Objudna gäster?
Måste bara dela med mig! Vet inte om jag tycker det är komiskt eller tragiskt. Hittade några små kvarlämningar på min balkong, på en bänk och en pall, som jag fotade och mailade min hyresvärd med frågan om det kunde vara råttskit… Något förvånad blev jag över svaret jag fick - Enligt vår förvaltare så ser det ut som avföring från en katt. 

hmm… vad kan det vara? konstigt.
men så ser väl inte kattskit ut… :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag funderade lite på igelkott men svårt att se. Vet inte var balkongen står heller.
//Pia
#1 nä, jag tror inte heller på katt, "knortarna" är ca en cm långa, måste vara en mycket liten katt isf
#2 Stockholm och balkongen är en bit ovan marken, en meter kanske, vet inte om igelkottar klättrar men det finns gott om dem här omkring
Tack båda!

jag tror att det är en fågel, ser ut lite som det jag trodde var igelkott lort, men som jag senare kom på att det nog är en fågel.

Ekorre då ?
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
DNA-analys kanske.
Lite dyrt att få sanningen dock.
Men en sak är jag rätt säker på.
Det är då inte jag i alla fall
Mvh/-Anders
Faktum är (vilket man ofta inte tror) att det är svårt att få dna-profil från "skit", om det inte är blod i det.
Vad det är har jag ingen aning om, men det är inte jag heller :o)
Kan det inte vara fågel som någon sade?
mvh Martin

Tror inte på katt, men mink tror jag på. Nore
#6 Hahahah, det känns betryggande att veta!! 
Jasså blod i bajset måste det vara. Hade för mig att det räckte med det slem som omger bajset.
Men de ggr jag skickat på DNA-analys har det varit hår så jag vet inte, tog bara för givet. Och då har det varit för att ta reda på släktskap. Men jag vet att man då även ser art.
(varg, som onödigt vetande)
En riktigt skittråd det här må jag säga.
Mvh/-Anders
Eftersom fyndet låg PÅ pallen o PÅ bänken kan man fortsätta att fundera. En katt brukar dölja sina förehavanden. Ett klart fall för Damernas Detektivbyrå .
Det kanske är något som legat och torkat om balkongen varit tom ett tag? Kan någon odåga ha kastat in fyndet? Luktade det? 1 cm storlek ringar in det hela.
Törs jag säja råtta? Är fyndet lite grynit i konsistensen så … de är bra på att klättra lodrätt och det kanske finns någon misskött kompostanläggning i grannskapet …
Ganska kul tråd i alla fall.
//Pia
#11. "Eftersom fyndet låg PÅ pallen o PÅ bänken kan man fortsätta att fundera."
*funderar* Det djur som sätter sin avföring PÅ saker och ting, är faktiskt räv. Min granne hade t.ex. en klutt PÅ fotbollen som låg mitt på gräsmattan
. De markerar på så vis.

jag tror fortfarande att det är fågel…. hm, dna analys,,en utväg kanske :-)
Det kan faktisk vara fågel lämmningar, har sett en del fåglar avlämna dyligt, vet inte om de kanske är hårda i magen när dom blir så.
Ja, i vilket fall som helst så kan du utesluta katt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....