Annons:
Etikett19-fåglar-vilt
Läst 1558 ggr
Wellcraft
7/31/15, 12:51 AM

Sökes Norrköping. Behöver hjälp, akut avlivning.

Har hittat en havstrut , illa däran. Då jag är nästan klar djurvårdare fick jag klartecken av polis att tillfälligt ta hem denne.
Den har blivit matad med vom & rå fisk, samt druckit lite. Den kan dock inte gå eller flyga och det har inte gått framåt.

Jag har fått klart för mig att polisen inte bryr sig om att avliva trutar, någon viltvårdare i närheten har jag inte fått tag i ännu, polisen har bett mig att fixa avlivning själv.

Jag tänkte ge fågeln över natten på sig att piggna till (då den äter, dricker och rör på sig, inte akut dålig ännu), annars krävs avlivning imorgon, jag får inte hålla djur lagligt hur länge som helst & jag släpper inte ut en trut som inte kan gå eller flyga.
I värsta fall gör jag det själv, jag vet & kan avliva fågel på ett lämpligt & lagligt vis, men jag blir otroligt traumatiserad - alltså otroligt - vid avlivning. 

Därför söker jag med ljus & lykta någon person i Norrköping som kan ställa upp för avlivning på fågeln, om jag inte får tag i viltvårdare eller fågeln repar sig.

PM om du känner att du kan hjälpa till.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
[Wraith]
8/11/15, 6:58 PM
#1

Fick du hjälp?

Wellcraft
8/11/15, 10:26 PM
#2

Ja, jag fick det till slut.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Wraith]
8/12/15, 5:25 AM
#3

Vad bra :)

Upp till toppen
Annons: