Flugfilur och broms
Räddade denna lilla flugfilur upp från fågelbadet, den var inte stor några m.m. Har större stenar i badet för att insekterna ska kunna ta sej upp och rädda sej själva :-)
Nu fick jag fiska upp denna, och här sitter den på kanten och torkar sej genom att fladdra med vingarna och bakbenen fram och tillbaka, det tog tid för den lilla att bli så torr att den kunde flyga iväg.

Jag har sett den!! Jag har varit inne och tittat på den, så "någon" har i alla fall sett den. 
Ja, den är fin och ja visst är det en broms, en "regnbroms", de där som sticks så förfärligt vid badet, särskilt när det regnar och/eller är åska i luften.
Tips: Du kan få bilderna lite mindre i inläggen, om du öppnar länken/fotot i eget fönster men inte i fullskärmsläge. 

Ojsan.,.. bromsen är ju så himla fin … vingarna är ju supersnygga och likaså ögonen… att dom kan vara så bitsk av sej..man blir ju tokig när man är på badstranden..man är ju inte ens i fred i vattnet :-)
ahaa… försöker minska storleken men då blir dom hoptryckt.. ska testa det du föreslog