Annons:
Etikett14-vandring-film-reservat-resor
Läst 1557 ggr
Ccarrobbarro94
2017-07-13 21:12

Fjällvandring

Hej! Sitter och planerar för en vandring kring lofsdalen första veckan i september, det jobbiga är bara att varken jag eller min sambo har gjort något liknande tidigare! Vi ha tänkt övernatta en natt i tält och har väl räknat med att gå någon mil under dagen, kanske överambitiöst. Vad har ni för erfarenhet? Hur långt går man på en dag med packning? Så, ni vana vandrare. Vilka do's/dont's Ang packning? Vad ska man tänka på, alltså allmänt och någon som varit i de trakterna och har någon led att föreslå? Ser så fram emot detta och vill få det så bra och smidigt som möjligt 🌼

Annons:
[Janssonlisa]
2017-07-16 15:03
#1

Något jag lärt mig är att inte packa med för mycket! Så lätt de första gångerna att man tar med saker som "kan komma till användning" packa BARA det absolut nödvändiga! :) 

hur långt man går är ju väldigt olika. Beror mycket på bl.a. terräng, vana, packning och kondition.  Men jag tycker inte det låter för långt med en mil.

[colors_]
2017-07-28 19:03
#2

Hej

Jag tror det är lätt att man underskattar vikten av packningens vikt så att säga. Man får nog räkna med att det blir tyngre än man tror, och att man kanske orkar gå kortare än man tror… Jag går cirka lite under en mil med packning per dag (inkl tält, sovsäck, mat, och allt annat).

Men låt inte det skrämmas ;)

Hoppas ni får en lyckad vandring!

Upp till toppen
Annons: