Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 28-övrigt
Läst 3244 ggr
amaira
0

bilder i inläggen

Jag är lat.

Jag vill se bilderna direkt i inläggen.

Det är enkelt att sätta in dem i inläggen - då är jag själv inte lat, det är kul  - så här gör man:

1. Posta inlägget som vanligt, med bifogad fil, dvs bilden.

2. Öppna tråden, och öppna bilden. Högerklicka på bilden och klicka på "kopiera" i menyn som kommer fram. Stäng bilden.

3. I ditt inlägg står det - under ditt nicknamn - "hantera inlägg". Klicka där. Då kan du redigera i ditt inlägg.

4. Högerklicka där du vill ha in din bild, och välj sedan "klistra in" på menyn som kommer fram. Hokus pokus så har du bilden där.

5. Skicka iväg redigerat inlägg ("publicera inlägg").

6. Klart. Skrattande

Tänk på att redigering enbart är tillåten en timme efter skickat inlägg.

Tänk på bildens storlek. Om man koperar bilden i "litet läge" brukar den bli lagon stor för tråden. Stor får man den genom att titta på bilden i helskärmsläge. Kopierar man då blir bilden för står för tråden.

AndersG
0

Ska kolla nu om det där funkar

AndersG
0

Nix det funkar inte för mig som har firefox och netscape.
Förstod nästan det.

Eller är det någon som vet om det går med netscape och i så fall hur.

Mvh/-Anders

AndersG
0

Då i värsta fallCool

Jo det gick..men explorer..
Bilden är på 400 pix på bredden så den inte behöver komprimeras och kanske bli lite förvrängd.
Mvh/-Anders

AndersG
0

Var ju lite kul det därSkrattande

En liten kul bild jag tog på fjället en tidig morgon för något år sen.
Mvh/-Anders

Coturnix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo det var ju det ;Firefox! Jag prövar med xplorer då.

AndersG
0

Coturnix !
Vilken ödesmättad bild.
En fjärdedels mil kvar till vad kan man undra.

För det är väl en sån där km-skylt som ni har där nere.
Vi har lite modernare skyltar här i LapplandSkrattandeCool

Jag tog bort filen på samma gång som jag klistrade in. då försvinner även den där öppnarutan uppe till höger.
-Anders

amaira
0

Oh, så fina foton!

Vattnadal
0

Jag kör netscape, hatar explorer. Har aldrig haft problem att lägga bilder direkt i inäggen, orkar bara inte nu!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

asakall
0

Glad då provar vi väl då,,,

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6839048d-f310-4211-9423-601d3822f9e1&Filename=Sarah Bernard pion (tror jag).jpg)

asakall
0

amaira,,,tack för fin instruktion! Roligt att du tog upp det här,,,jag har funderat på hur man gjorde :-) nu har jag lärt mig ngt nytt i dag oxå!

OlleA
0

Fina bilder allihop!
Amaira, vet du hur man gör om man bara har EN knapp på musen och inte kan högerklicka?

Olle

irma
0

Här en blåklocka som jag gillar,,,

amaira
0

#11. Köper en ny mus?

Jag har några till salu - fast de har förstås inga knappar alls …

Då markerar du bilden, klickar på "redigera" i menyn och får sedan upp samma meny på skärmen, som du får om du högerklickar.

Dina bilder brukar jag titta på Olle, jag "känner" ju dig på ett annat vis. Men annars ÄR jag "lat"!! Eller "spar tid" framför datorn. Varken vill eller orkar sitta här "i evighet".

Älskar att titta på bilderna, när de finns klara i inläggen, och det bara är att skrolla ner för att se dem.

Tittar oftast INTE på bilderna om jag behöver öppna andra filer. Ville bara berätta det. Sedan gör ni gör som ni vill, såklart.

OlleA
0

Jag hade gärna köpt en söt liten mus av dig, men tror inte att du vill sälja någon till en ensamstående som är van vid att kunna resa bort några dagar lite då och då. Skrattande

Här på kontoret får jag nog ha datamusen jag har. Hemma har jag faktiskt inte ens någon dator än, men måste köpa en så småningom när jag nu har börjat med digitalfotografering.

Jag vet inte vad jag gör för fel, men något "klistra in" ser jag inte efter att ha klickat på "redigera inlägg". 

Olle

irma
0

#13 ÅH, så himla söt,,,  jag är inte riktigt sams med deras svansar,,, men förutom den så gillar jag möss, råttor m.m. Har just nu råttor/mus i huset, sitter i sophinken på nätterna ibland. :-) är hårt att ta dom i råttfällorna men man vill ju inte bli invarderad av dom heller…
En gång satte jag en lapp på sopskåpsdörren "stör ej, musen äter" var en liten skogsmus som var så himla söt, inte just nå rädd heller. Men vi var ju tvungen att ladda fällorna då dom blev fler.

Seffyf
0

Måste också prova…

Fungerade inte med Mozilla Firefox, fick göra det med Explorer

amaira
0

#14 Skrattande

1. Klicka fram bilden från din fil, i litet format (inte fullskärm).

2. Klicka på Redigera i menyn upptill. Och sedan klickar du på "kopiera".

3. Stäng fönstret med bilden och klicka på "Hantera inlägg" så du kan redigera i ditt inlägg.

4. Sätt markören där du vill ha din bild, gå upp till "Redigera", och nu klickar du på "Klistra in".

Funkar det inte nu, så vet jag inte vad som gör det. Lovar att titta på dina bilder i alla fall ;-)  (du får dispans ;-)

Dom här "smågubbarna", de hära: Cool är lustiga. Ibland finns det flera alternativ, till exempel :-) men ibland saknas den och hela undre raden. Förvånad

irma
0

går det inte att få in några fler såna där "gubbar", tycker dom är lite tråkiga med bara de att välja bland… smiley smileysmileysmiley har dessa på min blogg :-) bland annat….tycker dom är så söööööta…smiley

Alberta
0

Det här med bilder direkt i inläggen har väl att göra med att iFokus startades när bredband inte var så vanligt, antar jag. På info under Foto eller om det var Bildredigering står det också att bildstorleken skall var max 800 x 600 pixlar. Men om man infogar direkt s blir det perspektivförskjutningar vid bredd över 350 pixlar. Jag har snabbt bredband, men inte alla.

Brigida
0

Gör ett försök… här lär man sig mycket på en gång, "hantera inlägg" visste jag inte ens hur man skulle göra med. Jisses nu fick jag bort filen också.

irma
0

testar bara lite

ahaaaa..I see… Skrattande tror jag kan det…

Brigida
0

Tack Amaira att jag äntligen fick in detta i huvutSkrattande

Mvh/Brigida

ThereseE
0

Måste ju bara prova också…

amaira
0

Skrattande

irma
0

oopss Förvånad så många fina bilder det blev i den här tråden utan något specifik insekt eller nått annat Cool

oldwolfie
0

underbart  med  lektioner amaira  jag e  också lat  o vill också  se bilder   på direkten

jag tar  ofta mina  bilder  direkt  från min hemsida  o kopierar  då  in min klickbara bild  som det ligger  länk under för  ofta vet jag inte vilken bild  jag vill  visa  o  då  kan nu klicka  på min lilla  dagsbild som jag också  kopierar o klistrar  in

här  på  en trollslända  o klickar  du  på den  så kommer du till ett par stooooora  bilder  på  densamma just  för  att  inte  hela  bilden ska bli förstörd

amaira  guuuud   så  sööööt  din mus  är ,,,tror  du mina katter  skulle  gilla den    dom gillar  små  saker   klickbar bild  igen

o  föresten allihopa   vilka  läckra  bilder  ni  delar med  er  av  ,härligt  är  det

amaira
0

Trollsändor är verkligen magnifika! Och visst skulle dina katter gilla mina möss, Oldwolfie. Vem gör inte det!? Räcka ut tungan Härliga bildserier i din dagbok, som vanligt.

fotokrafs
0

Verkar som visa har problem med att lägga upp bilder i firefox,

ett tips välj "visa bild" med högerklick, sedan "markera allt" under redigera och sedan "kopiera"

blabla sen bara klistra in :)

Sukram
0

Kan inte hålla mig längre måste testa detta med om jag kan få in min bild i inläggetGenerad

Sukram
0

Ååh herre gud vad stor bilden blev, valde fel bild i listan! Men iFokus beter sig lite skumt i Firefox, kan inte högerklicka och välja kopiera bild och klistra in.

fotokrafs
0

![halvseg06705.JPG]
En bild inklistrad i inlägg, använder firefox

vanessa
0

#6 Och då fick jag lära mig om öppna rutan också. Bra för den irriterar mig, och tar nog plats på servern här. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

nattsyrran
0

Jaha, jag får väl oxå försöka…

fotokrafs
0

Opsi, glömde bilden i #31

http://svensknatur.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=d6177ad9-b80a-44b6-96bc-7ca5345ad81e&Filename=halvseg06705.JPG

En bild inklistrad i inlägg, använder firefox

Hawknestgrove
0

Hallå., eldrävare! jag är också en som mer och mer älskar eldräven, p g a de snygga skinsen man kan få i verktygsfältet!!! Katter!!!! det du Vanessa! JAg använder mig av kortkommandona, när jag kör eldräven här. Alltså: Kopiera:ctrl+c, Klistra in: Ctrl+v Då kan jag klisstra in  biler och texter hur som helst!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Kolla, Vanessa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Seffyf
0

Japp, det fungerar

heliotropes
0

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
0

testar![](../ShowFile.aspx?BinaryId=35083b2a-0dd0-4629-a4f0-d80a0c84fa9b&Filename=gaula oljem..jpg)

heliotropes
0

hmmm……det funkade inte riktigt som jag ville, men här ovan är det en fotad oljemålning som jag själv målat,det är älven Gaula i Norge.

amaira
0

Vilken härlig tråd det blev!  

Jättevacker tavla Heliotropes! Och Nattsyrrans bild #33 bara älskar jag!!

Hoppar in med ett självproträtt. Skrattande