Annons:
Etikett28-övrigt
Läst 6119 ggr
Rumblebee
2014-12-13 17:05

Plocka upp fjädrar?

Vet inte var annars jag ska fråga det här, men tror att det kanske passar bäst här. Hur är det med att plocka upp fjädrar man hittar ute? Tänker mest på risken att eventuellt dra på sig någon sjukdom? Anledningen till att jag frågar är för att jag länge varit sugen på att göra en drömfångare, men vill ogärna köpa fjädrar då jag inte vet hur de har "skördats", och känner ingen med tamfåglar.

Annons:
Taggeman
2014-12-13 23:10
#1

Jag plocka massor med fjädrar som barn vid havet som spolades iland o då var det ingen som fundera över det här med sjukdom. Är det naturligt tappade fjädrar så skulle jag kunna tänka mig att ta upp dom.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Sehvrin
2014-12-14 01:02
#2

Vet inte hur det är med sjukdommar, men ohyra kan finnas så se till att frysa in fjädrarna ett tag innan de används.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[peter54]
2014-12-31 12:32
#3

Jag tror att risken för att en tappad vingpenna skulle vara farlig för oss är minimal, åtminstone om man inte suger på den. Jag har plockat gåspennor vid sjön och gjort "Harry Potter-pennor" av till mina barn. Om fjädern sett ren ut har jag använt den efter tvätt med tvål och vatten, men sagt åt barnen att de inte får stoppa den i munnen.

martdat
2015-01-16 17:55
#4

samma här. dottern plockade ofta när hon var barn och vi blev inte sjuka. men hon fick inte ha dem i munnen 😉

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Juel70]
2015-01-20 09:07
#5

Man kanske kan spraya lite desinfektionsmedel på.

Upp till toppen
Annons: