Larver - vilken sort

Jag har ingen aning om vad det är för larver. Försökte visa en underlig larv själv men det blir bara error hela tiden. Får försöka i morgon igen.

nu då!!!
aaaagh så ilsk jag blir. Det fungerar inte att skicka bilder.

:-) hm, kanske något med servern,,, kanske går bättre om en stund ..

Möjligen en allmän fjädertofsspinnare. Jättehärlig larv o bild i alla fall.
//Pia

Jag gissar på att det är larver av Påfågelöga. De lever på nässlor.
Tackar.

irma, jag tror det är lika dan larv som jag lade in i detta forum #5. Fick svaret att det troligtvis är en allmän fjädertofsspinnare. Den är otroligt söt med sina spröt och glada färger. Antar att färgerna är till för att skrämma fiender. "Ät mig ej jag är både giftig och farlig"
Irma, kolla i småkrypsboken på 203. Det enda jag kan se på din bild är att prickarna möjligen är lite mörkare men det kan ju bero på skuggan. Annars otroligt lik fjädertofsspinnaren.
//Pia

#12..jo jag kollade :-) är onekligen en sådan,, glömde att en sån redan var utsatt här …

Underbart att se irma men jag har ingen aning vad det kan vara. Första tanken var någon slags spinnare men hur många finns inte det?
//Pia

precis… nä..jag undrade inte egentligen vad det var .. utan la det i den här tråden för att inte behöva starta så många nya :-) för jag tror att den ömsade skinn..kanske har fel i det också.. 
Jag tror säkert att den ömsade. Läckert att se i alla fall.
//Pia

visste jag inte heller…