. Nej tycker det verkligen inte liknande hundbajs

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[0123]
11/15/14, 5:32 PM
#6

Bäver

Annons:
Fridaaaa
11/15/14, 5:46 PM
#7

#6 Oseriösa svar undanbes.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Taggeman
11/15/14, 7:08 PM
#8

Det var synd att du inte kunde se eller tänkte på om det fanns några fotspår  efter djuret som var där. Marken såg rätt blöt ut så något spår borde funnits. Ett djur som gör sådana där högar för att markera revir ofta på väg är räv.

Eller ett annat djur som det kan va är  grävling.

Jag tror det inte blir någon upp lösning på den här högen. 😃

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Fridaaaa
11/15/14, 7:22 PM
#9

#8 Kollade men kunde inte så något, var svårt med då hundarna hade sprungit omkring där också. 

Ja räv och grävling har vi i skogen.

På en annan sida var det en som kom med förslag på gäss?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
11/19/14, 4:12 PM
#10

#7 Hur är bäver oseriöst? 🤔

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/19/14, 6:24 PM
#11

#10 Bäver finns inte ens i Blekinge.
Så ger man ett förslag vad man tror att det kan vara borde man veta ungefär vart i landet djuret kan tänkas finnas, så tänker jag i alla fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
11/19/14, 6:36 PM
#12

#11 Jaså, varför skulle det inte finnas det? Bävern är inte helt ovanlig i vårt land, däremot svår att se. Så innan man sågar ett förslag så kanske man ska kolla upp om det faktiskt är en möjlighet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/19/14, 6:48 PM
#13

#12 Jag har inte sågat förslag. Jag vet till 100% att det inte finns bäver i skogen bakom vårat hus 😛 Och läst också, och står att de finns i centrala delarna av Sverige samt inte hört en enda som sett till bäver nere i Blekinge 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
VildaVittra
11/19/14, 6:51 PM
#14

#13 Nu råkar jag veta att bäver siktats inte alls långt ifrån Blekinges gräns, så det är visst troligt att det finns där också. 

Om det där inte var en sågning att kalla förslaget en medlem gav för oseriöst, så vet jag inte vad en sågning är.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/19/14, 6:52 PM
#15

#14 För mig är inte sågning och oseriöst samma sak.
Men tänker inte "spåra" ur i denna tråden utan hålla mig till trådens ämne och inget annat. Men jag vet i alla fall 100% att det inte är bäver, för finns inte i skogen här 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
11/19/14, 9:18 PM
#16

#15 Hur är det inte att hålla sig till ämnet att påtala att du har fel angående bäverns förekomst i Sverige? I och med att du i princip ordagrant återgav det man får upp om man googlar på bäver, så drar man slutsatsen att du inte visste var den finns (om ens i Sverige?). Så du sågade ett förslag vid fotknölarna.

Angående såga så baserar jag betydelsen av det ordet från det som står att läsa i ordböcker, här kan du se hur SAOB definierar ordet (alltså exakt det du gjorde).

SÅGA AV ] (vard.) med avs. på person l. förslag l. litterärt verk l. film o. d.: kritisera ned l. sönder l. ihjäl, gm hård kritik nedgöra, gå illa åt, sabla ned, ”spola”; i sht i pass.; äv. i uttr. såga ngnl. ngt jäms med fotknölarna , såga (i ovan anförd bet.). Lars Noréns pjäs Natten är dagens mor sågades efter USA-premiären jäms med fotknölarna av mäktiga New York Times recensent. SvD 16 ⁄ 3 1984 , s. 15. De unga, progressiva musikerna sågas ofta av kritikerna. GbgP 17 ⁄ 3 1986 , s. 1. Efter juristkommissionens fullständiga sågning av (Hans Holmérs) . . arbete som spaningschef i palmeutredningen har han (osv.). Därs. 17 ⁄ 12 1987 , s. 5. Justitiedepartementets idéskiss ”domstolarna i framtiden” sågas totalt av kammarrätten. SvD 5 ⁄ 5 1989 , s. 6. Särskilt kritisk är (OS-förespråkaren Olle Söderberg) . . mot Matts Carlgrens sågning av planerna på ett svenskt sommar-OS. Därs. 11 ⁄ 8 1992 , Näringsliv s. 2. GbgP 11 ⁄ 10 1995 , 2: 33 ( om förslag ) . Filmen från 1993 sågades i USA och nådde aldrig svenska biodukar. SDS 5 ⁄ 2 2000 , s. B11."

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/19/14, 9:21 PM
#17

#16 Håller inte med dig. Men som sagt jag tänker hålla mig till tråden.
Fortsätts det med massa OT kan den likaväl låsas. Jag besvarar inte mera OT i alla fall. Och åter igen nej jag har verkligen inte "sågat ett förslag vid fotknölarna.

Jo jag visste på ett ungefär, men inte heller (man kan inte veta allt) men visste att den inte finns i våra skogar och inte i Blekinge 😉 Inte samma sak.

Men som sagt: Besvarar inte mera OT.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JenniN]
11/19/14, 10:09 PM
#18

Jag tror på räv, har sett liknande i våra skogar som troligtvis kommer från den präktiga räven vi sett här flera gånger. 
Grävlingens bajs vet jag inte ens hur den ser ut, men kanske är det en möjlighet det också. :) 

Men sen kan det faktiskt vara hund med, bara för att det inte är din eller din grannes hund så kan väl någon annan gått där med sin hund? 
Jag brukar gå nya vägar med min hund hela tiden, och dessutom åka till andra orter och promenera med hunden.

Anders 50
11/29/14, 11:20 PM
#19

Ingen mer än jag som får en uppfattning om hur stor spillningen är om man jämför med däckmönstret? Alltså mycket för liten för att komma ur t.ex, räv, grävling, hund.  Många av våra däggdjur går bort direkt.

Svårt som vanligt att gissa på ett foto, men varför inte en fågel? Gås?

Och skulle det vara bäver (en väldigt liten miniatyr sådan då) som traskar runt nere hos Frida så vore det en stor sensation.  😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

VildaVittra
11/29/14, 11:27 PM
#20

Inlägg borttaget pga otrevligheter. //Sajtvärden

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
moondancer
12/1/14, 5:27 AM
#23

#20  VildaVittra: det finns ingen anledning att vara dryg. Onödiga och otrevliga inlägg bortrensade! Skärpning!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Fridaaaa
12/6/14, 6:51 PM
#24

#18 Skulle bli extremt förvånad om någon annan än vi runt om här skulle varit där och gott, skogen är precis bakom vårat hus och ser knappt en kotte med hund som går ens utanför på grusvägen med hund, finns men är få men bara som gått förbi, inte som gått upp i skogen sen. Men när jag såg bajset IRL så såg det verkligen inte ut som hundbajs ändå.

#19 Kan bara hålla med 😉 Ja kanadagås har jag fått förslag av någon och det finns det här i området så det är ju inte helt omöjligt.
Vet inte hur svanbajs ser ut? För flyger det ibland över här också.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Juel70]
1/20/15, 9:06 AM
#25

Räv kanske?

Upp till toppen
Annons: