bärfismalva

Öcken fin bild,, färgerna helt suverän,, det glänser ju av den gröna stinkflyet,, :-) Tog en bild själv på just en sån där bärfis, men inte på långa vägar lika fin. Omväxlande sol och mulet, och blåsigt, inte gynnsamt för fotografen inte.

#2 är det lika för dej? Här kan det vara vindstilla men så fort jag kommer ut med kameran och ser mitt motiv och ska till och fota DÅ kommer det vindbyar så man kan bryta ihop
GRYMT snygga bilder,,, men hur nära är du dessa små? är du som mej så du smyger dej liksom inpå dom?
Hur gör du för att få så rena färger??? begriper inte hur du bär dej åt.. 

Irma i den första bilden hade jag ett 70-300 mm så då var jag nog på 90 cm håll och de objektivet ger ett fuskmacro på 1:2 dvs att min systemkamera avbildar ca 46 mm på bredden (sensorn 23,5 mm) om de vore 1:1 så skulle avbilden bli 23,5 mm bred .
Dom andra 2 bilderna på vårtbitaren är tagna med ihop plock av 2 objektiv och där måste man vara riktigt nära typ 3 cm så jag har vårtbitaren på handen å inte bet han :-) och de objektivet ger typ 15 mm i avbildningsyta på bredden och de här med färgerna är nog beroende på objektivet för jag har sett en ganska stor skilnade mellan objektiven och bla de objektivet i första bilden sigma 70-300 mm dl ger ganska mustiga färger och de gröna blir lite grönare :-)
mvh/bjorsa