Nattgäster

Dom 2 sista bilderna är helt underbara,,,annorlunda, kreativa, lite småroliga,,,jag blir jätteglad när jag ser dom,,,fantastiska bilder!

tackar :-) blir så irriterad för har jag 200 iso så blir bilderna så brusiga… gillar jag inte..får försöka fixa nå bra lyse man kan använda när man är inomhus och fotar, tog en golvlampa och ställde in i badrummet men ljuset är lite för svagt och når inte ända fram. Men man ser ju vad det är för nått i alla fall…
Här var det snygga bilder som vanligt, kul. Jag tror att alla dessa filurer uppsöker dig för de vet att de kommer att bli fotade.
Belysning alltså……… i ett helt annat sammanhang använde jag mig av en halogenlampa/strålkastare som jag köpte på Jula för 69 kr, 150 watt. Finns visst 300 watt också. Det är en arbetsplatsbelysning för t.ex. den som bygger men den funkade för att fota inomhus. I mitt fall var det när jag sålde grejor på Tradera. Den var inte så stor utan hade handtag så man kunde bära omkring den. Inga ben.
Det blir ju lite som att skjuta mygg med kanon i ditt fall, men LJUST blir det. De här nattfilurerna blir väl som galna av så mycket ljus.

#6 tack… sambon har en massa såna där starka lampor, får kanske ta och låna en av honom och bära omkring på,, hm, är just det, dom kanske blir galna med så mycket ljus 
men den risken är jag villig att ta .. tror jag

Jättehärliga bilder av dessa nattgäster. Känner igen dom alla. Vi har också besök av dom men jag har alltid viftat ut dom istället, hmm… kanske ska ta kameran nästa gång:)

vi har fönstret öppet dygnet runt i badrummet så dom kan komma och "gå" som dom vill
dagen efter var det några kvar men stor delen drog nog därifrån
Stämmer det, att när harkrankarna, de där jättestora börjar komma in, då närmar sig hösten? Har märkt, att de aldrig kommer in i gången på försommaren, när jag står där och röker, men nu börjar de komma…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#10 det kan nog stämma det,,, dom är väldigt aktiv just nu har märkt,, ser dom lite överallt ute på dagarna,, 

Kul nattgäster du får :-) Jag brukar ha en bra ficklampa i samma hand som man vilar kameran i å de brukar hjälpa till men kör även med blixt då köpte även en sån där byggsats som man låder ihop till en ring med lysdioder men tycker den funkar dåligt bättre emd en riktigt stark ficklampa å billigare
mvh/bjorsa

#12 tack för tipset :-) har jag inte tänkt på